Störiga saker vi stör oss på, del 12

Status
Stängd för vidare inlägg.
Jag FRYSER. Det är -1 och lite blåsigt, och de senaste dagarna har all motivation bara försvunnit för jag vill inte gå ut alls. Störigt då jag varken gillar att frysa (:grin:) eller känslan av att hela kroppen skriker NEJ när jag stoppar huvudet utanför dörren. Och perioden har ju bara börjat.....

Eller hur det är svinkallt! Men, jag tycker det känns varmare sen när det blir fler minusgrader.... råare nu med bara några få...
 
Vi slängde det gamla duschdraperiet i flytten och har glömt köpa nytt... Jag behöver duscha men är inte sugen på att blöta ner heela badrummet :cautious:
 
Idag stör jag mig, litet resignerat, på uttalanden kring nedskärningar i vården.

Inte på nedskärningar i sig, de är en annan fråga. Ibland är de ofrånkomliga. Men det som fascinerar mig är att varken neddragningar eller resursbrist någonsin, under några som helst omständigheter, påverkar vårdkvalitet eller patientsäkerhet... enligt verksamhetschefer och uppåt. Det spelar ingen roll om patienter så ligger travade ovanpå varandra i städskrubbar, och vårdas av ångestgråtande uskor på amfetamin, det dyker alltid utan undantag upp en verksamhetschef, vårdområdeschef eller sjukhuschef i media och försäkrar att patientsäkerheten absolut inte riskeras.

Mer verksamhetsnära yrkesgrupper har uppenbarligen alltid en vrångbild av situationen, och saknar kompetens och perspektiv för att avgöra sådant. Vilket förstås borde vara problematiskt i sig, men inte heller det förhållandet kan någonsin innebära patientrisk.

Faktum är att ingenting någonsin innebär patientrisk eller nedsatt vårdkvalitet, enligt chefer. Åtminstone har jag hittills i livet aldrig hört något sådant ens antydas.
 
Idag stör jag mig, litet resignerat, på uttalanden kring nedskärningar i vården.

Inte på nedskärningar i sig, de är en annan fråga. Ibland är de ofrånkomliga. Men det som fascinerar mig är att varken neddragningar eller resursbrist någonsin, under några som helst omständigheter, påverkar vårdkvalitet eller patientsäkerhet... enligt verksamhetschefer och uppåt. Det spelar ingen roll om patienter så ligger travade ovanpå varandra i städskrubbar, och vårdas av ångestgråtande uskor på amfetamin, det dyker alltid utan undantag upp en verksamhetschef, vårdområdeschef eller sjukhuschef i media och försäkrar att patientsäkerheten absolut inte riskeras.

Mer verksamhetsnära yrkesgrupper har uppenbarligen alltid en vrångbild av situationen, och saknar kompetens och perspektiv för att avgöra sådant. Vilket förstås borde vara problematiskt i sig, men inte heller det förhållandet kan någonsin innebära patientrisk.

Faktum är att ingenting någonsin innebär patientrisk eller nedsatt vårdkvalitet, enligt chefer. Åtminstone har jag hittills i livet aldrig hört något sådant ens antydas.

De skulle ju egentligen skapa ENORMA rubriker om vilka risker det är för att få hjälp med politiska påtryckningar så att mer pengar frigörs om det är pengar som behövs.
 
På att jag inte kan hitta clementiner som inte är odlade i typ Chile eller Sydafrika. Jag vill äta clementiner, men jag vill inte handla sånt som kommer därifrån.

Dagens lyxproblem!
 
På att jag inte kan hitta clementiner som inte är odlade i typ Chile eller Sydafrika. Jag vill äta clementiner, men jag vill inte handla sånt som kommer därifrån.

Dagens lyxproblem!
Var är de annars odlade så här års? Det är väl för kallt i södra Europa nu? 🤔
 
På att jag inte kan hitta clementiner som inte är odlade i typ Chile eller Sydafrika. Jag vill äta clementiner, men jag vill inte handla sånt som kommer därifrån.

Dagens lyxproblem!
Ica skriver såhär: Säsong: oktober-december från Spanien, under juni-juli från Sydamerika och Sydafrika.
 
Jag behöver nya vinterskor både till lite finare och stallet samt nya vinterridstövlar. Så jäkla typiskt att alltid hamna i det läget. Resonerar att det klarar sig till nästa år och dom hänger med en stund till och när det verkligen är kört så är det allt på en gång. Att jag aldrig lär mej :arghh:
 
Jag har köpt ljusslingor till balkongen. Imorrn kommer snön så jag vill få upp de idag, men har inte sladdar så det räcker :meh:
 
Känner mig risig, bomullsaktig i huvudet, varm/kall, ögonen kliar och rinner osv. Känns som vid superpollenutbrott. Men kan det vara pollen nu? eller håller jag på att bli sjuk? Störigt oavsett.
 
Just nu stör mig mig på att det kom upp en killa på Tinder, som jag känner igen och nu försöker jag komma på vilket företag han jobbar på. Det stör mig att jag inte kommer på det.... eller vänta lite.... nu stör jag mig på att jag kom på det just när jag skrev det här meddelandet. 🤣😂
 
Många störningsmoment idag
- Bli väckt av katten halv fem, utan att kunna somna om
- Inte köra min egna lilla bil till jobbet (skyll dig själv, Sthu :meh: ), utan makens stora, byngliga, törstiga åbäke
- Inget batteri i hörlurarna på jobbet
- Hög elräkning
- Självrisk (igen, skyll dig själv)
- Leta ny bil
- Hittar inte nederdelen till bikini, så jag kan inte åka och simma
- Ett jobb jag sökte och blev intervjuad för för typ ett halvår sen ligger ute igen. Den "perfekta matchen" de hittade då sa upp sig efter fyra månader. (Mor min har inside information). Vill jag söka igen? Med tanke på att de valde ung och snygg framför erfarenhet.. Verkar vara lite gubbsjukt. Men samtidigt ett roligt jobb, ett fast jobb och möjlighet till att avancera eller bli omplacerad.

Och sist men inte minst,
Allmänt dåligt humör.

Åh, just det. Ont i ryggen sen krocken igår.
 
Jag är så trött :arghh: en månad av konstant stress har kommit ikapp nu när allt lugnat ner sig. Inte kan jag lägga mig nu heller, då vaknar jag kl 4...
 
Det har varit tre krockar på min väg hem på E4:an innan jag åkte från jobbet. Vi hade -5 grader i natt, väderomslag med lite regn på kalla vägbanor och mörkt nu när jag åkte hemåt ikväll. På långt håll ser jag en bil i backspegeln som kommer i hög hastighet medan jag gör min fullt lagliga omkörning och vips kör den upp i häcken och så nära att jag inte ens ser lycktorna på den.

Hur kan någon idiot tro att det går fortare att ligga så nära att jag inte ens ser att byta fil? Jag hade noll koll var bilen jag körde om låg, inte hjälper det att blinka med helljuset heller om jag fortfarande inte kan se var den andra bilen är så jag kan gå tillbaka i högerfilen. När han backar av lite får jag sikt och byter fil, saaaakta. Lite längre fram är det snö på sidan av vägen, tyvärr åkte han inte rakt fram i kurvan vid samma avfart som jag tog. :devil:
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Låst
Tjatter Gamla full. Här är en ny! Jag stör mig på att helgen gick i raketfart.
99 100 101
Svar
2 005
· Visningar
108 450
Senast: Lingon
·
  • Låst
Tjatter Stör mig på att jag blev akut hungrig. Kommer ta en timme till maten är klar.
99 100 101
Svar
2 003
· Visningar
101 943
Senast: pepp
·
  • Låst
Tjatter Ny tråd! Vi fortsätter störa oss på störiga saker!
99 100 101
Svar
2 010
· Visningar
118 336
Senast: Lilla
·
Samhälle Såg ett klipp på Facebook om hemmafruar tydligen är en ny trend bland unga kvinnor. Mådde lite illa av det. Visst, alla gör som de vill...
16 17 18
Svar
346
· Visningar
14 035

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Uppdateringstråd 29
  • Kattsnack 10
  • Valp 2023 -den andra

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp