Störiga saker vi stör oss på, del 12

Status
Stängd för vidare inlägg.
Folk som går in för att irritera en och när man säger ifrån bara eskalerar störighetsnivån.
Och om man sen ryter ifrån så kan man ge sig fan på att de blir kränkta och drar på offerkoftan :meh:
 
Är intresserad av att köpa en sak och bad om fler bilder. Väldigt specifika bilder på vissa delar jag vill se på prylen och vad får jag tillbaka? Suddiga bilder från fel vinklar :banghead:
 
Stör mig på att sånglektionerna som jag tog förut har blivit så väldigt mycket dyrare. Blir ju plus resekostnad fram och tillbaka också
 
Jag har inte lyckats äta någon kvällsmat :down:Mannen kom precis hem från en tjänsteresa, hälsade väldigt ordentligt på hunden, sa väldigt snabbt hej till mig och bebisen. Sen stack han iväg till grannen för att hon inte får igång bilen. Lovar att han kommer hem om en stund och förfäras över att hunden och katterna inte fått mat än :cautious:

Edit: Hunden och katterna har såklart torrfoder att äta (även om det inte är en fullvärdig kost enligt prinsessorna på ärten :angel:) så det är inte så att jag svälter dem när han är borta!
 
Mitt knä igen: vid MR nyss sa sköterskan: har du ont ovanför eller under? Jag: båda? Han: vi kommer kanske behöva kompletterande bilder.

Varpå jag glömde att fråga: är det för att det inte syns något (vilket vore väldigt konstigt) eller för att han såg muskelbristningarna? Och nu kan jag inte sluta tänka på det.
 
Stör mig på att min förkylning gått över till att bli slemhosta just den dagen jag har ett styrelsemöte med såna där seriösa kostymklädda personer..
 
Läste idag att en man åtalats för sexuellt ofredande och friats och att den 16-åring som anmält honom tvingas betala över 5 000 kr till honom i skadestånd för det var vad mannen hade begärt i händelse av att han frias. Undrar vad mannen och rätten hade pressat tjejen på om hon i stället för ofredande anmält en våldtäkt som inte kunde bevisas, 10 000 kr, 15 000 kr, mer?

Sen undrar de varför folk inte anmäler. :meh:
 
Läste idag att en man åtalats för sexuellt ofredande och friats och att den 16-åring som anmält honom tvingas betala över 5 000 kr till honom i skadestånd. Undrar vad mannen och rätten hade pressat tjejen på om hon i stället för ofredande anmält en våldtäkt som inte kunde bevisas, 10 000 kr, 15 000 kr, mer?

Sen undrar de varför folk inte anmäler. :meh:

Var har du läst det? Den som har anmält ett brott riskerar inte att behöva betala skadestånd sådär hur som helst för att den anmäler något som sedan inte går att bevisa. Det kan hända om det visar sig vara en falsk tillvitelse, men då måste det ju bevisas att anmälan var lögn från början, alltså en medvetet felaktig anmälan. I vissa fall också vid förtal, men inte generellt för en anmälan som inte håller bevismässigt hela vägen.
 
Var har du läst det? Den som har anmält ett brott riskerar inte att behöva betala skadestånd sådär hur som helst för att den anmäler något som sedan inte går att bevisa. Det kan hända om det visar sig vara en falsk tillvitelse, men då måste det ju bevisas att anmälan var lögn från början, alltså en medvetet felaktig anmälan. I vissa fall också vid förtal, men inte generellt för en anmälan som inte håller bevismässigt hela vägen.
I papperstidning, får inte tag på nätversionen. Det verkar extremt att någon kan gå in i en rättegång som målsägande och gå från samma rättegång med stora skadeståndskrav på sig. Jag tycker det är en rätt stor summa av en 16-åring som inte ens stått åtalad för brott, men vad vet jag. Det stod att de trodde mer på mannens version och att mannen hade begärt skadestånd i den händelse han frias. Vilket han gjorde. Behövs antagligen mer bakgrundsinformation än vad som gavs i artikeln för att förstå tingsrättens resonemang för de har förstås alltid sina skäl, men de som läser om det som det framställdes blir nog inte mer villiga att anmäla.
 
På folk som skickar ett mejl och 15 minuter senare kommer fram och frågar om man läst deras mejl. Nej det har jag inte eftersom jag är upptagen och inte vill bli avbruten, och hade jag läst det så hade du rimligtvis fått ett svar!

Jag förstår om man dubbelkollar med någon när det gått ett par timmar eller om det är något brådskande, men inte när det är ett helt vanligt mejl som skickats för mindre än en halvtimme sedan...
 
På folk som skickar ett mejl och 15 minuter senare kommer fram och frågar om man läst deras mejl. Nej det har jag inte eftersom jag är upptagen och inte vill bli avbruten, och hade jag läst det så hade du rimligtvis fått ett svar!

Jag förstår om man dubbelkollar med någon när det gått ett par timmar eller om det är något brådskande, men inte när det är ett helt vanligt mejl som skickats för mindre än en halvtimme sedan...

Eller när man får ett mejl av en kollega och sen ringer denna kollegan och säger samma sak. Vad är då vitsen att mejla först? :cautious:
 
Shudu som är en virtuell kvinnlig modell skapad av en vit man och som anlitats av Nelly. Hela fenomenet stör mig. Allt med virtuella modeller och influencers, virtuella unga kvinnor och tonåringar med olika bakgrund som detaljstyrs av män och företag som tjänar pengar på det.
 
Borttagen innan visning stör jag mig på. Råkade ut för det för ett tag sedan på en BRF jag VERKLIGEN var intresserad av. Fick sms samma dag som visningen om att den var inställd på grund av såld. Blev så fruktansvärt besviken och kände mig typ bestulen? Känner att jag velat bli medveten om det, om jag hade fått ta ställning till att ta den osedd eller inte i alla fall så hade det liksom känts bättre, nu var det pang bom bara för sent. Blev jätteledsen och inser ju att det är lite töntigt men ja.. tycker inte man borde få göra så men inser ju i att i praktiken får ju säljaren självklart sälja till vem han eller hon vill.

Usch nu blev jag påmind :(

Usch - jag har också dåliga erfarenheter av borttagen innan visning. Våra gräsliga grannar köpte innan visning. Jag önskar att nån mer sympatisk och mindre fixerad vid yta och pengar hade köpt.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Låst
Tjatter Gamla full. Här är en ny! Jag stör mig på att helgen gick i raketfart.
99 100 101
Svar
2 005
· Visningar
111 210
Senast: Lingon
·
  • Låst
Tjatter Stör mig på att jag blev akut hungrig. Kommer ta en timme till maten är klar.
99 100 101
Svar
2 003
· Visningar
103 369
Senast: pepp
·
  • Låst
Tjatter Ny tråd! Vi fortsätter störa oss på störiga saker!
99 100 101
Svar
2 010
· Visningar
119 936
Senast: Lilla
·
Samhälle Såg ett klipp på Facebook om hemmafruar tydligen är en ny trend bland unga kvinnor. Mådde lite illa av det. Visst, alla gör som de vill...
20 21 22
Svar
433
· Visningar
19 781
Senast: Mkb
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Akvarietråden IV
  • Kaninskrik
  • Senast tagna bilden XV

Hästrelaterat

  • Dressyrsnack 17
  • WE-tråden
  • Ridskoleryttare

Omröstningar

Tillbaka
Upp