Störiga saker vi stör oss på, del 12

Status
Stängd för vidare inlägg.
Folk som inte ser sig för. Reser ju jämt med hund och vet inte hur ofta jag får avstyra att folk håller på att trampa på Ammo eller köra över hans svans med barnvagnar/rullväskor
Vore det inte för att det skulle vara synd om Ammo har jag ibland god lust att låta det ske så de får lära sig den hårda vägen (med hundbett) att använda ögonen.
 
Hunden höll på att bli påkörd idag. I kort koppel. På gårdsgata. (det hade iofs gjort mitt liv lättare). Av ett jefla stolpskott på väg att lämna på dagis! Ska det vara så svårt att låta bli att köra som en biltjuv utanför dagis? Ett dagis där ens egna ungar går? :banghead:
 
På att jag inte är på semester i något varmt, soligt land.
Min dag i dag. :angel: :angel:

48A2BE4D-DF70-4C22-B37F-DF8EE7793535.jpeg
 
Jag stör mig på Nacka. Oerhört mycket.

Deras gatukonstfestival har satt upp regler för deltagande. Från SVT:
"På Nacka kommuns hemsida har man tydligt listat vad konsten på Wall Street Nacka får och inte får innehålla. Den ska till exempel inte vara ”rebellisk”, ”aggressiv” eller uttrycka en ”protest mot det dåliga samhället”. Värden som man menar tidigare har associerats med att måla på väggar. Istället vill man att konsten ska uttrycka ”visdom”, vara ”fredlig” och ”mjuk” och verka ”för det goda samhället”. "

Då reduceras konst till dekoration, till att bli "snygg".Dvs meningslös. Och tydigen är det viktigt att det är muralmålningar och inte grafitti. Grafitti är en erkänd konstform överallt utom i Nacka tydligen.
Grrrrr.
Armlängds avstånd.. Inte nu längre.
 
Män som stönar orimligt högt på spinningen. Och flämtar så en tror han ska få hjärtstillestånd när som helst.
Män (läs; samma man) som svettas orimligt mycket på samma spinning (vi pratar floder).
Män (gissa vem?) som luktar så illa på spinningen, så en måste andas in åt andra hållet så en inte storknar.

:wtf:

(Ja, jag vet att jag stört mig på detta förut, men idag störde jag mig massor!!!)
 
Betalade in extra på mitt drivmedelskort förra veckan då jag skulle ut på långresa och ville passa på att utnyttja den extra rabatten på 1 kr/liter den här månaden och använde mig av fakturan från förra månaden, men det kom aldrig in några pengar så jag har fått betala med bankkortet istället. :cautious:

Idag ringde jag kortutgivaren och efterlyste mina pengar och efter en stunds bollande kom vi till slut fram till att varken bank- eller postgirot på fakturan stämde! Mina pengar är hittade, de hade hamnat på något annat konto som banken har så jag ska få tillbaka dem då banken gjort fel, men jag får se om jag får någon kompensation för allt strul och missad rabatt för det var tvunget gå via någon chef. Det blir trots allt några kronor på 200 mil och som jag fått lägga ut kontant istället för det redan inbetalade.

Jag har annars autogiro men betalade in extra nu enbart för resan, men att de inte har korrekta uppgifter på fakturan? Klart surt att resan blev dubbelt så dyr även om jag får tillbaka pengarna, men jag ska kolla iaf och se om de kompenserat för missad rabatt. :cautious:
 
Har en envis katt som är på mig och klänger.
Har vad jag tror kanske är muskelinflammation i bägge benen.
Katten klänger just precis där :arghh:
 
Min matberedare har gått sönder :cautious:
Stavmixern är förvisso bra men den funkar inte till allt, ibland är helt enkelt en matberedare bättre.
 
Bibliotekets hemsida uppdaterar sig konstigt när jag gör inloggningen. Så jag märker inte att den hoppat till fel bok innan jag klickar på låna. Så nu har jag nått maxgränsen på två ljudböcker och kan inte höra den boken som jag tänkte.
 
Betalade in extra på mitt drivmedelskort förra veckan då jag skulle ut på långresa och ville passa på att utnyttja den extra rabatten på 1 kr/liter den här månaden och använde mig av fakturan från förra månaden, men det kom aldrig in några pengar så jag har fått betala med bankkortet istället. :cautious:

Idag ringde jag kortutgivaren och efterlyste mina pengar och efter en stunds bollande kom vi till slut fram till att varken bank- eller postgirot på fakturan stämde! Mina pengar är hittade, de hade hamnat på något annat konto som banken har så jag ska få tillbaka dem då banken gjort fel, men jag får se om jag får någon kompensation för allt strul och missad rabatt för det var tvunget gå via någon chef. Det blir trots allt några kronor på 200 mil och som jag fått lägga ut kontant istället för det redan inbetalade.

Jag har annars autogiro men betalade in extra nu enbart för resan, men att de inte har korrekta uppgifter på fakturan? Klart surt att resan blev dubbelt så dyr även om jag får tillbaka pengarna, men jag ska kolla iaf och se om de kompenserat för missad rabatt. :cautious:
Fortfarande inga pengar trots att körningen skulle gått inatt. Ringde igen nu på morgonen och förhoppningsvis finns de på mitt konto innan 12 idag. :meh:
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Låst
Tjatter Gamla full. Här är en ny! Jag stör mig på att helgen gick i raketfart.
99 100 101
Svar
2 005
· Visningar
108 476
Senast: Lingon
·
  • Låst
Tjatter Stör mig på att jag blev akut hungrig. Kommer ta en timme till maten är klar.
99 100 101
Svar
2 003
· Visningar
101 963
Senast: pepp
·
  • Låst
Tjatter Ny tråd! Vi fortsätter störa oss på störiga saker!
99 100 101
Svar
2 010
· Visningar
118 347
Senast: Lilla
·
Samhälle Såg ett klipp på Facebook om hemmafruar tydligen är en ny trend bland unga kvinnor. Mådde lite illa av det. Visst, alla gör som de vill...
16 17 18
Svar
349
· Visningar
14 224
Senast: Mabuse
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Artroskopi äldre häst
  • Födda 2022
  • Mängd olja och lucern

Omröstningar

Tillbaka
Upp