Störiga saker vi stör oss på, del 12

Status
Stängd för vidare inlägg.
Du kan få låna min inre kärnhäxa, jag har roddat en helrenovering av badrum. Majoriteten av hantverkarna är :devil: hantlangare :cautious:
Ja, det verkar inte bättre! Med tanke på att jag en gång lyckades få någon att sätta igen vår eldstad istället för att rengöra den, eftersom jag missförstod vad han sa, är det ett rent under att jag fortfarande är betrodd att ensam ta hand om sådana här ärenden :angel:
 
Ja, det verkar inte bättre! Med tanke på att jag en gång lyckades få någon att sätta igen vår eldstad istället för att rengöra den, eftersom jag missförstod vad han sa, är det ett rent under att jag fortfarande är betrodd att ensam ta hand om sådana här ärenden :angel:

Gick det att få upp den igen? :D
 
Min pojkväns lökar, han lovar å bedyrar att dom är köpta på Willys/Coop. Men aldrig sett något liknande är sim värsta silikon lökarna och jag vägrar skära dom :cautious:

I övrigt för varmt inne för att inte ha fönstret öppet å det är för kallt ute flr att ha fönstret öppet...
 
Stör mig på att det tar sanslöst lång tid att rusta garageländet :cautious: Jag är så satans trött på att ha folk här varenda dag. Har ett jobb där jag måste vara väldigt social hela tiden och där man har folk runt sig konstant. Sedan kommer jag hem och har folk runt mig, en liten att ta hand om och i morgon kommer grabbarna hem också (stora är ju knappt hemma på dagarna dock, han är ute med kompisar) och alla förväntar sig att jag ska vara social, pigg och glad. Varva ner efter jobb, nej glöm det. Vården är tungt fysiskt, men det är fasiken minst lika tungt psykiskt också. Är ingen social person privat så det tar mycket energi. Jag trivs bra med jobbet så, men när man inte kan landa och varva ner hemma så blir det tufft. Nu skulle man verkligen ha haft ett stall att åka till.
 
På att jag är värdelös på att delta i diskussioner :meh:

Typ: Frågan: Det borde inte vara fri abort utan en mycket bra anledning måste finnas, vad tycker ni?
Person 1: Ja, jag håller med för att... osv (här kommer då några bra argument)
Min första spontana tanke: Är du knäpp? Varför inte ha fri abort? Alla ska la få bestämma över sina egna kroppar?
Min reaktion efter att ha läst person 1s argument: Eller iofs... kanske inte. Fast tänk om... eller nej.
Person 2: Nej, det ska vara fri abort... (och här kommer det också bra argument).
Jag: Ja, precis så, så borde det vara!

Så där håller jag alltså på när jag läser diskussioner, velar fram och tillbaka hela tiden. Och så slutar det med att jag har gilla-markerat typ alla inlägg i hela jä*la tråden men fortfarande inte riktigt vet vad jag själv tycker :cautious::banghead::rofl:
 
På att jag är värdelös på att delta i diskussioner :meh:

Typ: Frågan: Det borde inte vara fri abort utan en mycket bra anledning måste finnas, vad tycker ni?
Person 1: Ja, jag håller med för att... osv (här kommer då några bra argument)
Min första spontana tanke: Är du knäpp? Varför inte ha fri abort? Alla ska la få bestämma över sina egna kroppar?
Min reaktion efter att ha läst person 1s argument: Eller iofs... kanske inte. Fast tänk om... eller nej.
Person 2: Nej, det ska vara fri abort... (och här kommer det också bra argument).
Jag: Ja, precis så, så borde det vara!

Så där håller jag alltså på när jag läser diskussioner, velar fram och tillbaka hela tiden. Och så slutar det med att jag har gilla-markerat typ alla inlägg i hela jä*la tråden men fortfarande inte riktigt vet vad jag själv tycker :cautious::banghead::rofl:
Det tycker inte jag är att vara värdelös på att diskutera. Det ser jag mer som att i just det här ämnet vet du inte riktigt var du står och du tar in allas åsikter och funderar över dem för att på sikt komma fram till vad du tycker. Det ser jag som en bra väg till att ta reda på vad man själv faktiskt tycker. Att göra så, att ta in allas argument och fundera över dem är ett bra sätt att diskutera på överlag även om man har sin åsikt klar och är som jag ser det själva kärnan i att diskutera.
 
På att jag är värdelös på att delta i diskussioner :meh:

Typ: Frågan: Det borde inte vara fri abort utan en mycket bra anledning måste finnas, vad tycker ni?
Person 1: Ja, jag håller med för att... osv (här kommer då några bra argument)
Min första spontana tanke: Är du knäpp? Varför inte ha fri abort? Alla ska la få bestämma över sina egna kroppar?
Min reaktion efter att ha läst person 1s argument: Eller iofs... kanske inte. Fast tänk om... eller nej.
Person 2: Nej, det ska vara fri abort... (och här kommer det också bra argument).
Jag: Ja, precis så, så borde det vara!

Så där håller jag alltså på när jag läser diskussioner, velar fram och tillbaka hela tiden. Och så slutar det med att jag har gilla-markerat typ alla inlägg i hela jä*la tråden men fortfarande inte riktigt vet vad jag själv tycker :cautious::banghead::rofl:

Du är inte så gammal, eller hur? :) Det tar tid att komma fram till vad man tycker och det är alltid bra att kunna se saker från den "andra" sidan sas. Jag har inga som helst problem med att se varför nynazister gör som de gör och förstår mekanismerna bakom det hela... att jag själv förkastar det de står för är en annan femma.

Jag har också stora problem när man demoniserar etablerade politiska partier (det finns ett i riksdagssammanhang som inte är inkluderat där...). Ja, jag förstår att tex V tycker M har en massa dumma idéer men trots allt tror jag de olika partierna vill det bästa för landet, bara att de ser olika vägar dit. För V kan ha bra idéer men det har M också (jag har vidriga problem när jag ska rösta, jag kan inte inordna mig i något partis system! :D).

Sedan, som gammal tant ;), har jag några absoluta saker som jag aldrig kompromissar med och där det inte finns någon gråskala (aborträtten är en av de sakerna). Men mycket i övrigt är faktiskt en gråskala. När jag var ung var det så mycket svart-vitt att jag blir matt av att tänka på det! :laugh:

Det går att ändra sig också... när jag pluggade skulle jag aaldrig jobba med malm och inte sätta min fot norr om Dalälven. Jag letar malm, till största delen norr om Dalälven. Jag tillbringar dessutom mycket av min fritid där pga särbo i Västerbotten... och jag älskar Norrland (minus odlingszonen... rosor funkar inte) :love:
 
Det tycker inte jag är att vara värdelös på att diskutera. Det ser jag mer som att i just det här ämnet vet du inte riktigt var du står och du tar in allas åsikter och funderar över dem för att på sikt komma fram till vad du tycker. Det ser jag som en bra väg till att ta reda på vad man själv faktiskt tycker. Att göra så, att ta in allas argument och fundera över dem är ett bra sätt att diskutera på överlag även om man har sin åsikt klar och är som jag ser det själva kärnan i att diskutera.
Det är också så att man kan ändra sig. Det kan hända att man har fel eller att det finns något man själv inte känt till som påverkar eller så har det skett en förändring...

Och är det en fråga där man vet var man står är det alltid värt att lyssna på motargumenten. Ofta kan man nå kompromisser, men det går inte om man inte har respekt för andras ståndpunkt.

Att inte vara tvärsäker är inte att vara dålig på att diskutera
 
Är vid burger King som har två handikappsplatser (finns det något annat ord?) precis vid ingången och en massa vanliga platser runt om. Då kommer det ett sällskap i två bilar som utan att tveka kör rätt in på dessa platser och parkerar där. Inget synligt tillstånd. Sånt irriterar mig något enormt.
 
Är vid burger King som har två handikappsplatser (finns det något annat ord?) precis vid ingången och en massa vanliga platser runt om. Då kommer det ett sällskap i två bilar som utan att tveka kör rätt in på dessa platser och parkerar där. Inget synligt tillstånd. Sånt irriterar mig något enormt.
Ring lapplisan!
 
Det tycker inte jag är att vara värdelös på att diskutera. Det ser jag mer som att i just det här ämnet vet du inte riktigt var du står och du tar in allas åsikter och funderar över dem för att på sikt komma fram till vad du tycker. Det ser jag som en bra väg till att ta reda på vad man själv faktiskt tycker. Att göra så, att ta in allas argument och fundera över dem är ett bra sätt att diskutera på överlag även om man har sin åsikt klar och är som jag ser det själva kärnan i att diskutera.
Jo, det är sant, men det stör mig ändå för det spelar inte någon roll vad frågan är. Jag är likadan ändå, velar fram och tillbaka och tycker en sak ena sekunden för att tycka en helt annan sak nästa sekund. Men jo, visst är det bra att ta in allas argument och inte bara sas fortsätta pladdra på om sin sak. Dock blir det lite problem när jag väl ska skriva/säga vad jag själv tycker... för att det är så mycket som låter bra, och jag vill liksom ha båda delarna :rofl:
Du är inte så gammal, eller hur? :) Det tar tid att komma fram till vad man tycker och det är alltid bra att kunna se saker från den "andra" sidan sas. Jag har inga som helst problem med att se varför nynazister gör som de gör och förstår mekanismerna bakom det hela... att jag själv förkastar det de står för är en annan femma.

Jag har också stora problem när man demoniserar etablerade politiska partier (det finns ett i riksdagssammanhang som inte är inkluderat där...). Ja, jag förstår att tex V tycker M har en massa dumma idéer men trots allt tror jag de olika partierna vill det bästa för landet, bara att de ser olika vägar dit. För V kan ha bra idéer men det har M också (jag har vidriga problem när jag ska rösta, jag kan inte inordna mig i något partis system! :D).

Sedan, som gammal tant ;), har jag några absoluta saker som jag aldrig kompromissar med och där det inte finns någon gråskala (aborträtten är en av de sakerna). Men mycket i övrigt är faktiskt en gråskala. När jag var ung var det så mycket svart-vitt att jag blir matt av att tänka på det! :laugh:

Det går att ändra sig också... när jag pluggade skulle jag aaldrig jobba med malm och inte sätta min fot norr om Dalälven. Jag letar malm, till största delen norr om Dalälven. Jag tillbringar dessutom mycket av min fritid där pga särbo i Västerbotten... och jag älskar Norrland (minus odlingszonen... rosor funkar inte) :love:
Nix, är 16 :) Jag tror att jag ser saker från båda sidorna för mycket och att gråskalorna liksom inte finns i min värld. Det är antingen eller, och då kan jag inte bestämma mig.

Jag minns när vi hade skolvalet (som vanliga valet fast för skolelever), jag hade läst på om alla riksdagspartier och efter varje kände jag "wow, detta ska jag rösta på, de låter ju grymma" (ett av dem är inte inkluderat här...). När jag var klar hade jag alltså 7 (?) partier som jag skulle rösta på för att de alla lät så bra :rofl:. När jag väl skulle rösta stog jag där i typ 1 timme och kunde inte bestämma mig, till slut sa läraren "godisklubba, är du klar snart?" och det slutade med att jag röstade på ingenting och slängde alla lapparna :D:o

Jag har nog svårt att kompromissa om saker oavsett vad det är, i min värld finns det bara två alternativ och ingen gråskala mellan dem. Jag har aldrig kunnat se mitt emellan alternativen som möjliga alternativ, det är bara som en rörig omöjlig massa.

:rofl::rofl:, jag älskar det där med att du aaldrig skulle sätta din fot norr om Dalälven eller jobba med malm och så är det just det du gör idag! :laugh:
 
Stör mig på min far, som egentligen bara vill vara snäll men alltid gör det på ett sätt som gör att man känner sig totalt överkörd. Ibland när han gör sånt försöker jag på ett vänligt vis berätta för honom att jag uppskattar att han vill hjälpa mig men att han liksom klampar på och tar beslut helt utan att fråga först. Men jag tror att han känner att detta är det enda sättet han får vara "med" i mitt vuxenliv (att hjälpa till) så han kör på bara. Naturligtvis är det inte så att han inte får vara med i övrigt, men vi har haft en ganska knepig relation sen jag blev vuxen och han har nog kännt sig utanför väldigt mycket.
 
Just nu stör jag mig på att jag kan surfa som vanligt på wifi via mobilen, men så fort jag slår på datorn så säger den när jag försöker gå ut på någon hemsida att den inte hittar webbplatsen.
Gaaah, igår funkade det fin fint. Får börja med att starta om och se om det hjälper. Dock störigt.
 
Just nu stör jag mig på att jag kan surfa som vanligt på wifi via mobilen, men så fort jag slår på datorn så säger den när jag försöker gå ut på någon hemsida att den inte hittar webbplatsen.
Gaaah, igår funkade det fin fint. Får börja med att starta om och se om det hjälper. Dock störigt.
Nu stör det mig att en omstart fick det att funka som vanligt igen, varför kunde det inte gjort det från början. Datorer säger jag bara, ibland verkar de ha sitt egna liv. 🙄
 
Å nu stör jag mig på att det åskar så mycket att larmet på bilen utlöste. Tor får ta å lugna sig lite. 🙈😅

16CA8477-6467-45C0-A4ED-85742FC84212.png
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Låst
Tjatter Gamla full. Här är en ny! Jag stör mig på att helgen gick i raketfart.
99 100 101
Svar
2 005
· Visningar
108 413
Senast: Lingon
·
  • Låst
Tjatter Stör mig på att jag blev akut hungrig. Kommer ta en timme till maten är klar.
99 100 101
Svar
2 003
· Visningar
101 934
Senast: pepp
·
  • Låst
Tjatter Ny tråd! Vi fortsätter störa oss på störiga saker!
99 100 101
Svar
2 010
· Visningar
118 324
Senast: Lilla
·
Samhälle Såg ett klipp på Facebook om hemmafruar tydligen är en ny trend bland unga kvinnor. Mådde lite illa av det. Visst, alla gör som de vill...
16 17 18
Svar
342
· Visningar
13 882

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

  • Vad gör vi? Del CXCIV
  • Hat
  • Inredningstråden, del 2

Hund, Katt, Andra Djur

  • Uppdateringstråd 29
  • Ännu en tråd om hundfoder
  • Kattsnack 10

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp