Störiga saker vi stör oss på, del 12

Status
Stängd för vidare inlägg.
Folk som lägger upp annonser på ”köp och sälj-sidor” men inte bryr sig ett dugg om att kolla om de stavat rätt eller om mobilen valt fel ord pga autocorrect :banghead:
 
Kollar ishockey. Och what the fuck - Frölunda INDIANS??? En hop med karlar har alltså under vår livstid, decennier efter Hitler, valt att döpa OM ett hockey lag till "indians" och designa en rasistisk bild med fjäderskrud till tröjor etc och ha en publik som härmar "indian-sång" a la 1950-tals westerns. Det är faktiskt 2019 nu, det är inte OK. Och laget har inte hetat indians sedan 1872 eller så, utan det är ett " modernt" påfund.

Det är för fån dags att lämna tillbaka 1950-talets unkna värderingar! Det har varit dags för det i över 60 år!

😭
 
Kändisar som använder sitt kändisskap till sådant som är way utanför deras kompetensområde. Till exempel fantastiska sångerskor som lanserar egna smyckekollektioner där vartenda halsband är rena plagiat eftersom de inte är kreativa nog att komma på något annorlunda. Kan de inte hålla sig till det de faktiskt är bra på?!
 
Att jag inte kan lyssna på P1 under mina långa långtråkiga dagar här på sjukan.

P1 är mitt sällskap när jag är hemma och inomhus
 
På det urbota dumma systemet med "national speed limit" på vägarna här i Skottland. Det är alltså en regel som säger att på en viss sorts vägar får man köra 60 mph och på en annan sort är det 70 mph som gäller. Istället för att skylta med hastigheten sätts det upp sådana här skyltar, vilket betyder "från och med nu gäller national speed limit":

1570983952433.png

För mig som inte är så van vid att köra här är det svårt att komma ihåg vilken hastighet som gäller för vilken sorts väg, och det är så förbannat störigt att det inte bara kan skylta med hastigheten när de ändå sätter upp en skylt! Varför inte vara övertydlig, liksom? Det verkar som att andra bilförare också är lite förvirrade när det gäller detta, för efter att ha kört förbi en sådan skylt kan man stöta på folk som kör i allt från 50 till 70.
 
Varför säger folk Pokémon med betoning på första o:et när det är en accent över e:t?
:arghh:
Från Språkrådet:
Accenten är från början en läsarservice till engelsktalande för att de inte ska läsa ut ordet med stumt e; det anger alltså inte betoning, vilket är den normala funktionen för akut accent. I svenskan är det valfritt att sätta ut accenten eller inte, och i bruket är det mycket vanligt att den tas bort: pokemon. (Detsamma gäller risvinet sake, som ofta skrivs med accent i engelskan men utan i svenskan.)
 
På att hemtjänsten skämtade bort min farmors hjärtproblem.
Farmor, 90 år, tryckte på trygghetslarmet häromnatten då hon mådde dåligt och hade väldigt låg puls (40...). Hemtjänsten kom och sa ”men du har ju puls iallafall”. Ja, sa farmor, hade jag inte haft puls hade jag ju inte ringt O_o hemtjänsten åkte därifrån utan åtgärd.
Dagen efter (när han fick infon) ringde pappa ambulansen.

Farmor är på hjärtintensiven och ska få pacemaker imorgon...
 
Jag stör mig på att nu när förkylningen sakta börjar gå över efter en månad verkar jag ha fått halsfluss :cry: Jag har inte tid med det här!!
 
På när folk, framförallt på TV, säger att ett recept bara tar 20 minuter att laga. Ja, det tar 20 minuter för DIG ja, du som redan är en fena på matlagning, vet exakt vad du ska göra och dessutom står i en studio där utrustning och alla ingredienser redan är framplockade, där du kan fokusera till 100% på matlagningen och där du har hur mycket utrymme som helst att göra flera saker samtidigt. Där du inte glömmer att sätta på ugnen, spiller ut tomatsås över halva diskbänken, måste svara i telefon halvvägs genom lökhackningen och ägna 5 minuter åt att leta efter rivjärnet. För oss vanliga dödliga är det inte fullt så enkelt... 🙄
 
På när folk, framförallt på TV, säger att ett recept bara tar 20 minuter att laga. Ja, det tar 20 minuter för DIG ja, du som redan är en fena på matlagning, vet exakt vad du ska göra och dessutom står i en studio där utrustning och alla ingredienser redan är framplockade, där du kan fokusera till 100% på matlagningen och där du har hur mycket utrymme som helst att göra flera saker samtidigt. Där du inte glömmer att sätta på ugnen, spiller ut tomatsås över halva diskbänken, måste svara i telefon halvvägs genom lökhackningen och ägna 5 minuter åt att leta efter rivjärnet. För oss vanliga dödliga är det inte fullt så enkelt... 🙄
Lägger till, riva dig själv på det jävla rivjärnet och brotta upp ugnsluckan som är ny med nån jäkla idiotisk spärr.
 
Gamla vänner som inte hör av sig. Ja vi hörs inte av ofta numera men om någon nära går bort så kan man väl iaf beklaga sorgen:(
 
På när folk, framförallt på TV, säger att ett recept bara tar 20 minuter att laga. Ja, det tar 20 minuter för DIG ja, du som redan är en fena på matlagning, vet exakt vad du ska göra och dessutom står i en studio där utrustning och alla ingredienser redan är framplockade, där du kan fokusera till 100% på matlagningen och där du har hur mycket utrymme som helst att göra flera saker samtidigt. Där du inte glömmer att sätta på ugnen, spiller ut tomatsås över halva diskbänken, måste svara i telefon halvvägs genom lökhackningen och ägna 5 minuter åt att leta efter rivjärnet. För oss vanliga dödliga är det inte fullt så enkelt... 🙄

Här tar det 20 minuter innan ugnen är varm :angel:
När jag tänker på saken är den ganska störande det med.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Låst
Tjatter Gamla full. Här är en ny! Jag stör mig på att helgen gick i raketfart.
99 100 101
Svar
2 005
· Visningar
111 189
Senast: Lingon
·
  • Låst
Tjatter Stör mig på att jag blev akut hungrig. Kommer ta en timme till maten är klar.
99 100 101
Svar
2 003
· Visningar
103 344
Senast: pepp
·
  • Låst
Tjatter Ny tråd! Vi fortsätter störa oss på störiga saker!
99 100 101
Svar
2 010
· Visningar
119 785
Senast: Lilla
·
Samhälle Såg ett klipp på Facebook om hemmafruar tydligen är en ny trend bland unga kvinnor. Mådde lite illa av det. Visst, alla gör som de vill...
20 21 22
Svar
433
· Visningar
19 732
Senast: Mkb
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp