Störiga saker vi stör oss på, del 12

Status
Stängd för vidare inlägg.
I dag hade jag första dagen på nya jobbet. Viktigt med ett gott intryck och att faktiskt fungera liksom. Hm, visst! :meh: Den biten missade visst min ena hörapparat, som fick för sig att gå sönder två meningar in på det första diktatet för dagen. Det enda diktatet för dagen visade det sig. Pinsamt! Där rök alla försök till att göra bra ifrån mig kände jag! Sköterskan på plats fick plocka ut ena delen ur örat och jag fick sluta tidigare för att åka i väg och få skiten lagad. Jag frågade där då hur ofta man skulle byta det som var sönder. "Aldrig". Huh?! :wtf: Det gick på garantin i alla fall så i morgon gör jag ett nytt försök med att göra en bättre första dag på min andra dag.
Alltså, jag vill bara sjunka genom jorden! Det här är bara så sjukt! Kunde den inte gå sönder förra veckan istället?!?!
Som om inte det räckte tyckte jag att det var svårt att höra och det stressade mig, det är så viktigt att det blir bra ju, och om jag får svårt att höra diktaten så stressar jag upp mig så jag får desto svårare att höra, en ond cirkel bara. Ville bara gråta! Till slut tog jag ett djupt andetag och tänkte att det är ok att misslyckas. Och då gick hörapparaten sönder....
 
Jag såg en jävla vallaby när jag kom körande nu på morgonen! Vände tillbaka, såg att jahaaa, det var visst en räv, tänkte väl... OMG DEN HAR EN SKUTTANDE LITEN BEBIS! :love::love::love::love::love::love::love::love: Vände igen i hopp om att kunna köra in på vändplatsen de var intill... Men de hade precis börjat dra sig därifrån :(

Så ja, jag stör mig på att jag inte har en alldeles egen skuttande rävbebis som aldrig växer upp :cry::down:
 
Jag pratade tidigare med både bonden och arrendatorn om det var ok att jag satte upp en tillfällig hage på en bit mark som inte brukats på ett par år, visst, allt var ok så länge jag inte stängslade så de inte kunde ta sig till de andra fälten. :up:

Kalas, jag skaffade material och hade tänkt börja stängsla nu när jag var ledig några dagar, men när jag och en kompis satt ute och kom bonde förbi och berättade att han åkt ut och tittat hur det ser ut med markerna så hade arrendatorn giftsprutat fältet som jag skulle få hägna. :turd:

Nu är allt grönt, fint gräs vissnat och brunt. Alla blommor är borta. Jag har kvittot kvar så jag kan lämna tillbaka materialet men vad :devil:! Jag hade ju blivit lovad tidigare! :rage::arghh::banghead: Nu törs jag inte ens släppa hästarna där längre även om det skulle finnas något ätbart kvar, jag törs inte riskera att de äter av det vissna, besprutade. :wtf:

Jag saknar att "min" bonde inte brukar marken mer, han odlade giftfritt. :cry:
 
såååå banalt.

Men att ha lock för ena örat och prata är irriterande.

och så hade jag tagit miste på dag, trodde jag skulle på ett möte i kväll (inte optimalt) men det är på torsdag i stället (jättedåligt). Tur jag fick veta det innan jag åkt fem mil hemifrån för ett möte, dock.
 
I dag hade jag första dagen på nya jobbet. Viktigt med ett gott intryck och att faktiskt fungera liksom. Hm, visst! :meh: Den biten missade visst min ena hörapparat, som fick för sig att gå sönder två meningar in på det första diktatet för dagen. Det enda diktatet för dagen visade det sig. Pinsamt! Där rök alla försök till att göra bra ifrån mig kände jag! Sköterskan på plats fick plocka ut ena delen ur örat och jag fick sluta tidigare för att åka i väg och få skiten lagad. Jag frågade där då hur ofta man skulle byta det som var sönder. "Aldrig". Huh?! :wtf: Det gick på garantin i alla fall så i morgon gör jag ett nytt försök med att göra en bättre första dag på min andra dag.
Alltså, jag vill bara sjunka genom jorden! Det här är bara så sjukt! Kunde den inte gå sönder förra veckan istället?!?!
Som om inte det räckte tyckte jag att det var svårt att höra och det stressade mig, det är så viktigt att det blir bra ju, och om jag får svårt att höra diktaten så stressar jag upp mig så jag får desto svårare att höra, en ond cirkel bara. Ville bara gråta! Till slut tog jag ett djupt andetag och tänkte att det är ok att misslyckas. Och då gick hörapparaten sönder....

Kan förstå att det inte var kul - men alla lär ju ha insett att det här låg helt utanför din makt!
 
Detta är en fotbollskille.

7237F040-F417-4FFD-B9FE-1CE731492B9C.jpeg

(Det är inte honom jag stör mig på, utan på vad alldeles för många kallar bronsmedaljörerna i VM)
 
Jag stör mig som tusan på att vissa fortfarande anser att blått är en killfärg och rosa en tjejfärg. Jag är tjej. Jag gillar blått. Jag är inte mindre tjej för det!

Senast idag hände det att folk tog för givet att bara för att jag är tjej så gillar jag rosa. Sedan att jag hade blå tröja, blåa byxor, blåa skor och blåa strumpor spelade ingen roll. Rosa var fortfarande min favoritfärg... :grin:
 
Jag stör mig som tusan på att vissa fortfarande anser att blått är en killfärg och rosa en tjejfärg. Jag är tjej. Jag gillar blått. Jag är inte mindre tjej för det!

Senast idag hände det att folk tog för givet att bara för att jag är tjej så gillar jag rosa. Sedan att jag hade blå tröja, blåa byxor, blåa skor och blåa strumpor spelade ingen roll. Rosa var fortfarande min favoritfärg... :grin:
Har du läst boken ”rosa den farliga färgen”? Gör det!

Rosa är förövrigt min favoritfärg. Och det finns ingen annan färg som väcker mer känslor än denna. Många avskyr den, troligen för att den är så kopplad till tjejigt och kvinnligt. Många som vägrar klä sina barn i färgen.
Det är kontrasternas färg. Från att ha varit en typisk krigarfärg till att symbolisera barnsligt till att vara vulgär och trashig. Till romantisk. Till maktsymbol.

Gillar även blått. Som havet.
 
Har du läst boken ”rosa den farliga färgen”? Gör det!

Rosa är förövrigt min favoritfärg. Och det finns ingen annan färg som väcker mer känslor än denna. Många avskyr den, troligen för att den är så kopplad till tjejigt och kvinnligt. Många som vägrar klä sina barn i färgen.
Det är kontrasternas färg. Från att ha varit en typisk krigarfärg till att symbolisera barnsligt till att vara vulgär och trashig. Till romantisk. Till maktsymbol.

Gillar även blått. Som havet.
Nej, tack för boktipset! :)

Rosa är en fin färg och jag har absolut ingenting emot färgen i sig, jag har själv vissa saker i rosa. Det jag stör mig på är när folk antar att rosa är min favoritfärg och agerar som om de 100% säkert vet att det är min favoritfärg. Eller ännu mer irriterande, om de sen vägrar ändra sig trots att jag (vänligt) påpekar att rosa inte är min favoritfärg.
 
Nej, tack för boktipset! :)

Rosa är en fin färg och jag har absolut ingenting emot färgen i sig, jag har själv vissa saker i rosa. Det jag stör mig på är när folk antar att rosa är min favoritfärg och agerar som om de 100% säkert vet att det är min favoritfärg. Eller ännu mer irriterande, om de sen vägrar ändra sig trots att jag (vänligt) påpekar att rosa inte är min favoritfärg.
Ja, jag upplever att många inte alls har rosa som sin favoritfärg så det är märkligt hur någon bara kan anta det och när du dessutom är klädd i blått.
 
Ja, jag upplever att många inte alls har rosa som sin favoritfärg så det är märkligt hur någon bara kan anta det och när du dessutom är klädd i blått.
Nej, men det gör ju att de som har färgen som favoritfärg blir mer "unika" när inte lika många har det som favoritfärg :).

Glömde skriva att jag även har tre blåa slingor i håret (färgade alltså), och de vore väl minst sagt lite konstigt att ha de om jag inte gillade blått heller... :laugh:
 
@Mineur nämnde måsar, så jag påmindes då om ett av mina störningsmoment för tillfället.

Lättkränkta måsar, som valt att bygga bo nära vältrafikerade vägar/gångbanor/parkeringar.
Är man sådär känslig för mänsklig aktivitet, så kunde man ju kanske bygga sina bon någonstans där man inte behöver flyga och skräna åt folk och bilar stup i kvarten :arghh:
 
Magras :meh: alltså jag orkar inte. Förra veckan var det tvärstopp i stället och det är värre men det behöver ju inte komma så tätt inpå
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Låst
Tjatter Gamla full. Här är en ny! Jag stör mig på att helgen gick i raketfart.
99 100 101
Svar
2 005
· Visningar
108 515
Senast: Lingon
·
  • Låst
Tjatter Stör mig på att jag blev akut hungrig. Kommer ta en timme till maten är klar.
99 100 101
Svar
2 003
· Visningar
101 988
Senast: pepp
·
  • Låst
Tjatter Ny tråd! Vi fortsätter störa oss på störiga saker!
99 100 101
Svar
2 010
· Visningar
118 360
Senast: Lilla
·
Samhälle Såg ett klipp på Facebook om hemmafruar tydligen är en ny trend bland unga kvinnor. Mådde lite illa av det. Visst, alla gör som de vill...
16 17 18
Svar
353
· Visningar
14 455
Senast: Mabuse
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp