Störiga saker vi stör oss på, del 12

Status
Stängd för vidare inlägg.
På att min svärmor är så jäääkla dålig på att kommunicera. Jag tycker jättemycket om henne på många sätt och vis, men är det något hon inte kan så är det att tala klarspråk och säga vad hon egentligen menar. Nu ikväll resulterade det i att hon plötsligt stod utanför dörren tillsammans med min sambos moster och hennes man, som är här på besök från Tyskland. De dök alltså upp helt unannounced mitt under en onsdagskväll när jag hade pyjamas på mig och det låg en massa tvätt i halva lägenheten.

Sambon har redan klargjort att det inte var okej och svärmor verkade inse det själv, men det stör mig ändå och ledde till en mycket märklig situation.
 
På att min svärmor är så jäääkla dålig på att kommunicera. Jag tycker jättemycket om henne på många sätt och vis, men är det något hon inte kan så är det att tala klarspråk och säga vad hon egentligen menar. Nu ikväll resulterade det i att hon plötsligt stod utanför dörren tillsammans med min sambos moster och hennes man, som är här på besök från Tyskland. De dök alltså upp helt unannounced mitt under en onsdagskväll när jag hade pyjamas på mig och det låg en massa tvätt i halva lägenheten.

Sambon har redan klargjort att det inte var okej och svärmor verkade inse det själv, men det stör mig ändå och ledde till en mycket märklig situation.
Jag hade bliviti sååå arg! Såpass att jag hellre hyrt dem ett hotellrum faktiskt.
 
Håller med om detta! Framförallt när barnen är över 2 år tycker man att det verkligen är dags att sluta..

Själv fyller jag snart 384 månader! grattis mig!!

Eller hur, har en på fb som nyss skrev hennes son var 36 månader som inspirerade till inlägget 😝
Haha 384 månader. Orkar inte ens räkna på hur många år det blir 😂
 
Jag hade bliviti sååå arg! Såpass att jag hellre hyrt dem ett hotellrum faktiskt.
Nä alltså de kom bara förbi på besök för att "se hur ni har det i nya lägenheten", men varken vi eller den nya lägenheten var riktigt redo för besök just då! Och jag hatar när folk kommer förbi spontant sådär! Tror dock att vår awkwardness framgick för de var bara här i typ 10 minuter och är nu inbjudna att komma tillbaka på söndag eftermiddag. Tänkte skippa pyjamasen då. :D
 
Eller hur, har en på fb som nyss skrev hennes son var 36 månader som inspirerade till inlägget 😝
Haha 384 månader. Orkar inte ens räkna på hur många år det blir 😂
32 om jag inte räknat fel, det vet man aldrig :D

På temat så är en annan grej jag stör mig på när folk svarar på ålder med årtal. Typ:

- Hur gammal är din faster då?
- Hon är född 62!

Liksom jag ville ha ett svar inte en matteuppgift :rage:
Har en teori om att folk faktiskt inte vet själva och inte orkar räkna ut.
 
På temat så är en annan grej jag stör mig på när folk svarar på ålder med årtal. Typ:

- Hur gammal är din faster då?
- Hon är född 62!

Liksom jag ville ha ett svar inte en matteuppgift :rage:
Har en teori om att folk faktiskt inte vet själva och inte orkar räkna ut.

Haha, sådär kan jag göra, de få gånger jag minns årtalet och inte åldern :D
Årtalet är ju konstant, för att minnas åldern behöver man ju dessutom hålla reda på vad år det är nu också :p
 
36462

Vet inte hur jag ska reagera. Provocerad eller nyfiken?
 
Stör mig på att jag väldigt gärna skulle vilja åka med på nästa veckas två studieresor, men vet att jag inte orkar med heldagar med buss och utställningar. :(
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Låst
Tjatter Gamla full. Här är en ny! Jag stör mig på att helgen gick i raketfart.
99 100 101
Svar
2 005
· Visningar
108 501
Senast: Lingon
·
  • Låst
Tjatter Stör mig på att jag blev akut hungrig. Kommer ta en timme till maten är klar.
99 100 101
Svar
2 003
· Visningar
101 981
Senast: pepp
·
  • Låst
Tjatter Ny tråd! Vi fortsätter störa oss på störiga saker!
99 100 101
Svar
2 010
· Visningar
118 360
Senast: Lilla
·
Samhälle Såg ett klipp på Facebook om hemmafruar tydligen är en ny trend bland unga kvinnor. Mådde lite illa av det. Visst, alla gör som de vill...
16 17 18
Svar
350
· Visningar
14 431

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Koppel som släppte
  • Oseriös avel 2023
  • Akvarietråden IV

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp