Störiga saker vi stör oss på, del 12

Status
Stängd för vidare inlägg.
Ja men ja! Jag var nära på att starta en tråd om det här men kände mig så gnällig att jag lät bli :angel:

Men alltså, jag såg nyligen ett väldigt starkt och bra åsikts-inlägg på en känd persons Instagram. Inlägget hade massor av intressanta, insiktsfulla kommentarer från personer som fortsatte att spinna på ämnet MEN den kommentar som hade flest (och då snackar jag alltså flera tusen) likes var en där det verkligen bara stod " :heart :heart :heart ". Den var förvisso "skriven" av en annan kändis den kommentaren, men att flera tusen personer sen gått och klickat gilla på den också?! Detta medan de andra kommentarerna, som faktiskt tillförde något, bara hade typ 2-300 likes var. Jag fattar inte grejen! (varken med att skriva sådana kommentarer, men än mindre med att gilla dem)
Ja precis, fullt rimligt att störa sig på! Jag hatar verkligen när folk skickar hjärtan istället för att skriva något konkret.

När jag blev sjukskriven i efter en ridolycka för många år sedan blev jag mer eller mindre galen på alla som envisades med att bara skicka hjärtan. Jag kunde inte gå på flera veckor och var hur rastlös och irriterad som helst så till slut gick jag i taket av alla ❤️😢-hälsningar.
Jag skrev en kort status på Facebook där jag uppmanade alla att hellre skicka dickpics än hjärtan, det hade åtminstone varit kul :angel:
 
@gul_zebra
Går det att stänga av ljudet gruppvist på messenger, som det går att göra på whatsapp?
Jag vet inte hur det fungerar då jag har av ljudet helt för messenger, men just på whatsapp har jag bara av det för grupper, just iom att man aldrig skulle få någon ro då.
 
@gul_zebra
Går det att stänga av ljudet gruppvist på messenger, som det går att göra på whatsapp?
Jag vet inte hur det fungerar då jag har av ljudet helt för messenger, men just på whatsapp har jag bara av det för grupper, just iom att man aldrig skulle få någon ro då.
Verkar inte så. Det går att ignorera meddelanden men då flyttas hela gruppen till filtrerade. Jag vill ju vara kvar och jag vill ha ljud på messenger, men jag vill inte ha det eviga plingandet :down:
 
Helt och hållet eller bara för gruppkonvos? Jag hittar så man kan slå av helt, men jag vill ju ha notiser, bara inte de konstanta från gruppen :cautious:

Jag brukar slå av notiserna på en gruppchatt där det kan skickas flera hundra meddelanden i timmen. Klickar på vår bild/namn och längst ner går det att slå av för just den chatten :)
 
Ja! Och så får man en jävla siffra om att kolla, här finns notiser! Men klickar man där så kan man ge sig fan på att det inte finns någon ny notis :banghead:

Och så hatar jag att gruppchatterna i messenger låter HELA TIDEN. Det räcker för fan med ett pling, skriver nån annan innan jag läst så behöver jag för helvete inte 70 pling i sekunden. Låt mig laga mat och lyssna på podd i lugn och ro för helvete :rage:
Helt och hållet eller bara för gruppkonvos? Jag hittar så man kan slå av helt, men jag vill ju ha notiser, bara inte de konstanta från gruppen :cautious:
Just nu stör jag mig på att jag samlat på mig citat för att svara på exakt det du redan blivit informerad om.. :down: :D
 
Jag stör mig på att det finns så mycket svart plast!!

Svart plast går inte att återvinna, sensorerna kan inte sortera den så den hamnar i brännbart.
Varför i helvet envisas förpackningsindustrin med alla dessa svarta grejor?? Va?

/mvh sopsorteringsfascisten
På samma tema: Jag stör mig något alldeles ofantligt på att vår lokala återvinningscentral håller på att bygga om så containrarna för trä, trädgårdsavfall och gips är avstängda. Men istället för att hosta fram någon temporär lösning hänvisas nu allt sådant material till brännbart restavfall! Folk slängde alltså ner allt från trästolar och trädgrenar till frigolit och gipsskivor i samma jäkla container där det bara blir till landfill. Tydligen har det varit såhär i åtminstone två veckor. Åh det gjorde ont i mitt miljöhjärta!
 
Ja precis, fullt rimligt att störa sig på! Jag hatar verkligen när folk skickar hjärtan istället för att skriva något konkret.

När jag blev sjukskriven i efter en ridolycka för många år sedan blev jag mer eller mindre galen på alla som envisades med att bara skicka hjärtan. Jag kunde inte gå på flera veckor och var hur rastlös och irriterad som helst så till slut gick jag i taket av alla ❤😢-hälsningar.
Jag skrev en kort status på Facebook där jag uppmanade alla att hellre skicka dickpics än hjärtan, det hade åtminstone varit kul :angel:
😢



🍆🍆🍆🤩
 
På samma tema: Jag stör mig något alldeles ofantligt på att vår lokala återvinningscentral håller på att bygga om så containrarna för trä, trädgårdsavfall och gips är avstängda. Men istället för att hosta fram någon temporär lösning hänvisas nu allt sådant material till brännbart restavfall! Folk slängde alltså ner allt från trästolar och trädgrenar till frigolit och gipsskivor i samma jäkla container där det bara blir till landfill. Tydligen har det varit såhär i åtminstone två veckor. Åh det gjorde ont i mitt miljöhjärta!
Gips i brännbart!?
Herregud.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter Eftersom jag inte hittar någon, så skapar jag en ny Stör mig idag på att uråldriga lagningar inte håller tills man kilar vidare =...
Svar
1
· Visningar
204
Senast: manda
·
  • Låst
Tjatter Gamla full. Här är en ny! Jag stör mig på att helgen gick i raketfart.
99 100 101
Svar
2 005
· Visningar
110 898
Senast: Lingon
·
  • Låst
Tjatter Stör mig på att jag blev akut hungrig. Kommer ta en timme till maten är klar.
99 100 101
Svar
2 003
· Visningar
103 181
Senast: pepp
·
  • Låst
Tjatter Ny tråd! Vi fortsätter störa oss på störiga saker!
99 100 101
Svar
2 010
· Visningar
119 558
Senast: Lilla
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Göra inlägg med mobilen
Tillbaka
Upp