Störiga saker vi stör oss på, del 12

Status
Stängd för vidare inlägg.
Att google är så uppenbart rasistiskt.

Jag försöker hitta en artikel om saker som sänker lärande. Den är skriven av en person som heter Black. Jag får bara upp en massa artiklar om "how african americans are disadvantaged in school". hade google sökt på Black istället för att jämnställa hans namn med african americans så hade jag kanske haft en chans att hitta artikeln.
 
I en autist-grupp på facebook.
*meme som ironiserar över puckon som vill bota autism*
Autist: Jag är autist och jag lider och vill ha ett botemedel, annars vill jag skjuta mig i huvudet.
Andra autister: DU ÄR FUNKOFOB!!!!1111

:banghead:
 
Att google är så uppenbart rasistiskt.

Jag försöker hitta en artikel om saker som sänker lärande. Den är skriven av en person som heter Black. Jag får bara upp en massa artiklar om "how african americans are disadvantaged in school". hade google sökt på Black istället för att jämnställa hans namn med african americans så hade jag kanske haft en chans att hitta artikeln.
Googleträffarna baseras väl på vad folk söker efter mest? Alltså alla användare.
 
Googleträffarna baseras väl på vad folk söker efter mest? Alltså alla användare.

Ja, MEN; varför översätter den Black till African American. Om andra sökte på black och fick upp artikeln jag ville åt vore det ju en sak. Men sökmotorn jämställer alltså black med african american, som om det vore det jag sökte
 
Ja, MEN; varför översätter den Black till African American. Om andra sökte på black och fick upp artikeln jag ville åt vore det ju en sak. Men sökmotorn jämställer alltså black med african american, som om det vore det jag sökte
Det är nog många engelskspråkiga som tänker black=african american.
Har du provat fler/andra sökord? Tex author named black.
 
Stör mig på folk som inte bara vill inse att jag har rätt utan skickar saken till revision, de uttalar sig i min favör men ändå måste det skickas tillbaka för förtydling..

Och att jag fryser..!
 
Ja, MEN; varför översätter den Black till African American. Om andra sökte på black och fick upp artikeln jag ville åt vore det ju en sak. Men sökmotorn jämställer alltså black med african american, som om det vore det jag sökte
Det kan vara så att "black" finns med som ett nyckelord för sidan med artikeln.

Ska inte bli för teknisk men vad google hittar och inte är inte bara en slump utan det finns sätt att "marknadsföra" sidor som gör att de visas i sökmotorer om man söker på specifika ord osv.
 
Det kan vara så att "black" finns med som ett nyckelord för sidan med artikeln.

Ska inte bli för teknisk men vad google hittar och inte är inte bara en slump utan det finns sätt att "marknadsföra" sidor som gör att de visas i sökmotorer om man söker på specifika ord osv.

Jag vet att SEO existerar, jag vet att det finns nyckelord osv.

MEN VARFÖR JÄMSTÄLLS Black med African American? Det stör mig.

(försök med 'written by' hjälper inte, dock fick bara 'by' upp 1 av artiklarna han skrivit. Kollar man på nyckelorden de valt så är de inte de ord jag sökt på alls. Visst har education med det jag söker att göra, men när jag försöker söka på en exakt titel så stör det mig att jag inte kan det)
 
Jag vet att SEO existerar, jag vet att det finns nyckelord osv.

MEN VARFÖR JÄMSTÄLLS Black med African American? Det stör mig.

(försök med 'written by' hjälper inte, dock fick bara 'by' upp 1 av artiklarna han skrivit. Kollar man på nyckelorden de valt så är de inte de ord jag sökt på alls. Visst har education med det jag söker att göra, men när jag försöker söka på en exakt titel så stör det mig att jag inte kan det)
Jag tycker inte det är så märkligt? "black" är ju en vedertagen term för mörkhyade på engelska och är så vitt jag vet inte rasistisk alls. Dessutom är den ju lite mer allsidig än "african american" då det dels finns mörkhyade i engelskspråkiga länder som inte är USA och det även finns mörkhyade i USA som inte kommer från Afrika.

Vissa saker är väldigt svåra att googla just på grund av att ett av orden du letar efter är ett ord som används väldigt mycket inom ett annat område, det har inget med rasism att göra.
 
Att jag har en sådan där dag då absolut ingenting fungerar som det ska. Jag gick ut starkt med att få smoothie över halva köket eftersom jag skruvat på locket på min blender lite snett, och under resten av morgonen har varken jobbets WiFi, min hjärna eller min mobil fungerat ordentligt. Haaatar tekniskt strul! :rage:
 
Blir så in i baljan försurad på folk som annonserar ut jox till salu, skriver att man ska skicka pm, och inte svarar när man gjort det! Man skriver att man vill ha joxet och anstränger sig för fulla muggar att låta skittrevlig, fast man inte alls är det, men inte tusan ids de ens svara att joxet aldrig nånsin kommer att hamna i min ägo, oavsett om det är sålt, utlånat, skänkt till hednamissionen eller att praktarslet till säljare bestämt sig för att behålla det själv, eftersom det verkar vara ett poppis jox! Jag ville ju ha det där himla joxet och lagt massa tid på att låta äckligt trevlig i skriven form, det är ju helt emot min natur, så det är en jäkla pers, ännu värre och svårare än live! Bläää!
Hoppas joxet självantänder å brinner upp!
*MegaSur!*
 
Har tagit på lurar nu. Hör ABSOLUT INGENTING vad min kollega säger. Men vinkar glatt och gör synkroniserade moves till varje tonartsbyte

0375EAC2-4F80-46FB-98F1-CBA936B85680.png
 
Stör mig på att jag glömt hämta ut ett paket med ditterns julklänning 2 gånger nu. Hur svårt ska det vara att komma ihåg
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter Eftersom jag inte hittar någon, så skapar jag en ny Stör mig idag på att uråldriga lagningar inte håller tills man kilar vidare =...
Svar
1
· Visningar
202
Senast: manda
·
  • Låst
Tjatter Gamla full. Här är en ny! Jag stör mig på att helgen gick i raketfart.
99 100 101
Svar
2 005
· Visningar
110 881
Senast: Lingon
·
  • Låst
Tjatter Stör mig på att jag blev akut hungrig. Kommer ta en timme till maten är klar.
99 100 101
Svar
2 003
· Visningar
103 179
Senast: pepp
·
  • Låst
Tjatter Ny tråd! Vi fortsätter störa oss på störiga saker!
99 100 101
Svar
2 010
· Visningar
119 556
Senast: Lilla
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Göra inlägg med mobilen
Tillbaka
Upp