Störiga saker vi stör oss på, del 12

Status
Stängd för vidare inlägg.
Folk som kommenterar nyheter/trådar/dagboksinlägg med endast en smiley.

Exempel:

Rubrik: Min katt har dött

Lisa: :(


Så jävla menlöst, det tillför ju nada.
 
Idag stör jag mig på allt.

På höstflugorna som dras inomhus och envisas med att vilja vara i mitt ansikte. På att jag inte har någon man i mitt liv. På att jag är så trött. På att jag inte ens hittar jobb att söka. På att min ekonomi är åt skogen. På att jag inte städar fast jag borde. På att det är så kallt att tomaterna inte mognar. På att det är alldeles för fullt i frysen när jag skulle vilja köpa ett helta lamm. På att mina tallrikar är skitsnygga men alldeles för stora så det bara ser löjlöigt ut när jag lägger upp maten.
 
Jag följer medier som rapporterar om en vegan som har dragit sina grannar till court för att de har bbq och grillar fisk och kött i sina egna trädgårdar och att hon inte står ut med lukten.

Samtidigt som jag kan förstå kvinnan (jamen vem har inte irriterat sig på lukter från grannar vare sig det är bbq, ciggaretter eller hundskit...) så är det hela en aning "too much" att dra det inför rätta... (hon har även klagat på högljudda barn vilket jag verkligen är på hennes sida om haha)!

Men nu har nån skapat en FB grupp och 4000 pers tänker anordna en grillfest på hennes gata!

Så.jävla.barnsligt!

Även om det inte sker, låt kvinnan vara ifred!
Jag kan sympatisera med henne om hon inte gillar lukten av grillat. Däremot kan jag inte sympatisera med henne när hon är ett sånt svin att hon verkligen försöker dra grannarna inför rätta bara för att hon anser att hennes ideologi är viktigare är att grannarna får göra som de själva behagar på deras egen tomt.

Därför tycker jag det är lite skoj att folk jävlas faktiskt så länge det är en engångsgrej som det verkar och inte blir utdraget. Skit ska skit ha liksom.
 
Saker som försvinner - i lägenheten :meh:

Här har vi motsatt problem. Det dyker upp grejer som varken jag eller maken vet var de kommer ifrån. Vi har plötsligt 3 gafflar som ingen av oss har köpt och ingen har varit här med mat och haft med sig gafflarna. Jag har frågat alla jag känner men ingen vill kännas vid dem.

Nu igår hörde mamma av sig och hade samma problem, extra skedar hade dykt upp.
Mycket mysko och ganska irriterande.
 
Folk som kommenterar nyheter/trådar/dagboksinlägg med endast en smiley.

Exempel:

Rubrik: Min katt har dött

Lisa: :(


Så jävla menlöst, det tillför ju nada.
Ja men ja! Jag var nära på att starta en tråd om det här men kände mig så gnällig att jag lät bli :angel:

Men alltså, jag såg nyligen ett väldigt starkt och bra åsikts-inlägg på en känd persons Instagram. Inlägget hade massor av intressanta, insiktsfulla kommentarer från personer som fortsatte att spinna på ämnet MEN den kommentar som hade flest (och då snackar jag alltså flera tusen) likes var en där det verkligen bara stod " :heart :heart :heart ". Den var förvisso "skriven" av en annan kändis den kommentaren, men att flera tusen personer sen gått och klickat gilla på den också?! Detta medan de andra kommentarerna, som faktiskt tillförde något, bara hade typ 2-300 likes var. Jag fattar inte grejen! (varken med att skriva sådana kommentarer, men än mindre med att gilla dem)
 
@gul_zebra precis :banghead:

På samma ämne. Facebooks värdelösa sätt att meddela en om händelser.
Notis: Anna Andersson har svarat på din kommentar i gruppen "vi som gillar orkidéer" (eller hur det nu brukar stå formulerat)
Man klickar på notisen, och kommer sig till gruppen, har man riktigt tur så kommer man sig till själva inlägget, men där tar det stopp.
Enkelt om det finns 10 kommentarer och man vet att man bara skrivit en gång, inte lika enkelt när det är 100-tals kommentarer och man har skrivit flera gånger :arghh:
 
@gul_zebra precis :banghead:

På samma ämne. Facebooks värdelösa sätt att meddela en om händelser.
Notis: Anna Andersson har svarat på din kommentar i gruppen "vi som gillar orkidéer" (eller hur det nu brukar stå formulerat)
Man klickar på notisen, och kommer sig till gruppen, har man riktigt tur så kommer man sig till själva inlägget, men där tar det stopp.
Enkelt om det finns 10 kommentarer och man vet att man bara skrivit en gång, inte lika enkelt när det är 100-tals kommentarer och man har skrivit flera gånger :arghh:
Det där uppstod för några veckor sedan, klickar man på notisen kommer man bara till gruppens start. Det är galet irriterande, väntar bara på att de ska lösa det.
 
@MCP På mitt jobb står MCP för multi-country project och de brukar vara extra krångliga att genomföra så jag stör mig lite på de små stressattackerna jag får varje gång jag läser ditt namn. :D
Haha, jag ber om ursäkt för det :D

Det där uppstod för några veckor sedan, klickar man på notisen kommer man bara till gruppens start. Det är galet irriterande, väntar bara på att de ska lösa det.

Hoppas de fixar det snart, och på samma gång skulle de ta bort att ge notiser för allt vad alla, enligt facebook, nära personer gör.
Hade jag velat veta när Anna, Göran, Peter, Gunilla och Tove lägger upp en bild hade jag väl markerat dem som nära vän.
 
@gul_zebra precis :banghead:

På samma ämne. Facebooks värdelösa sätt att meddela en om händelser.
Notis: Anna Andersson har svarat på din kommentar i gruppen "vi som gillar orkidéer" (eller hur det nu brukar stå formulerat)
Man klickar på notisen, och kommer sig till gruppen, har man riktigt tur så kommer man sig till själva inlägget, men där tar det stopp.
Enkelt om det finns 10 kommentarer och man vet att man bara skrivit en gång, inte lika enkelt när det är 100-tals kommentarer och man har skrivit flera gånger :arghh:
Ja! Och så får man en jävla siffra om att kolla, här finns notiser! Men klickar man där så kan man ge sig fan på att det inte finns någon ny notis :banghead:

Och så hatar jag att gruppchatterna i messenger låter HELA TIDEN. Det räcker för fan med ett pling, skriver nån annan innan jag läst så behöver jag för helvete inte 70 pling i sekunden. Låt mig laga mat och lyssna på podd i lugn och ro för helvete :rage:
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Låst
Tjatter Gamla full. Här är en ny! Jag stör mig på att helgen gick i raketfart.
99 100 101
Svar
2 005
· Visningar
111 274
Senast: Lingon
·
  • Låst
Tjatter Stör mig på att jag blev akut hungrig. Kommer ta en timme till maten är klar.
99 100 101
Svar
2 003
· Visningar
103 398
Senast: pepp
·
  • Låst
Tjatter Ny tråd! Vi fortsätter störa oss på störiga saker!
99 100 101
Svar
2 010
· Visningar
119 983
Senast: Lilla
·
Samhälle Såg ett klipp på Facebook om hemmafruar tydligen är en ny trend bland unga kvinnor. Mådde lite illa av det. Visst, alla gör som de vill...
20 21 22
Svar
433
· Visningar
19 864
Senast: Mkb
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Dressyrsnack 17
  • Annonsera mera VII
  • Ridskoleryttare

Omröstningar

Tillbaka
Upp