Störiga saker vi stör oss på, del 12

Status
Stängd för vidare inlägg.
Handlar väl inte om att nätet är bättre, utan om ifall det finns?
Nu hängde jag inte med hur du menade?

Det är Telia som äger Halebop

Ja det vet jag väll. Det är ändå ett uttjatat argument byggt på gamla meriter. Telia är inte längre marknadsledande på samma sätt som förr, de kanske fortfarande är störst (?) Men konkurrenterna ligger betydligt närmre kvalitetsmässigt idag än för 10-15 år sedan
 
Nu hängde jag inte med hur du menade?



Ja det vet jag väll. Det är ändå ett uttjatat argument byggt på gamla meriter. Telia är inte längre marknadsledande på samma sätt som förr, de kanske fortfarande är störst (?) Men konkurrenterna ligger betydligt närmre kvalitetsmässigt idag än för 10-15 år sedan
Att argumentet inte handlar om kvalitet när jag väl använder telefonen, utan ifall det är möjligt att alls använda den eller ej. Alltså inte om att det skulle motivera till att betala högre pris, utan om produkten ingår bland de alternativ som jag potentiellt kan tänkas köpa öht.

Även om tumregeln att bara Telia fungerar utanför riksvägarna är överspelad, så är det väl fortfarande fler ställen där det är enda alternativet (trodde jag i alla fall?) Oavsett så är informationen behövlig för dem som berörs, även om de är färre numera.
 
En sak jag stör mig på!
Gubbar med flint!
Jävla skit saker.
De ska alltid känna på mitt hår när jag står i baren.
Jag vill bar sparka dem på pungen då!
Ge fan i mitt hår!
när jag för en jävla skull kammar mig så vill jag inte att en fet jävla gubbe hand genom det!
AAAAARRRRRG!
:arghh:
 
Ja det vet jag väll. Det är ändå ett uttjatat argument byggt på gamla meriter. Telia är inte längre marknadsledande på samma sätt som förr, de kanske fortfarande är störst (?) Men konkurrenterna ligger betydligt närmre kvalitetsmässigt idag än för 10-15 år sedan
Jag har precis bytt till Telia och kollade just på de som använder Telias nät när jag skulle byta (från Tre), för jag var så trött på att inte ha mottagning när de med Telias nät har.
 
Att argumentet inte handlar om kvalitet när jag väl använder telefonen, utan ifall det är möjligt att alls använda den eller ej. Alltså inte om att det skulle motivera till att betala högre pris, utan om produkten ingår bland de alternativ som jag potentiellt kan tänkas köpa öht.

Även om tumregeln att bara Telia fungerar utanför riksvägarna är överspelad, så är det väl fortfarande fler ställen där det är enda alternativet (trodde jag i alla fall?) Oavsett så är informationen behövlig för dem som berörs, även om de är färre numera.
Det är det enda alternativet här hos oss. Telia/Halebop funkar hyfsat bra till mycket bra, medan konkurrenterna inte fungerar alls. I och för sig har jag nog inte testat "3", men Tele2 och Telenor funkar inte.
 
När jag flyttade till stugan fick jag överge Telia. De hade tills dess funkat bäst.

Här, 1500 m från en större trafikled, funkar inte Telia. Men jag ser Telenors mast uppe på berget.
Så jag bytte till Telenor och har inte haft någa som helst problem med täckningen efter det.

Tror att det helt enkelt är beroebnde på var man bor.

Avkomman bodde på en gård nån mil från stan. Därute fungerade inte Telia. Inne i stan fungerade inte det andra hon hade. Så hon fick lov att ha två telefoner med olika operatörer. :meh:
Det var dock några år sedan och jag vet itne hur det ser ut nu.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Låst
Tjatter Gamla full. Här är en ny! Jag stör mig på att helgen gick i raketfart.
99 100 101
Svar
2 005
· Visningar
108 563
Senast: Lingon
·
  • Låst
Tjatter Stör mig på att jag blev akut hungrig. Kommer ta en timme till maten är klar.
99 100 101
Svar
2 003
· Visningar
101 998
Senast: pepp
·
  • Låst
Tjatter Ny tråd! Vi fortsätter störa oss på störiga saker!
99 100 101
Svar
2 010
· Visningar
118 367
Senast: Lilla
·
Samhälle Såg ett klipp på Facebook om hemmafruar tydligen är en ny trend bland unga kvinnor. Mådde lite illa av det. Visst, alla gör som de vill...
16 17 18
Svar
355
· Visningar
14 694
Senast: golit
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp