Störiga saker vi stör oss på, del 12

Status
Stängd för vidare inlägg.
Jag stör mig på några av mina kollegor som totalt saknar arbetsmoral och som hellre står och skvallrar på arbetstid än att hjälpa sina kollegor. Om en avdelning har det extremt lugnt men en annan avdelning ligger rejält efter så finns det ingen som helst vilja att hjälpa till. Man kan inte överhuvudtaget tänka sig att lyfta ett finger för att hjälpa till och inte se att om man anstränger sig bara lite grann istället för att ja faktiskt lata sig med lön så hjälper det arbetsplatsen i längden. Och så detta krav på millimeterrättvisa jamen jag gjorde faktiskt det i förra veckan eller hen gör ju aldrig det varför ska jag behöva hjälpa till det är inte min uppgift :arghh:
Arbetsplatsen är ju en helhet, alla avdelningar är beroende av varandra och arbetstrycket varierar på alla avdelningar

Igår var det extremt och när min närmaste chef ringde i ett annat ärende pös det över alldeles då jag hade så mycket att göra och jag såg hur mina kollegor stod i grupper om tre med bokstavligen händerna i fickorna. Dessutom så hade några av dom blivit informerade om att jag behövde hjälp och borde kunnat förmedla det till sina kollegor istället för att sälla sig till skvallergruppen
Så chefen åkte in, hen skulle förvisso ändå in, och läste lusen av dom. Gissa om man är lätt impopulär bland en del nu :crazy: Men faktum är att en faktiskt bad om ursäkt över att ha stått och pratat istället för att hjälpa till

Jag har flera underbara kollegor också men igår hade jag ett litet tag lust att bara dra därifrån
 
@Snowball: Fy f-n, sådant är så drygt! :mad:
Ja och detta är inget nytt beteende Men de nya cheferna jag har verkar ta hårt på detta så jag har viss förhoppning om en förändring :up:
Men just detta att vara så ovillig att hjälpa en kollega och medmänniska är ledsamt :cry: Att bara tänka på sig själv och inte kunna se arbetsplatsen som en helhet. Om en avdelning släpar efter så drabbar det ju i längden alla. Kanske inte just igår men i ett längre perspektiv för jag hann ju inte med allt igår så det släpar ju efter idag det blir en snöbollseffekt vi hamnar bara mer och mer efter
Tidigare chefer brydde sig inte för fem öre tack och lov att de försvann till andra jobb
 
När man köper samma chips som man alltid köper och man får en påse där chipsen smakar apa. Nu står skålen på vardagsrumsbordet och jag kan tycka att det är gött att äta lite matinéchips, men de är oätbara 😭😭
 
När man köper samma chips som man alltid köper och man får en påse där chipsen smakar apa. Nu står skålen på vardagsrumsbordet och jag kan tycka att det är gött att äta lite matinéchips, men de är oätbara 😭😭
Fel sort i påsen? Eller något annat fel? Låter ju som om det blivit något tokigt om de smakar så illa :crazy:
 
Igår bröt jag av slangen i stallet och idag så har jag fått en redig stjärna på kanten på skärmen på telefonen med tillhörande sprickor över skärmen. Inget som stör dock. Den mådde inte så bra av att landa på kanten på vågen :D
Undra vad nästa grej blir?
 
Att Halebop fortfarande använder argumentet att de går i Telias nät. Telias nät är inte 200 kr i månaden för samma slags abonnemang bättre än de andra stora operatörernas...
 
På att just mina inlägg alltid verkar bli rensade när trådrensning pågår, oavsett vad som faktiskt står i dem...
 
Galet störd på vårt internet. Det är segt, det försvinner med jämna mellanrum och bara krånglar i största allmänhet. Leverantören skyller på routern, trots att hela längan har problem.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Låst
Tjatter Gamla full. Här är en ny! Jag stör mig på att helgen gick i raketfart.
99 100 101
Svar
2 005
· Visningar
108 411
Senast: Lingon
·
  • Låst
Tjatter Stör mig på att jag blev akut hungrig. Kommer ta en timme till maten är klar.
99 100 101
Svar
2 003
· Visningar
101 931
Senast: pepp
·
  • Låst
Tjatter Ny tråd! Vi fortsätter störa oss på störiga saker!
99 100 101
Svar
2 010
· Visningar
118 318
Senast: Lilla
·
Samhälle Såg ett klipp på Facebook om hemmafruar tydligen är en ny trend bland unga kvinnor. Mådde lite illa av det. Visst, alla gör som de vill...
16 17 18
Svar
341
· Visningar
13 807

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp