Störiga saker vi stör oss på, del 12

Status
Stängd för vidare inlägg.
Vi hade ett onlinemöte med en ny kund idag där jag presenterade en marknadsplan till dem och fick bra respons från kunden. När mötet är slut så spenderar chefens chef 10 min med att berätta allt han tyckte att jag gjorde fel både i mina slides och hur jag presenterade dem. Jag tar gärna emot konstruktiv kritik och gillar att utvecklas, men det här kändes bara :turd:
Fy fan vad fult gjort!
 
Jag har en hudkräm på recept som var slut. Så jag ägnade lite tid och energi till att förnya receptet. Skulle beställa den nu och den är alltså dyrare med recept än utan. Brukar det vara så? Jag blev snål och beställde utan.
 
Jag har en hudkräm på recept som var slut. Så jag ägnade lite tid och energi till att förnya receptet. Skulle beställa den nu och den är alltså dyrare med recept än utan. Brukar det vara så? Jag blev snål och beställde utan.

Precis likadant är det med mitt b12-tillskott! Finns receptfritt som kostar 30 kr mindre än med recept. Eller ja, nu har jag hämtat ut så mycket medicin att det är i princip gratis men ändå. Det är konstigt och störande.
 
Precis likadant är det med mitt b12-tillskott! Finns receptfritt som kostar 30 kr mindre än med recept. Eller ja, nu har jag hämtat ut så mycket medicin att det är i princip gratis men ändå. Det är konstigt och störande.
Jag har ögondroppar och hudkräm på recept, men det är på gränsen till att jag lyckas komma över gränsen, då får jag planera mina uttag och ta ut max under typ ett halvår. Jag har dock kvar ett lager med ögondroppar så det kändes inte värt att betala mer just nu O_o
 
Jag har en hudkräm på recept som var slut. Så jag ägnade lite tid och energi till att förnya receptet. Skulle beställa den nu och den är alltså dyrare med recept än utan. Brukar det vara så? Jag blev snål och beställde utan.
Precis likadant är det med mitt b12-tillskott! Finns receptfritt som kostar 30 kr mindre än med recept. Eller ja, nu har jag hämtat ut så mycket medicin att det är i princip gratis men ändå. Det är konstigt och störande.
Jag tror det är så att företagen som säljer läkemedel har ett förhandlat pris på det som säljs med subvention.
Har sett nåt dokument från tandvårds- och Läkemedelsförmånsverket(?) med beslut om subvention och hur mycket en viss medicin får kosta.
Svårt att förklara såhär mittinatten. :wtf:
 
Också är det väl kanske lite av ett fulspel för att tjäna pengar. Går det på högkostnadsskyddet så köper man hellre på recept oavsett pris och har du inte kommit upp till det än så kan du ju välja att köpa till mer ordinarie pris utan recept. Sen är nog kunder utan recept som köper på eget bevåg mer priskänsliga än kunder som har ett konstaterat behov av produkten.
 
Senast ändrad:
På att jag har hemlängtan idag. Det händer nästan aldrig nuförtiden, men just idag känner jag att jag skulle betala rätt mycket för att få hänga i Sverige ett tag. Tur att mina föräldrar kommer på besök om 3 veckor i alla fall! :heart
 
msn news berättar att Volvos nya rena elbil, XC40 Recharge, har 408 hk och kostar 700 tkr.
Fräck? Absolut.
Vad världen behöver? Not so much.

Störningen riktar sig mot att så många rena elbilar är antingen pytteshoppingbilar eller dyra prestandamonster. Det där segmentet för "vanliga människor" med bilar runt 300-350 tkr (som Tesla 3 för 30 000 USD), normalprestanda och lång räckvidd kom liksom av sig.
 
Stör mig något så enormt på killen som satt bredvid mig på föreläsningen igår. Varje gång läraren bytte slide på powerpointen så suckade han.. har hört han tidigare också, är så nära varje gång jag hör honom att få spel och skicka ut han!
Om det nu är så jobbigt, varför inte bara skita i föreläsningen och titta på powerpointen som ändå kommer upp sen? :meh:
 
Ställ in telefonen så apparna inte får använda mobildata till uppdateringar.
Jag uppdaterar mina manuellt och är då uppkopplad på wi-fi.
Har 2GB data/månad men använder knappt något.
Jo, absolut. Men jag vet många, framför allt unga, som sällan använder wifi öht.
Och oavsett mobildata eller wifi så är det ju en hel del internettrafik, globalt sett.
 
Stör mej på att jag har blivit tät i näsan och har svårt att andas och måste andas högt och stönigt :arghh: orkar inget utan flåsar halvt ihjäl mej när jag anstränger mej.
 
Också är det väl kanske lite av ett fulspel för att tjäna pengar. Går det på högkostnadsskyddet så köper man hellre på recept oavsett pris och har du inte kommit upp till det än så kan du ju välja att köpa till mer ordinarie pris utan recept. Sen är nog kunder utan recept som köper på eget bevåg mer priskänsliga än kunder som har ett konstaterat behov av produkten.
Kan ju vara så att de måste betala någon årlig avgift för att få läkemedlen in i högkostnadssystemet.
 
Nu jävlar ska ni få höra den löjligaste störningen någonsin: Folk som, minuterna före ett gruppass på gymmet, står och stretchar. Och det stör mig att det är så vansinnigt orimligt att störa sig på vilket gör att de där hurtbullarna bara stör mig ännu mer :arghh:
 
Nu jävlar ska ni få höra den löjligaste störningen någonsin: Folk som, minuterna före ett gruppass på gymmet, står och stretchar. Och det stör mig att det är så vansinnigt orimligt att störa sig på vilket gör att de där hurtbullarna bara stör mig ännu mer :arghh:

Varför stretchar de innan träning? Trodde att folk gjorde det efter?
PS. har inte varken tränat eller stretchat någonsin, ever i livet :angel: ;)
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter Eftersom jag inte hittar någon, så skapar jag en ny Stör mig idag på att uråldriga lagningar inte håller tills man kilar vidare =...
Svar
1
· Visningar
202
Senast: manda
·
  • Låst
Tjatter Gamla full. Här är en ny! Jag stör mig på att helgen gick i raketfart.
99 100 101
Svar
2 005
· Visningar
110 871
Senast: Lingon
·
  • Låst
Tjatter Stör mig på att jag blev akut hungrig. Kommer ta en timme till maten är klar.
99 100 101
Svar
2 003
· Visningar
103 177
Senast: pepp
·
  • Låst
Tjatter Ny tråd! Vi fortsätter störa oss på störiga saker!
99 100 101
Svar
2 010
· Visningar
119 556
Senast: Lilla
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Valp 2024
  • Kattsnack 10
  • Hur länge är din hund ensam?

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Göra inlägg med mobilen
Tillbaka
Upp