Störiga saker vi stör oss på, del 12

Status
Stängd för vidare inlägg.
Liksom, verkligheten. Verkligheten!

Jag såg framför mig hur jag trött och frusen skulle lägga mig i badkaret med mysbelysning, en massa badskum, ett glas vin ... Ah livet, liksom.

Skummet rann över badkarskanten och hamnade i hela badrummet, korken till vinflaskan tappade jag i badkaret, mobilen (som jag såklart inte kunde lägga ifrån mig) blev blöt och skummig - och mitt i alltihop kom min högt älskade kattfan in i badrummet och deklarade högljutt att det var dags att bajsa. Jam, jam, jam. Krafs, krafs, krafs och sand for ut på hela golvet.

Så. Jävla. MYSIGT.
Åh, livet är underbart :rofl:
 
Det är alltid ett problem, tycker jag, att färger inte stämmer. Förmodligen har de använt ett filter - deras såg antagligen ut precis som din i verkligheten!
Ja förmodligen! Och jag fattade ju att hallå, möglet försvinner ju inte av att jag vispar ihop skiten. Men ändå liksom! Frostingen är fucking GRÖN :turd:
Säkert gott ändå dock! :d

De kanske satt och petade bort alla mögelprickar ur den ädla osten? Köpte en vitmögelost? LÅTSADES Att de hade ädelost i?

Oavsett; så himla gulligt av dig!
Haha åh herregud, vad underbart om de plockat bort alla prickar :laugh:

Det KAN vara så att lite hembakt är jävligt enkelt till just pappa som annars är skitsvår presentmässigt, men jag tänker hålla med om att det är gulligt :D
I julklapp blir det skurna pepparkakor! ;)
 
Glassfoton görs tydligen ofta med potatismos. Det smälter inte :D
Jag vet, det mesta som fotas är fusk för de riktiga rätterna gör sig inte på bild utan det fuskas med färg, material(!) och hur de sätter ihop de olika delarna. Har någon någonsin fått en hamburgare som de ser ut på bild? O_o

Tror det var förra veckan jag läste om någon av kaffekedjorna som har "skyltmackor" som de inte säljer utan det kunderna får har bara hälften av påläggen som de i skylten. :meh:
 
Jag vet, det mesta som fotas är fusk för de riktiga rätterna gör sig inte på bild utan det fuskas med färg, material(!) och hur de sätter ihop de olika delarna. Har någon någonsin fått en hamburgare som de ser ut på bild? O_o

McDonalds hamburgare är väl det allra bästa exemplet. Inte ens när dom är nygjorda är dom som prydliga och fina och aptitretande som på bilderna. Platta och söliga är ju standard :crazy:
 
Stör mig på KDs riksting. De har precis röstat för ett förbud mot niqab och burka för anställda i offentlig miljö.
Slåss mot väderkvarnar? Hur många har haft problem med detta bland offentliganställda?

Varför inte ta itu med verkliga problem istället.
 
Stör mig på KDs riksting. De har precis röstat för ett förbud mot niqab och burka för anställda i offentlig miljö.
Slåss mot väderkvarnar? Hur många har haft problem med detta bland offentliganställda?

Varför inte ta itu med verkliga problem istället.
Det var min tanke också. Hur ofta händer det?
Visserligen tycker jag självklart inte att det är okej med heltäckande slöja hos personal i barnomsorg och skola, men hur många har det? Om det ens är någon så bör det upplysas och diskuteras bort i det enskilda fallet. Ett renodlat förbud luktar bara populism och det är ju tydligt vilka de flirtar med.
 
Att jag har så jäkla ont i ryggen, har förmodligen sträckt mig. Ska ta några tramadol och gå tillbaka till sängen i hopp om att sova bort skiten.
Min rygg gör fortfarande förbannat ont, trots 4 tramadol :cautious: jag måste bli bra till imorgon eftersom jag har alldeles för viktiga möten på jobbet för att kunna avstå.

Jag stör mig också på att jag måste prata med en av mina kollegor imorgon och jag vet inte hur jag ska lägga fram det. Vi var ute i fredags och jag upptäckte att vår yngsta kille på kontoret tar antingen kokain eller amfetamin. Våra äldre kollegor märkte ingenting men jag såg vissa tecken och under kvällen såg jag fler saker som oroade mig.
Jag får ta kvällen till att fundera på hur jag bäst lägger fram det jag vill säga utan att han bara slår ifrån sig.
 
Jag stör mig också på att jag måste prata med en av mina kollegor imorgon och jag vet inte hur jag ska lägga fram det. Vi var ute i fredags och jag upptäckte att vår yngsta kille på kontoret tar antingen kokain eller amfetamin. Våra äldre kollegor märkte ingenting men jag såg vissa tecken och under kvällen såg jag fler saker som oroade mig.
Jag får ta kvällen till att fundera på hur jag bäst lägger fram det jag vill säga utan att han bara slår ifrån sig.
Tar man inte upp sådana misstankar med ledningen på arbetsplatsen, istället för direkt med kollegan? Arbetsplatser har rehabprogram för missbruksproblem, och kollegan bör ju få hjälp.
 
Tar man inte upp sådana misstankar med ledningen på arbetsplatsen, istället för direkt med kollegan? Arbetsplatser har rehabprogram för missbruksproblem, och kollegan bör ju få hjälp.
Jag personligen skulle aldrig komma på tanken att gå till ledningen innan jag har konfronterat kollegan.
 
Arbetsgivaren har ett långtgående ansvar när det gäller anställdas missbruk så givetvis ska du ta det med ledningen.
Jag går inte till ledningen med diffusa saker jag sett vid ett tillfälle. Jag tar det hellre direkt med kollegan och berättar för honom vad jag har sett och förstått, det känns så mycket rakare än att springa till ledningen och skvallra för enstaka iakttagelser.
 
Jag går inte till ledningen med diffusa saker jag sett vid ett tillfälle. Jag tar det hellre direkt med kollegan och berättar för honom vad jag har sett och förstått, det känns så mycket rakare än att springa till ledningen och skvallra för enstaka iakttagelser.
Ja, det du det som att skvallra så har vi extremt olika uppfattning om vad det rör sig om för något.

tillägg: Har du alltså märkt att det påverkar arbetet?
 
Jag stör mig på matematik. Eller egentligen stör jag mig inte på matematik i sig utan på att jag är för trög för att fatta hur man gör.

Sen stör jag mig också på att matematik kursen går i ca 500km/h och att vi har nästa prov innan läraren ens hunnit rätta klart provet vi gjorde innan dess :banghead: Det kan ju inte vara en hållbar arbetsmiljö för varken lärare eller elever...
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter Eftersom jag inte hittar någon, så skapar jag en ny Stör mig idag på att uråldriga lagningar inte håller tills man kilar vidare =...
Svar
1
· Visningar
206
Senast: manda
·
  • Låst
Tjatter Gamla full. Här är en ny! Jag stör mig på att helgen gick i raketfart.
99 100 101
Svar
2 005
· Visningar
110 940
Senast: Lingon
·
  • Låst
Tjatter Stör mig på att jag blev akut hungrig. Kommer ta en timme till maten är klar.
99 100 101
Svar
2 003
· Visningar
103 209
Senast: pepp
·
  • Låst
Tjatter Ny tråd! Vi fortsätter störa oss på störiga saker!
99 100 101
Svar
2 010
· Visningar
119 580
Senast: Lilla
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Göra inlägg med mobilen
Tillbaka
Upp