Störiga saker vi stör oss på, del 12

Status
Stängd för vidare inlägg.
MÖSS!

Jag har varit hemifrån i fyra dagar. Kom hem igår em och såg att tomaterna som låg på köksbänken för att mogna är ätna på. Av brödet på skärbrädan återstår enstaka smulor. Så jag plockar undan.

Nu på morgonen har resterna av tomaterna blivit knaprade.
Katterna har sovit inne, på kontoret intill köket. Ändå har musdjävlarna joggat runt på köksbänken.

Jag ska fixa fällor idag. Såhär kan jag inte ha det.
 
Kändisar som använder sitt kändisskap till sådant som är way utanför deras kompetensområde. Till exempel fantastiska sångerskor som lanserar egna smyckekollektioner där vartenda halsband är rena plagiat eftersom de inte är kreativa nog att komma på något annorlunda. Kan de inte hålla sig till det de faktiskt är bra på?!
Jag ska reta dig ännu mer - de har ofta inte ens designat själva, utan i bästa fall fått vara med och välja mellan lite olika utseenden. Det är som kändisvinerna.

(Detta får en att imponeras än mer av tusenkonstnärer som Efva Attling)
 
Jag ska reta dig ännu mer - de har ofta inte ens designat själva, utan i bästa fall fått vara med och välja mellan lite olika utseenden. Det är som kändisvinerna.

(Detta får en att imponeras än mer av tusenkonstnärer som Efva Attling)
Det är jag helt medveten om :) Det är därför jag tycker att de kan hålla sig till det de faktiskt kan.

Efva Attling är fantastisk by the way! :love:
 
Stör mig på att en person jag känner kommenterade min sadelannons på Facebook med "Ingen köper sån skit". Det är en superfin gammal sadel med träbom och allt som kännetecknar en riktigt gedigen westernsadel. Men bara för att det är ett märke som fick dåligt rykte de sista åren de var aktiva tycker hen att det är skit. Trots att hen sett sadeln live och kommenterat hur fin och välgjord den är :meh:
 
Stör mig på en svart socka som ligger på golvet jämt.
Lägger den på klädhögen men nästa gång jag råkar slänga en blick på golvet så ligger den där, en meter från klädhögen.
Händer varje morgon och flera gånger per dag. Andra plagg trillar inte ner, utan bara just den sockan.
:cautious:
 
MÖSS!

Jag har varit hemifrån i fyra dagar. Kom hem igår em och såg att tomaterna som låg på köksbänken för att mogna är ätna på. Av brödet på skärbrädan återstår enstaka smulor. Så jag plockar undan.

Nu på morgonen har resterna av tomaterna blivit knaprade.
Katterna har sovit inne, på kontoret intill köket. Ändå har musdjävlarna joggat runt på köksbänken.

Jag ska fixa fällor idag. Såhär kan jag inte ha det.
Ge dom små asen på moppe bara :devil:
 
Mina medarbetares brist på hänsyn. Lagom kul att få min misofoni triggad och medföljande huvudvärk för att nån känner sig tvungen att gå runt och vissla högljutt precis hela arbetspasset och dessutom inte lyssnar på tillsägelse... :wtf:
 
Folk som inte stänger av sin mikrofon under skypemöten... :arghh: Någon svarar i telefon, någon slamrar med disk (?) och presentatören försvinner, varpå någon får befalla alla att SNÄLLA STÄNG AV ERA MIKROFONER :crazy:
Jag hatar mest när man hör någon ANDAS. Gärna att de liksom stönar lite också samtidigt.

Seriöst det kryper i skinnet på mig bara av att skriva detta. :rage:
 
Folk som inte stänger av sin mikrofon under skypemöten... :arghh: Någon svarar i telefon, någon slamrar med disk (?) och presentatören försvinner, varpå någon får befalla alla att SNÄLLA STÄNG AV ERA MIKROFONER :crazy:

Men det finns ju alternativet att stänga av andras telefoner... Om någon stör, varför stänger inte någon bara av den personens mikrofon?
 
Men det finns ju alternativet att stänga av andras telefoner... Om någon stör, varför stänger inte någon bara av den personens mikrofon?

Ingen aning, jag var inte presentatör och det var 88 personer närvarande :p Har ingen koll på om man kan stänga av andras men tycker att det inte borde vara så svårt med eget ansvar.
 
Gammal favoritstörning... app-uppdateringar i mobilen.

Jag gör av med 4-5 GB "nyttodata" i månaden.
Enbart app-uppdateringarna är nu uppe i 12-15 GB(!) i månaden.
Fundera sen på vad det är som driver trafiken och prestandakraven i mobildatanäten... :cautious:
Ställ in telefonen så apparna inte får använda mobildata till uppdateringar.
Jag uppdaterar mina manuellt och är då uppkopplad på wi-fi.
Har 2GB data/månad men använder knappt något.
 
Mina medarbetares brist på hänsyn. Lagom kul att få min misofoni triggad och medföljande huvudvärk för att nån känner sig tvungen att gå runt och vissla högljutt precis hela arbetspasset och dessutom inte lyssnar på tillsägelse... :wtf:

Vi sitter väldigt trångt på mitt jobb och kollegan framför mig suckar och stönar, visslar, hummar och beter sig allmänt stressat hela dagarna. Jag stör mig något oerhört och får nog nervsammanbrott snart.

Stör mig även på chefens chef. Vi hade ett onlinemöte med en ny kund idag där jag presenterade en marknadsplan till dem och fick bra respons från kunden. När mötet är slut så spenderar chefens chef 10 min med att berätta allt han tyckte att jag gjorde fel både i mina slides och hur jag presenterade dem. Jag tar gärna emot konstruktiv kritik och gillar att utvecklas, men det här kändes bara :turd:
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Låst
Tjatter Gamla full. Här är en ny! Jag stör mig på att helgen gick i raketfart.
99 100 101
Svar
2 005
· Visningar
111 208
Senast: Lingon
·
  • Låst
Tjatter Stör mig på att jag blev akut hungrig. Kommer ta en timme till maten är klar.
99 100 101
Svar
2 003
· Visningar
103 367
Senast: pepp
·
  • Låst
Tjatter Ny tråd! Vi fortsätter störa oss på störiga saker!
99 100 101
Svar
2 010
· Visningar
119 928
Senast: Lilla
·
Samhälle Såg ett klipp på Facebook om hemmafruar tydligen är en ny trend bland unga kvinnor. Mådde lite illa av det. Visst, alla gör som de vill...
20 21 22
Svar
433
· Visningar
19 769
Senast: Mkb
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp