Störiga saker vi stör oss på, del 12

Status
Stängd för vidare inlägg.
I ärlighetens namn, med min förra katt Nikita är det något jag skulle kunnat göra om det fanns många katter i kattväntrummet eftersom Nikita hatade och stressade över andra katter medan hon var helt ok med hundar. Men ja, i allmänhet är det idioti.
Katten verkade inte helt ok med den hund som stack fram nosen i alla fall. Sen tänkte jag inte bara på katten, vill man sitta bland alla hundar kanske man kan ha buren i knäet eller bredvid sig på bänken istället för att ställa ner den en meter från en hundnos. De hundar som reagerade, reagerade på katten. Själv bar jag min hund när vi behövde gå förbi alla kattburarna, för att jag har möjlighet och inte vill stressa mer än nödvändigt.

Sen vet jag inte hussens anledning, han ville helst lämna katten i receptionen så han kunde åka till jobbet. Men ärligt talat hade beteendet stört mig oavsett.
 
Senast ändrad:
Katten verkade inte helt ok med den hund som stack fram nosen i alla fall. Sen tänkte jag inte bara på katten, vill man sitta bland alla hundar kanske man kan ha buren i knäet eller bredvid sig på bänken istället för att ställa ner den en meter från en hundnos. De hundar som reagerade, reagerade på katten. Själv bar jag min hund när vi behövde gå förbi alla kattburarna, för att jag har möjlighet och inte vill stressa mer än nödvändigt.

Sen vet jag inte hussens anledning, han ville helst lämna katten i receptionen så han kunde åka till jobbet. Men ärligt talat hade beteendet stört mig oavsett.

Ja naturligtvis har man väskan i knät, jag satt alltid med Nikitas väska i knät och pratade med henne när vi väntade, min lokala vet har inte heller uppdelning men där är det såpass stort plus att jag kan tajma så vi inte behöver vänta. Gillar skilda väntrum. Det var bara Nikita som hade så svårt för katter och gillade hundar.
 
Kattmänniskan som inte sätter sig i väntrummet för katter utan mitt bland alla hundar som om inte veterinären är tillräckligt stressande ändå.

Här är hundmänniskan som i flera års tid undrat varför folk sätter sig så långt ifrån själva väntrummet...

Tills jag för första gången noterade KATTHÖRNAN med liten skylt. Ja jag skäms och är väldigt tacksam över att det bara varit max typ 1-2 hundar när jag varit där :o
 
Rekryteringssystem.

Säkert jättebra för rekryteraren. SKITDÅLIGT för mig som inte alls vill klicka i sjuttioelva rutor och fylla i trista obligatoriska fält. Jag har ett utmärkt CV där den efterfrågade informationen redan finns, men då får man inte bifoga filer. UGAsflkjahöofahsdöofaihörof h<öort jajraerja ojr oaneöro n

Måste verkligen byta jobb dock eftersom jag slösat bort tillräckligt många år på den här själsdödande arbetsplatsen (om man gråter varje dag pga frustration är det dags att gå vidare va?), men dessa förbannade rekryteringssystem är ju för bövelen lika frustrerande som min dysfunktionella grupp på nuvarande tjänst.
 
Stör mig på att personen jag ärvt funktionsmejl-inkorgen av använder det mest ologiska systemet när hen skickat mejl... Kul att försöka luska ut info och bekräfta saker med en mejltråd med typ 30 respondenter...
 
Stör mig som fan på att någon som lovat mig så mycket hjälp med ett par projekt och som både fått sova här, blivit skjutsad och fått låna bilen istället drar efter att jag ifrågasatt både det ena och det andra om allt gnäll på samhällsutvecklingen när jag frågade vad han har bidragit till samhället med, efter att ha bott utomlands i 20 år.

Vad var egentligen så mycket bättre på 60- och 70-talet jämfört med nu? Antalet kvinnor som har en egen försörjning? Att barnaga är förbjudet? Att homosexualitet inte är en psykisk sjukdom? Att våldtäkt inom äktenskapet är olagligt? Att vi har fri abort? Att fler kvinnor har en högre utbildning och kan stå på egna ben? Att kvinnor och män är mer jämställda?

När han frågade om det var hans fel hur samhället ser ut svarade jag att om han inte var en del av lösningen så var han en del av problemet, så kanske inte så underligt att han drog efter att ha signat mäklare för att sälja lägenheten han haft uthyrd inom tullarna i 15 år. :laugh:
 
På att jag spillt på mig både en och tre gånger idag, vilket är ovanligt irriterande eftersom jag ska gå raka vägen från jobbet till en restaurang. Jag brukar inte spilla på mig annars, men idag hade en back up-blus definitivt inte suttit fel!
 
Stör mig på att rovfågeln som fick tag i en av mina höns för några dagar sen(men som jag räddade genom att kasta en skruvmejsel på rovfågeln) kom tillbaka idag. Jag satt och solade med hönsen bredvid mig, då kommer den fräcka jäveln och landar ungefär två meter ifrån mig.

Så nu måste jag antingen stänga in hönsen eller vara ute och vakta dom hela tiden. :down:
 
Jag hittar inte mobilen. Hade sist igår på affären, var säker på att jag stoppade ner den nr jag gick därifrån, tog av mig jackan i bilen och körde hem. Finns inte i jackan, finns inte i bilen, kan inte väcka grannen så här tidigt utan får vänta nån timme till med att låna fånen och provringa efter den. :mad:
 
Värk :arghh:
Har målat huset och sedan jobbat idag så gissar att det har med det att göra. Men har ofta värk i framförallt benen på kvällarna
 
Jag hittar inte mobilen. Hade sist igår på affären, var säker på att jag stoppade ner den nr jag gick därifrån, tog av mig jackan i bilen och körde hem. Finns inte i jackan, finns inte i bilen, kan inte väcka grannen så här tidigt utan får vänta nån timme till med att låna fånen och provringa efter den. :mad:
Det är enbart därför jag fortfarande har fast telefon :rofl:
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Låst
Tjatter Gamla full. Här är en ny! Jag stör mig på att helgen gick i raketfart.
99 100 101
Svar
2 005
· Visningar
111 135
Senast: Lingon
·
  • Låst
Tjatter Stör mig på att jag blev akut hungrig. Kommer ta en timme till maten är klar.
99 100 101
Svar
2 003
· Visningar
103 329
Senast: pepp
·
  • Låst
Tjatter Ny tråd! Vi fortsätter störa oss på störiga saker!
99 100 101
Svar
2 010
· Visningar
119 747
Senast: Lilla
·
Samhälle Såg ett klipp på Facebook om hemmafruar tydligen är en ny trend bland unga kvinnor. Mådde lite illa av det. Visst, alla gör som de vill...
20 21 22
Svar
433
· Visningar
19 715
Senast: Mkb
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Kattbilder #9
  • Kön kattungar
  • Valp 2023 -den andra

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp