Störiga saker vi stör oss på, del 12

Status
Stängd för vidare inlägg.
Jag stör mig på att vår relativt nya non-stick panna är helt värdelös. Har aldrig I hela mitt liv varit med om en panna där allting fastnar så mycket. Helt hopplöst att laga mat i den, verkligen allt fastnar och sitter som bergen. Asjobbig att diska också eftersom allt sitter så hårt. Måste vara ett måndagsex..
 
Jag stör mig på skittramsiga saker som att folk lägger ut bilder på ett glas vin av något slag med käcka kommentarer om ledighet eller så - det är en jävla massa drickande i mitt flöde och det stör mig.

Sen stör jag mig påfolk som ska köpa häst - de radar upp en jävla massa krav och sen kommer prislappen som är patetisk i sammanhanget.
 
@godisklubba Det är en sak att gå fel på dagen pga tankspriddhet, och ngt helt annat att väcka folk vid 4 på natten. Tycker jag i a f..
Jag håller med om att det är två olika saker. När jag gick fel var det ändå hyfsat sent, tror klockan var runt 22 för jag minns att det var mörkt ute och jag var tvungen att ställa upp dörren för att den inte skulle gå igen och låsas :)
 
Stör mej på att jag är så trött. All den lilla energin jag hade är fullständigt väck och när jag blir så trött så blir jag ledsen och får ångest
 
Jag stör mig på forum där vissa uppenbart inte korrläst sin text alls utan de pysslar med särskrivningar, skriver ”han” istället för ”honom”, undviker att dela upp texten och skriver hela sitt inlägg som en hel vägg.

Och så stör jag mig även på vissa användare som poppar upp i var och varannan tråd utan att tillföra något vettigt, de verkar mest vara ute efter att påpeka saker och hävda sig :meh:
 
Å jag stör på att jag biter mej nästan jämt. Det är jäkligt irriterande och gör ju ont

Samma här, och så sväller det upp, så att man biter sig själv ännu lättare, ond cirkel.

Av någon anledning har det hänt ganska så ofta på morgonen för mig den senaste tiden, där när man är mittemellan vaken och sovande.
 
Sommarjobbare som ska trimma gräskanter och tydligen inte klarar av att hålla in en knapp utan står och trycker frenetiskt på den så jag tvingas lyssna på ett konstant "brum brum brum BRUM brum brum brum BRUM brum brum". Please lord låt det bli klart snabbt så jag slipper höra inkompetensen :arghh:

åh, du har träffat på Trimmermannen - en välkänd figur.

helt autentisk konversation mellan mig och sambon i tisdags
33344
 
Just nu stör jag mig på att jag la upp akvarell målningen jag gjorde på instagram och får kommentarer som ”det är bara att börja måla, finns säkert en marknad” av släktingar... alltså jag vill inte sälja. Jag gör det för jag tycker är kul, och vill behålla som hobby och måla när jag känner för det, vilket jag påtalat innan.
Jag kan inte måla/teckna på beställning, alldeles för mycket press. :arghh:
 
Just nu stör jag mig på att jag la upp akvarell målningen jag gjorde på instagram och får kommentarer som ”det är bara att börja måla, finns säkert en marknad” av släktingar... alltså jag vill inte sälja. Jag gör det för jag tycker är kul, och vill behålla som hobby och måla när jag känner för det, vilket jag påtalat innan.
Jag kan inte måla/teckna på beställning, alldeles för mycket press. :arghh:
Det där hade jag tolkat som en komplimang, att de tycker att dina verk är bra nog för att du skulle kunna ta betalt för dem om du ville. Jag tror absolut inte att de menar det som en uppmaning på något vis.
 
Jag stör mig på att vår relativt nya non-stick panna är helt värdelös. Har aldrig I hela mitt liv varit med om en panna där allting fastnar så mycket. Helt hopplöst att laga mat i den, verkligen allt fastnar och sitter som bergen. Asjobbig att diska också eftersom allt sitter så hårt. Måste vara ett måndagsex..
Låter värdelöst rent ut sagt :( Går den inte att reklamera?
 
Det där hade jag tolkat som en komplimang, att de tycker att dina verk är bra nog för att du skulle kunna ta betalt för dem om du ville. Jag tror absolut inte att de menar det som en uppmaning på något vis.
Det är inte första gången jag fått höra det och jag har sagt varför jag inte vill måla mot betalning, hade det varit första gången hade det varit en annan femma, börjar kännas tjatigt tyvärr därav det stör mig.
 
Det är inte första gången jag fått höra det och jag har sagt varför jag inte vill måla mot betalning, hade det varit första gången hade det varit en annan femma, börjar kännas tjatigt tyvärr därav det stör mig.

Jag förstår dig. Jag har fått så många välmenande men jobbiga kommentarer om mina konstverk genom mitt liv att jag till slut la av i flera år. Nu har jag så smått börjat igen men jag är väldigt noga med att inte visa något för andra än väldigt utvalda som jag vet inte kommer dilla om att jag skulle kunna jobba på Disney, borde teckna på beställning, etc. Folk må mena det som komplimanger, men det känns bara som att det inte duger att jag tecknar helt för mitt eget nöjes skull, och det var just den känslan som gjorde att jag tog långpaus. :down:
 
Jag förstår dig. Jag har fått så många välmenande men jobbiga kommentarer om mina konstverk genom mitt liv att jag till slut la av i flera år. Nu har jag så smått börjat igen men jag är väldigt noga med att inte visa något för andra än väldigt utvalda som jag vet inte kommer dilla om att jag skulle kunna jobba på Disney, borde teckna på beställning, etc. Folk må mena det som komplimanger, men det känns bara som att det inte duger att jag tecknar helt för mitt eget nöjes skull, och det var just den känslan som gjorde att jag tog långpaus. :down:
Förstår dig precis, dessutom för mig behöver jag referenser när jag tecknar/målar och måla på beställning vill de oftast ha kanske någon specifik pose osv, det skulle jag aldrig fixa i nuläget. Just nu gör jag det för att det är kul å se om kunskaperna fortfarande sitter. Någon gång hade det varit kul att ta tag i att kunna måla precis vilken pose som helst och det blir bra, det jag är bäst på att teckna/måla från minnet är lastbilar, men det blir lite väl bra. Då kan vi börja bli arbetsskadad när man även målar sitt jobb på fritiden. :p
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Låst
Tjatter Gamla full. Här är en ny! Jag stör mig på att helgen gick i raketfart.
99 100 101
Svar
2 005
· Visningar
108 592
Senast: Lingon
·
  • Låst
Tjatter Stör mig på att jag blev akut hungrig. Kommer ta en timme till maten är klar.
99 100 101
Svar
2 003
· Visningar
102 004
Senast: pepp
·
  • Låst
Tjatter Ny tråd! Vi fortsätter störa oss på störiga saker!
99 100 101
Svar
2 010
· Visningar
118 371
Senast: Lilla
·
Samhälle Såg ett klipp på Facebook om hemmafruar tydligen är en ny trend bland unga kvinnor. Mådde lite illa av det. Visst, alla gör som de vill...
16 17 18
Svar
358
· Visningar
14 761
Senast: Ramona
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp