Störiga saker vi stör oss på, del 12

Status
Stängd för vidare inlägg.
Folk som kör om på insidan på motorvägspåfarten.

Och allmänt att det känns som andelen av de ute på vägarna och kör dåligt / idiotiskt / farligt ökar till en helt annan nivå för att det är sommar.
 
Det är inte första gången jag fått höra det och jag har sagt varför jag inte vill måla mot betalning, hade det varit första gången hade det varit en annan femma, börjar kännas tjatigt tyvärr därav det stör mig.
Aha, ja då är det ju en helt annan femma! Det är viktigt att behålla sina hobbies som just hobbies (oftast) :)
 
Låter värdelöst rent ut sagt :( Går den inte att reklamera?

Det hade säkert gått om det gjorts tidigare, men det är inte jag som köpt den och den som gjorde det verkar hellre irritera sig på det än att ta tag i saken. Synd tycker jag, för den är verkligen hopplös att försöka göra någonting alls i :(
 
Det är inte första gången jag fått höra det och jag har sagt varför jag inte vill måla mot betalning, hade det varit första gången hade det varit en annan femma, börjar kännas tjatigt tyvärr därav det stör mig.

Känner igen det där, och för egen del så har jag identifierat att en del av irriationsmomentet för mig ligger i att det är en viss typ av personlighet som ofta uttrycker sina "komplimanger" på det där sättet.
Ofta hör det en viss påstridighet och ett behov av att man svarar och bekräftar dem också, de nöjer sig sällan med att konstatera att något är vacker/bra gjort/gott.
 
Det hade säkert gått om det gjorts tidigare, men det är inte jag som köpt den och den som gjorde det verkar hellre irritera sig på det än att ta tag i saken. Synd tycker jag, för den är verkligen hopplös att försöka göra någonting alls i :(
Men släng den då?

Eller lägg undan längst in i något uthus/förråd.
 
Känner igen det där, och för egen del så har jag identifierat att en del av irriationsmomentet för mig ligger i att det är en viss typ av personlighet som ofta uttrycker sina "komplimanger" på det där sättet.
Ofta hör det en viss påstridighet och ett behov av att man svarar och bekräftar dem också, de nöjer sig sällan med att konstatera att något är vacker/bra gjort/gott.
Kan nog ligga något i det. Vissa saker vill jag behålla på hobby nivå, finns risk annars att det blir ett jobbigt måste. Det ska va kul.
Lär säkert få någon kommentar live nästa gång jag träffar dom. 🙄
 
  • Gilla
Reactions: MCP
Då har vi en stekpanna för lite. Så först måste en ny inhandlas :D Vilket inte borde vara något problem, måste bara googla runt lite och se vad som finns

Jag funderade mycket (startade såklart en tråd om det också ja^^) när jag flyttade o skulle köpa stekpanna. Valde tillslut gjutjärn och är väldigt nöjd! Peppar peppar :p
 
Jag funderade mycket (startade såklart en tråd om det också ja^^) när jag flyttade o skulle köpa stekpanna. Valde tillslut gjutjärn och är väldigt nöjd! Peppar peppar :p

Det är min favorit också, så en sån har vi redan som är toppen :D Den andra skulle mer fungera som ett komplement och ersatte den wokpanna vi hade tidigare.
 
Dessutom kan deet vara rena fyndet om man hittar en gjutjärnspanna på loppis. Väl instekt och perfekt.
:up:

Gjutjärnsgrytor är fånigt billiga på loppisar har jag märkt.

Jag fyndade min också, köpte en ny på en marknad från en affär som slagit igen:) gav bara ett par hundra :). Tog ett tag att lära känna/steka in den och spisen, men nu har vi lärt känna varann! :)

Det är min favorit också, så en sån har vi redan som är toppen :D Den andra skulle mer fungera som ett komplement och ersatte den wokpanna vi hade tidigare.

Okej! 👌
 
Just nu stör jag mig på snyfthistorier som cirkulerar på sociala medier, hur vet man att de dom skriver att det är sant? Jag må va okänslig i sådana lägen, men de stör mig speciellt när de ber om hjälp. Ibland undrar jag om världen verkligen är så svart som den många gånger framstår i dessa snyfthistorier och det stör mig.
 
Jag stör mig på att vår relativt nya non-stick panna är helt värdelös. Har aldrig I hela mitt liv varit med om en panna där allting fastnar så mycket. Helt hopplöst att laga mat i den, verkligen allt fastnar och sitter som bergen. Asjobbig att diska också eftersom allt sitter så hårt. Måste vara ett måndagsex..
Så tröttsamt med dåliga stekpannor! Våran är redan bucklig under och står och gungar när man steker, liksom den innan denna :meh:
Och beläggningen blir dålig fort! Även om de är lite billigare så ska de väl hålla?! Blä! Så svårt att veta vilken som är bra...
 
Stör mig på mailet jag fick igår.
En person mailar och frågar om jag åker till ort X för att ID-kolla.

Mailadressen är en hotmail av larvig variant. Ni vet sådana som man hittade på för länge sen när mail ar nytt. Undertecknat med bara ett förnamn och inget mer.

Känns inte så seriöst men jag svarar artigt att jag kan, berättat pris och vad jag behöver för att kunna göra jobbet. Föreslår en tid.

Efter det är det tyst. Nu vet jag ine om jag ska ha tiden bokad eller inte. :meh:
 
Stör mig på mailet jag fick igår.
En person mailar och frågar om jag åker till ort X för att ID-kolla.

Mailadressen är en hotmail av larvig variant. Ni vet sådana som man hittade på för länge sen när mail ar nytt. Undertecknat med bara ett förnamn och inget mer.

Känns inte så seriöst men jag svarar artigt att jag kan, berättat pris och vad jag behöver för att kunna göra jobbet. Föreslår en tid.

Efter det är det tyst. Nu vet jag ine om jag ska ha tiden bokad eller inte. :meh:
Mja... Igår är ju inte jättelång tid. Vissa människor kollar inte sin mejl jätteofta. Om det känns som om du behöver boka in något annat så är det väl bäst att du mejlar igen och säger att du behöver få dag och tid bekräftad senast "x" dag.
 
Mja... Igår är ju inte jättelång tid. Vissa människor kollar inte sin mejl jätteofta. Om det känns som om du behöver boka in något annat så är det väl bäst att du mejlar igen och säger att du behöver få dag och tid bekräftad senast "x" dag.
Det begriper jag. Jag själv koller verkligen inte mailen hela tiden.

Det var mera hela upplägget. Inte skriva sitt namn och ha en fjantadress (vilken vuxen människa har det?) som fick mig skeptisk.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Låst
Tjatter Gamla full. Här är en ny! Jag stör mig på att helgen gick i raketfart.
99 100 101
Svar
2 005
· Visningar
111 243
Senast: Lingon
·
  • Låst
Tjatter Stör mig på att jag blev akut hungrig. Kommer ta en timme till maten är klar.
99 100 101
Svar
2 003
· Visningar
103 393
Senast: pepp
·
  • Låst
Tjatter Ny tråd! Vi fortsätter störa oss på störiga saker!
99 100 101
Svar
2 010
· Visningar
119 969
Senast: Lilla
·
Samhälle Såg ett klipp på Facebook om hemmafruar tydligen är en ny trend bland unga kvinnor. Mådde lite illa av det. Visst, alla gör som de vill...
20 21 22
Svar
433
· Visningar
19 861
Senast: Mkb
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Hundrädda
  • Valp 2023 -den andra
  • Jättehungrig katt

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp