Störiga saker vi stör oss på, del 12

Status
Stängd för vidare inlägg.
En kollega. Det stod tydligen nåt kul på Facebook som det skulle skrattas högt och hjärtligt åt. Vad stod det?
"Till dig som är djupt deprimerad. Glöm inte bort att du är ful också"
:rage::rage::rage::rage:
Så jävla vidrigt att sitta och skratta åt nåt sånt!
 
Jag stör mig på att det finns så mycket svart plast!!

Svart plast går inte att återvinna, sensorerna kan inte sortera den så den hamnar i brännbart.
Varför i helvet envisas förpackningsindustrin med alla dessa svarta grejor?? Va?

/mvh sopsorteringsfascisten
De flesta svarta plastförpackningar jag sett är märkta med sån där triangel med ex vis ”hd-pe” eller en siffra. De borde ju gå att återvinna, varför är de annars märkta.
 
De flesta svarta plastförpackningar jag sett är märkta med sån där triangel med ex vis ”hd-pe” eller en siffra. De borde ju gå att återvinna, varför är de annars märkta.
Sorteringen sker med optik. Den klarar inte svart. Googla gärna.
Märkningen har inget med återvinningen att göra.

Sedan jag lärde mig detta har jag helt övergått till andra färger på sopsäckar etc. Undviker svart plats så gott jag kan. Klipper bort svart på i övrigt genomskinlig plast innan jag lägger den i återvinningen osv.

Det känns så meningslöst att använda plast som inte kan återvinnas.
 
Stör mig på att min nya transport kommer denna veckan men kan inte hämta den förrän tidigast nästa vecka, om ens då, pga inregistreringen osv som ska göras på nya släp. Så jag måste ändå låna kompisens transport på lördag när jag ska tävla, jag som hade hoppats på att kunna inviga mitt eget då :cautious: Plus att jag hatar att låna av andra.
 
Sorteringen sker med optik. Den klarar inte svart. Googla gärna.
Märkningen har inget med återvinningen att göra.

Sedan jag lärde mig detta har jag helt övergått till andra färger på sopsäckar etc. Undviker svart plats så gott jag kan. Klipper bort svart på i övrigt genomskinlig plast innan jag lägger den i återvinningen osv.

Det känns så meningslöst att använda plast som inte kan återvinnas.
Så märkligt! Jag har läst att det bara är svart plast som kan återvinnas och att man därför inte ska köpa svarta plastredskap som används till mat just för att det ofta är återvunnen plast som inte kan garanteras vara tillräckligt ren för matlagning.
 
Så märkligt! Jag har läst att det bara är svart plast som kan återvinnas och att man därför inte ska köpa svarta plastredskap som används till mat just för att det ofta är återvunnen plast som inte kan garanteras vara tillräckligt ren för matlagning.
Tror du har fått allt helt fel. Det har nyligen varit reportage på P1 och i media. Ny Teknik skrev såhär för ett år sedan.
https://www.nyteknik.se/miljo/sortering-av-svarta-plastforpackningar-ar-forgaves-6933180
 
Sorteringen sker med optik. Den klarar inte svart. Googla gärna.
Märkningen har inget med återvinningen att göra.

Sedan jag lärde mig detta har jag helt övergått till andra färger på sopsäckar etc. Undviker svart plats så gott jag kan. Klipper bort svart på i övrigt genomskinlig plast innan jag lägger den i återvinningen osv.

Det känns så meningslöst att använda plast som inte kan återvinnas.
Okej. Trodde den märkta svarta plasten gick att återvinna.
Ostförpackningar går tydligen inte heller att återvinna eftersom de består av blandade plaster.
Jag läste nånstans att det är bara 45 eller 55% (minns inte siffran) av alla insamlade plastförpackningar som går att återvinna, så det är inte bara svart som är ett problem.
 
Jag stör mig på Nacka. Oerhört mycket.

Deras gatukonstfestival har satt upp regler för deltagande. Från SVT:
"På Nacka kommuns hemsida har man tydligt listat vad konsten på Wall Street Nacka får och inte får innehålla. Den ska till exempel inte vara ”rebellisk”, ”aggressiv” eller uttrycka en ”protest mot det dåliga samhället”. Värden som man menar tidigare har associerats med att måla på väggar. Istället vill man att konsten ska uttrycka ”visdom”, vara ”fredlig” och ”mjuk” och verka ”för det goda samhället”. "

Då reduceras konst till dekoration, till att bli "snygg".Dvs meningslös. Och tydigen är det viktigt att det är muralmålningar och inte grafitti. Grafitti är en erkänd konstform överallt utom i Nacka tydligen.
Grrrrr.
 
Alltså parkeringsböter. PARKERINGSBÖTER. Missade städdag på gatan med 47 minuter i juli och fick betala 1100:-. Nu gick jag precis ut för att kolla vart annan familjemedlem ställt min bil och om jag behövde flytta på den. HAR SÅKLART VARIT STÄDDAG IGEN 1100:- DET ÄR FAN INTE RIMLIGT :arghh:
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Låst
Tjatter Gamla full. Här är en ny! Jag stör mig på att helgen gick i raketfart.
99 100 101
Svar
2 005
· Visningar
108 431
Senast: Lingon
·
  • Låst
Tjatter Stör mig på att jag blev akut hungrig. Kommer ta en timme till maten är klar.
99 100 101
Svar
2 003
· Visningar
101 939
Senast: pepp
·
  • Låst
Tjatter Ny tråd! Vi fortsätter störa oss på störiga saker!
99 100 101
Svar
2 010
· Visningar
118 335
Senast: Lilla
·
Samhälle Såg ett klipp på Facebook om hemmafruar tydligen är en ny trend bland unga kvinnor. Mådde lite illa av det. Visst, alla gör som de vill...
16 17 18
Svar
345
· Visningar
13 974
Senast: Roheryn
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Kattsnack 10
  • Uppdateringstråd 29
  • Lös i magen

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp