Störiga saker vi stör oss på, del 12

Status
Stängd för vidare inlägg.
En person som under en telefonintervju (jag intervjuade hen) hela tiden säger mitt namn. Sjukt störande och det kändes som att hen hade läst att man ska använda personens namn för att skapa en relation eller nåt.
En gång är väl okej men inte stup i kvarten.
Har en bekant som gör så. I varenda mening säger hon ditt namn tills det börjar krypa i kroppen och man vill skrika
JA JAG HETER CEWE, JAG VET JAG HETER CEWE. JAG FÖRSTÅR DET ÄR MIG DU PRATAR TILL!!!!!!
 
Jag stör mig på att jag stör mig på (hängde ni med? 😉) att en ny kompis kommenterar hur mycket (eh nej, de va inte alls mycket?! sköt du din mat så sköter jag min)/vad jag äter.

Men jag vill samtidigt inte berätta att jag har ätstörningar eftersom det kommer bli så laddat. Så nu bara är jag tyst/byter ämne. Blä.

Hade retat gallfeber på mig. Kommentarer om vad man/andra äter är något av det intressantaste jag vet.
 
Beställt grejer från ett stort företag. Sist fick jag helt fel prylar och det krävdes typ sju mail innan dom fattade att dom hade gjort fel.
Beställde igen. Fick hem varor, men fel färg. Så nu måste jag skriva ut fraktsedlar, packa varan och fara till posten med den. Och vänta ett tag till innan jag får grejen. :cautious:

Störigt två. Beställt en badrumsspegel. Den kommer i typ slutet av september...... Men jag ska ha precis den, kommer bli så sjukt snyggt!
 
Jag stör mig på att jag var för otålig förra månaden så när mitt HBO gick ut och pengar inte fanns på kontot lånade jag en slant för att slippa vänta några dagar på att få se det då senaste avsnittet av Handmaid's tale.
Det straffar sig nu när de återigen försöker dra vid fel tid på månaden (jag får pengar på måndag, vad fan!) och det inte finns täckning. Jag vill inte ha kvar HBO när serien är slut heller så inte nog med att jag inte får se det i natt, jag får dessutom betala 99 kr för ett enda avsnitt om jag inte fulkollar på annat håll i efterhand :arghh:
 
Kattsand i sängen! :meh:
De måste gå från biblioteket eller köket via matrummet och hallen för att ens komma till sovrummet, helt otroligt att de ändå lyckas ta med sig sand till sängen! :arghh:
 
Att folk faaaan inte kan lära sig skillnaden mellan nationella ID-kort och typ körkort. Och sen sitter i resegrupper och förvirrar alla som redan är förvirrade genom att bestämt hävda att de försökt resa med nationellt ID-kort och blivit nekade. Bara för att det sen ska krypa fram hundra år senare att de - såklart!!! - fattat fel och försökt att komma in i Tyskland med bara sitt körkort.

Hur svårt kan det vara?????????????????????
Ja! Jag vill byta namn på det till internationellt id så att det låter som en resehandling. Alldeles för många fattar inte att nationellt betyder att det visar vilken nation man tillhör, inte ”jamen det är ju mitt svenska id”
 
Jag stör mig som fan på att min förkylning leder till att jag knappt kan röra mig utan pausa som en astmatisk 90-åring. Sen stör jag mig på att jag får upp reklam för bröllopsklänningar! Skulle liksom aldrig sätta på mig en dylik skapelse.
 
DN:s kundtjänst. Jag får inte bara goddag yxskaft-svar, de är dessutom formulerade såhär:

Om ni vill byta betalsätt måste jag därför känvisa dig till Klaran då dem kan hjälpa er med detta.
Om du hellre vill vara fakturerad hos oss kan vi fixa detta.
Återkom i så fall med med personnummer samt eran adress så kan vi fixa detta.


Efter det ombads jag fylla i deras kvalitetsundersökning med omdömen om handläggarens kundskap och i vilken utstäckning jag var nöjd.

9BBE2A20-D1AD-493B-9CB3-27D83ABE52DB.jpeg
 
Min uppkoppling dog torsdag eftermiddag och har inte återuppstått.
Än störigare blir det att jag ligger hemma med mensvärk och slökollar på tv när jag får för mig att nä, jag slår på en snyftare. Men... Jag har ju inget nät. Jag har ingen dvd-spelare. Jag har ingen skivgrej på laptopen. Så nu slökollar jag på Pulp fiction på tv och konstaterar att den suger men jag har inga bättre alternativ :meh:
Dessutom stör det mig att jag inte har nån som pillar i håret :down::turd:
 
Folk som plannerar in hela söndag för mig utan att ens fråga om det är okej med mig. Gissa vem som kommer få gå upp kl 6 på en söndag...
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Låst
Tjatter Gamla full. Här är en ny! Jag stör mig på att helgen gick i raketfart.
99 100 101
Svar
2 005
· Visningar
108 417
Senast: Lingon
·
  • Låst
Tjatter Stör mig på att jag blev akut hungrig. Kommer ta en timme till maten är klar.
99 100 101
Svar
2 003
· Visningar
101 938
Senast: pepp
·
  • Låst
Tjatter Ny tråd! Vi fortsätter störa oss på störiga saker!
99 100 101
Svar
2 010
· Visningar
118 328
Senast: Lilla
·
Samhälle Såg ett klipp på Facebook om hemmafruar tydligen är en ny trend bland unga kvinnor. Mådde lite illa av det. Visst, alla gör som de vill...
16 17 18
Svar
342
· Visningar
13 929
Senast: corzette
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Uppdateringstråd 29
  • Lös i magen
  • Ännu en tråd om hundfoder

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp