Störiga saker vi stör oss på, del 12

Status
Stängd för vidare inlägg.
Läkemedel restnoteras till höger och vänster, störigt och stressigt när man måste ringa och be om nytt recept.
Varför kan inte läkemedelsindustrin se till att det finns tillgång!? :mad:
 
Jag stör mig på att jag ännu en gång fick min fördom frodad att mäklare är inkompetenta.

Jag och dotter tittar på en lägenhet. Mäkaren ringer efteråt till dottern och säger att budgivning är igång och att det är flera intressenter och de kan tänka sig att gå upp till x pengar. Jaha. Ytterligare senare ringer han och försöker få henne att lägga ett bud på x+ y pengar på telefon. Jaha, men hon vill se hur budgivningen ser ut, hur många som är med, hur de lägger buden. Nomalt så ligger en öppen budgivning på hemsidan men tyvärr hade de nåt tekniskt problem (enligt honom) och inget syntes men det skulle komma. Nada, nothing, niente kom på hemidan eller via nån annan kanal om hur budgivningen såg ut- ikväll är lägenheten borta från hemnet.

Idiot
 
Jag har ont i halsen och äter upp min sista piggelin och jag är orimligt törstig men det bara känns torrt i halsen. Dessutom är jag helt matt i kroppen och det småvärker. Varför kan det inte bryta ut ordentligt i stället för att segdra :arghh:
 
Jag stör mig på att jag ännu en gång fick min fördom frodad att mäklare är inkompetenta.

Jag och dotter tittar på en lägenhet. Mäkaren ringer efteråt till dottern och säger att budgivning är igång och att det är flera intressenter och de kan tänka sig att gå upp till x pengar. Jaha. Ytterligare senare ringer han och försöker få henne att lägga ett bud på x+ y pengar på telefon. Jaha, men hon vill se hur budgivningen ser ut, hur många som är med, hur de lägger buden. Nomalt så ligger en öppen budgivning på hemsidan men tyvärr hade de nåt tekniskt problem (enligt honom) och inget syntes men det skulle komma. Nada, nothing, niente kom på hemidan eller via nån annan kanal om hur budgivningen såg ut- ikväll är lägenheten borta från hemnet.

Idiot
Jag skulle gissa på att han fick ett dolt bud och gjorde vad han kunde för att hinta om det utan att bryta villkoret.
 
Jag skulle gissa på att han fick ett dolt bud och gjorde vad han kunde för att hinta om det utan att bryta villkoret.

Dolt bud? Vad är det?
Det var en öppen budgivning. Eller ingen alls.

Sen var visningen ren katastrof faktiskt. Jag fattar inte ens att han släppte in nån i den äckligt skitiga lägenheten. Då var det ändå en sån högprofilerad byrå och inte nån av de vanliga
 
Dolt bud? Vad är det?
Det var en öppen budgivning. Eller ingen alls.

Sen var visningen ren katastrof faktiskt. Jag fattar inte ens att han släppte in nån i den äckligt skitiga lägenheten. Då var det ändå en sån högprofilerad byrå och inte nån av de vanliga

När budgivaren inte vill lägga offentligt bud. Skitirriterande. Antar det är för att inte trigga budgivning.
 
När budgivaren inte vill lägga offentligt bud. Skitirriterande. Antar det är för att inte trigga budgivning.
@cirkus Som Hyacinth skriver. Budgivaren lägger ett bud med villkoret att mäklaren inte får berätta om det för någon annan än säljaren. Har man tur så lägger ingen något öppet bud, alla övriga spekulanter bara avvaktar och säljaren blir för stressad för att tacka nej.
 
Köpte en äggkokare. Första gången kokade jag medium och fick stenhårda ägg. Jaha tänkte jag, då kokar jag väl soft då. Då var det ungefär som att de kom direkt ur hönan. Kokade de en gång till. Fortfarande lika löskokt. Jag hade 3 ägg kvar och har kastat 2. Får se om det sista blir stenhårt nu då för nu kör jag det på medium. Vad är det som ska vara så himla bra med äggkokare när jag misslyckas mer med den än på plattan :confused:
 
Köpte en äggkokare. Första gången kokade jag medium och fick stenhårda ägg. Jaha tänkte jag, då kokar jag väl soft då. Då var det ungefär som att de kom direkt ur hönan. Kokade de en gång till. Fortfarande lika löskokt. Jag hade 3 ägg kvar och har kastat 2. Får se om det sista blir stenhårt nu då för nu kör jag det på medium. Vad är det som ska vara så himla bra med äggkokare när jag misslyckas mer med den än på plattan :confused:
Med min äggkokare blir det hyfsat perfekt varje gång, din låter defekt?
 
Visa bifogad fil 36462
Vet inte hur jag ska reagera. Provocerad eller nyfiken?
Nyfiken! Vilken smak? Jag älskar semlor. För några år sedan hade våran ICA maxi en saffranssemla med vaniljkräm som var så sinnes god men den kom aldrig tillbaka tyvärr :(
Ännu störigare.

Verkligen inte okej tycker jag. Skitfult.
Sån borttagen före visning grej. Det kan jag leva med,men detta är fan helt stört - är det ens tillåtet? Nån ska ligga i gräddfil och vara hemlig?
Borttagen innan visning stör jag mig på. Råkade ut för det för ett tag sedan på en BRF jag VERKLIGEN var intresserad av. Fick sms samma dag som visningen om att den var inställd på grund av såld. Blev så fruktansvärt besviken och kände mig typ bestulen? Känner att jag velat bli medveten om det, om jag hade fått ta ställning till att ta den osedd eller inte i alla fall så hade det liksom känts bättre, nu var det pang bom bara för sent. Blev jätteledsen och inser ju att det är lite töntigt men ja.. tycker inte man borde få göra så men inser ju i att i praktiken får ju säljaren självklart sälja till vem han eller hon vill.

Usch nu blev jag påmind :(
 
Jag stör mig på att man ska skriva på så svårbegripligt sätt officiellt i arbetslivet, man måste tänka efter ett bra antal gånger innan man fattar vad de menar. Varför inte skriva det på ett enklare sätt så att alla förstår? :arghh:

Mvh
Fick något papper om saker att fundera på inför kickoff i oktober 🤔
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Låst
Tjatter Gamla full. Här är en ny! Jag stör mig på att helgen gick i raketfart.
99 100 101
Svar
2 005
· Visningar
111 243
Senast: Lingon
·
  • Låst
Tjatter Stör mig på att jag blev akut hungrig. Kommer ta en timme till maten är klar.
99 100 101
Svar
2 003
· Visningar
103 393
Senast: pepp
·
  • Låst
Tjatter Ny tråd! Vi fortsätter störa oss på störiga saker!
99 100 101
Svar
2 010
· Visningar
119 969
Senast: Lilla
·
Samhälle Såg ett klipp på Facebook om hemmafruar tydligen är en ny trend bland unga kvinnor. Mådde lite illa av det. Visst, alla gör som de vill...
20 21 22
Svar
433
· Visningar
19 861
Senast: Mkb
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Valp 2023 -den andra
  • Hundrädda
  • Jättehungrig katt

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp