Störiga saker vi stör oss på, del 12

Status
Stängd för vidare inlägg.
Just nu stör jag mig på att jag skulle hämta ett rekommenderat brev, åkte glad i hågen till det vanliga utlämningsstället. Nä, då skulle det hämtas på posten för en gångs skull... å de har inte alls lika smidiga öppettider som utlämningsstället, stängt mellan 09:30-15:00... suck.... sen undrar jag vad det är för brev, först fick ja betala 80kr i importkostnad, å nu ska ja betala över 200kr för att hämta ut det... importkostnaden säger jag ingenting om, men det andra om det bara är något litet, känns som de försöker göra det osmidigt att handla från utlandet, börjar kännas som det var riktigt dyra grejer jag köpt (frågan är vad som är i brevet, är det vad jag tror kostade det 100 kr att köpa och så 200kr till uppe på det...)... vågar knappt tänka på va de andra paketen jag har på gång kommer gå på.... :nailbiting: tycker ändå det är lite konstigt, har handlat förut och då bara behövt betala importkostnader, inte behövt betala något när jag sen hämtat det eller om det beror på att det är ett rekommenderat brev... 🤔
 
Det finns en enda grej som mina katter går med på att tugga på så de får tandmotion. EN.
Nu säljs den inte längre :arghh:
 
Nu stör jag mig på att det inte var det jag trodde i paketet, däremot var det en av de andra sakerna jag hade beställt och jag kom på att jag valde expressfrakt på den för att slippa leverans i slutet av augusti, troligtvis därför det var lite dyrare att hämta ut. Nu stör jag mig på att jag vill sticka ner till jobbet och prova och ställa prydnadssaken i lastbilen direkt å se hur det blir. :p
 
Stör mig på att jag inte alls tyckte om Max nya "plant based" hamburgare var god. Tog den med avokado (minns inte om den kom i fler varianter). Det är sällan jag säger att mat är äckligt, men detta var nog på gränsen till det.
Dels hade de fullkomligt dränkt allt i dressing, och sen smakade själva burgaren som dåligt kött, och konsistensen var alldeles mosigt.. Så kombinationen blött bröd pga mycket dressing, geggig burgare osv.. Nä tack. Sen blev jag också sjukt besviken på dippen till pommesen.. Har aldrig smakat "ranch" förut, men tyckte det mest smakade fett/majonnäs. Inte alls gott!
Mvh gnäll ^^
 
Stör mig på att jag inte alls tyckte om Max nya "plant based" hamburgare var god. Tog den med avokado (minns inte om den kom i fler varianter). Det är sällan jag säger att mat är äckligt, men detta var nog på gränsen till det.
Dels hade de fullkomligt dränkt allt i dressing, och sen smakade själva burgaren som dåligt kött, och konsistensen var alldeles mosigt.. Så kombinationen blött bröd pga mycket dressing, geggig burgare osv.. Nä tack. Sen blev jag också sjukt besviken på dippen till pommesen.. Har aldrig smakat "ranch" förut, men tyckte det mest smakade fett/majonnäs. Inte alls gott!
Mvh gnäll ^^
Sist jag åt på max fick jag oxå en helt ned dränkt dressing burgare.
 
Stör mig på att jag inte alls tyckte om Max nya "plant based" hamburgare var god. Tog den med avokado (minns inte om den kom i fler varianter). Det är sällan jag säger att mat är äckligt, men detta var nog på gränsen till det.
Dels hade de fullkomligt dränkt allt i dressing, och sen smakade själva burgaren som dåligt kött, och konsistensen var alldeles mosigt.. Så kombinationen blött bröd pga mycket dressing, geggig burgare osv.. Nä tack. Sen blev jag också sjukt besviken på dippen till pommesen.. Har aldrig smakat "ranch" förut, men tyckte det mest smakade fett/majonnäs. Inte alls gott!
Mvh gnäll ^^
Sist jag åt på max fick jag oxå en helt ned dränkt dressing burgare.
Max är ju typ ökända för att ha alldeles för mycket dressing på sina burgare. Vilket i sig är lite av en bedrift då dressing är gott, så det ska ju liksom vara mycket för mycket för att det ska vara för mycket så att säga, och det är det :D
 
Max är ju typ ökända för att ha alldeles för mycket dressing på sina burgare. Vilket i sig är lite av en bedrift då dressing är gott, så det ska ju liksom vara mycket för mycket för att det ska vara för mycket så att säga, och det är det :D
Har aldrig reagerat på det innan ^^ tror dock att jag reagerade nu när det liksom inte fanns någon konsistens i något. Annars brukar jag äta typ halloumi eller något som har något typ av tuggmotstånd!
 
Polisen.
Som inte har resurser att åka ut.
så nu står jag här med en bil full av stöldgods vid huset.
Suck.
Allt löste sig.
Bilen bogserades bort av "kompisar" till ägaren. Polisen tog tag i fallet och letade bilen. Den bogserades till en grannsocken och av altl jag vet fick polisen alla detaljer. Mest synd om de som ligisten duperade. Han skulel tydlige gömma bilen efttersom han kört på en grävlig och ville stäla bilen på ett säkert ställe tills han kunde hämta den.
Säkert ställe=vid min källardörr. Men det var fel tant att försöka dupoera......
 
Att jag nu är brutalt sugen på Max, trots att det senaste som skrivits om dem här är allt annat än positivt. Logiskt hjärnan, logiskt! O_o
 
Att mitt land nu har sin egen lilla Donald Trump till premiärminister, en man som beskrivs som "With a personality, and perhaps an ego, of a scale that few of his colleagues can match. This is the man who even as a child wanted to be world king".

Lovely.

:banghead: :arghh: :rage:
 
Att jag nu är brutalt sugen på Max, trots att det senaste som skrivits om dem här är allt annat än positivt. Logiskt hjärnan, logiskt! O_o
Jag har blivit dålig av max senaste 2 gångerna. 2 olika max, 2 olika rätter så jag har slutat vara sugen. Deras smältost däremot ja tack.
 
Logiken här:

På diverse Greklandssidor diskuteras våldtäkten och mordet på en amerikansk molekylärbiolog på Kreta i början av juli. En lokal kille sitter häktad och har erkänt. Två eller tre andra kvinnor har trätt fram och berättar att de känt igen hans modus: han har först kört på dem med sin vita bil och sedan försökt våldta dem. En riktigt obehaglig typ alltså.

Och kretensiske Dimitris i ett kommentarsfält: Det är inte så konstigt att vi har en massa psykopater på Kreta för matriarkatet är så starkt här!
 
Logiken här:

På diverse Greklandssidor diskuteras våldtäkten och mordet på en amerikansk molekylärbiolog på Kreta i början av juli. En lokal kille sitter häktad och har erkänt. Två eller tre andra kvinnor har trätt fram och berättar att de känt igen hans modus: han har först kört på dem med sin vita bil och sedan försökt våldta dem. En riktigt obehaglig typ alltså.

Och kretensiske Dimitris i ett kommentarsfält: Det är inte så konstigt att vi har en massa psykopater på Kreta för matriarkatet är så starkt här!
Jag har för mig att jag läste krigsrubriker om att det var högerextremister med nazi-kopplingar på det där mordet? Var kom det ifrån?
 
Jag har för mig att jag läste krigsrubriker om att det var högerextremister med nazi-kopplingar på det där mordet? Var kom det ifrån?
Inte sett någonstans, tror jag?

Enda kopplingen skulle vara att hon hittades i en tyskbunker från WW2. Men jag har inte sett att det skulle ha lett till misstankar om högerextremister.
 
Jag har haft en 10-liters hink med vit färg stående läääänge under min kökssoffa. Jag har typ bara flyttat runt den i lägenheten de senaste 2 åren. Idag skulle den förpassas till returpunktens farligt avfall. Jag öppnade den innan jag gick ut med den. Jag höll på att ramla baklänges av doften - eller rättare sagt stanken. 10 sekunder var locket öppet, det var 5 timmar sen och det stinker i hela lägenheten trots öppna fönster överallt. Det hjälper inte med ättika i skålar ens. Kan knappt vistas i köket. :arghh:
 
Inte sett någonstans, tror jag?

Enda kopplingen skulle vara att hon hittades i en tyskbunker från WW2. Men jag har inte sett att det skulle ha lett till misstankar om högerextremister.
Jo, aftonbladet lyckades med den vinklingen. Hittar inte artikeln nu så förhoppningsvis plockades den ner.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Låst
Tjatter Gamla full. Här är en ny! Jag stör mig på att helgen gick i raketfart.
99 100 101
Svar
2 005
· Visningar
108 450
Senast: Lingon
·
  • Låst
Tjatter Stör mig på att jag blev akut hungrig. Kommer ta en timme till maten är klar.
99 100 101
Svar
2 003
· Visningar
101 943
Senast: pepp
·
  • Låst
Tjatter Ny tråd! Vi fortsätter störa oss på störiga saker!
99 100 101
Svar
2 010
· Visningar
118 336
Senast: Lilla
·
Samhälle Såg ett klipp på Facebook om hemmafruar tydligen är en ny trend bland unga kvinnor. Mådde lite illa av det. Visst, alla gör som de vill...
16 17 18
Svar
346
· Visningar
14 035

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Uppdateringstråd 29
  • Kattsnack 10
  • Valp 2023 -den andra

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp