Störiga saker vi stör oss på, del 12

Status
Stängd för vidare inlägg.
Meh :meh:

busy.jpg
 
Står i regnet och vattnar hästarna när telefonen ringer.

- Hej, jag heter XX och ringer från YY.
- Hej?
- Vi hjälpte dig med ett lån förra året och tänkte se om vi kan hjälpa dig att sänka räntan och dina lånekostnader. Är det ok om jag skickar ett brev och ett sms till dig?
- Nej tack. Jag är inte intresserad.
- Nähä? Varför inte det då?
- Jag vill inte att det görs några nya kreditupplysningar på mig.
- Varför inte det då?
- Jag är inte intresserad.
- Men ska du köpa ett hus eller en lägenhet eller varför vill du inte det?
- Jag är inte intresserad.
- Men varför inte det då?
- Jag är inte intresserad.
- Ok, men är det ok om vi återkommer senare då?
- Nej tack. Jag är inte intresserad.
- *tystnad*
- Hej då. *klick*

Va :devil:?! Ska jag behöva motivera varför jag inte är intresserad? Skit i det, jag sa NEJ! :rage:
 
Står i regnet och vattnar hästarna när telefonen ringer.

- Hej, jag heter XX och ringer från YY.
- Hej?
- Vi hjälpte dig med ett lån förra året och tänkte se om vi kan hjälpa dig att sänka räntan och dina lånekostnader. Är det ok om jag skickar ett brev och ett sms till dig?
- Nej tack. Jag är inte intresserad.
- Nähä? Varför inte det då?
- Jag vill inte att det görs några nya kreditupplysningar på mig.
- Varför inte det då?
- Jag är inte intresserad.
- Men ska du köpa ett hus eller en lägenhet eller varför vill du inte det?
- Jag är inte intresserad.
- Men varför inte det då?
- Jag är inte intresserad.
- Ok, men är det ok om vi återkommer senare då?
- Nej tack. Jag är inte intresserad.
- *tystnad*
- Hej då. *klick*

Va :devil:?! Ska jag behöva motivera varför jag inte är intresserad? Skit i det, jag sa NEJ! :rage:

Gillar även de här som ringer och säger:
- Hej! Jag ringer från X och jag ringer dig därför att vi kan hjälpa dig att lägga om dina lån som du har och ge dig en bättre ränta.
- Men, jag har inga lån?
- eh..eh.. NÄHÄ? Inga alls?
- nej, jag har inte ens CSN-lån...
- nähä, okej. Ja då kan jag inte göra nåt där nej...
- Nej precis.
 
Ellos! Beställde kläder, de passade inte, returnerade med ifylld blankett om byte. Fick mail om att de återbetalat?! Men jag skulle ju BYTA kläder och inte ha återbetalat och jag vill fan inte beställa på nytt med tanke på fraktkostnaden och BLEH gör det rätt bara! :arghh:
 
Gillar även de här som ringer och säger:
- Hej! Jag ringer från X och jag ringer dig därför att vi kan hjälpa dig att lägga om dina lån som du har och ge dig en bättre ränta.
- Men, jag har inga lån?
- eh..eh.. NÄHÄ? Inga alls?
- nej, jag har inte ens CSN-lån...
- nähä, okej. Ja då kan jag inte göra nåt där nej...
- Nej precis.
Än bättre är det när de ringer och säger att "de har fått indikationer om att jag betalar väldigt mycket i ränta på mina krediter och smålån och därför vill hjälpa mig att sänka mina räntekostnader". När jag kontrade med, då har du nog ringt fel eller fått fel information för jag har varken smålån eller krediter blev det väldigt tyst. Så sjuk början på samtalet att försöka ge sken av att de vet saker om en som de omöjligt kan veta.
 
Det står på svt nyheter att Asap Rocky kommer till Sverige igen.
Jätteviktig nyhet, verkligen. Kan inte alla nyhetsbolag sluta tjata om honom? :banghead:
 
En vit medelålders manlig VD på LinkedIn som precis på fullaste allvar hävdade att vi svenskar är priviligierade för att vi och våra förfäder varit så arbetsamma och företagsamma att vi byggt oss detta samhälle.

O_o

MEN DRA MIG BAKLÄNGES GUBBSATE har han aldrig hört om kolonialism, nykolonialism, krig och konflikter, bristande demokrati, geografisk utsatthet osv. som drabbat halva jordklotet eller är de bara lata och har inte vikinga-essensen i sig nedärvd?

:wtf:
 
En vit medelålders manlig VD på LinkedIn som precis på fullaste allvar hävdade att vi svenskar är priviligierade för att vi och våra förfäder varit så arbetsamma och företagsamma att vi byggt oss detta samhälle.

O_o

MEN DRA MIG BAKLÄNGES GUBBSATE har han aldrig hört om kolonialism, nykolonialism, krig och konflikter, bristande demokrati, geografisk utsatthet osv. som drabbat halva jordklotet eller är de bara lata och har inte vikinga-essensen i sig nedärvd?

:wtf:

Lägg sedan till att vi haft tur geologiskt sett eftersom vi har enorma naturtillgångar per capita... som lagt grunden för vår välfärdsstat... :meh:
 
Mina j...a grannar som ställer sig och lagar mat varenda förbannade lördagsmorgon. Dom gör middag kl 8 på morgonen och det luktar inne hos mej och typ hela huset. Och det luktar inte lite lätt utan det luktar verkligen som att du står i deras kök.
 
Mina j...a grannar som ställer sig och lagar mat varenda förbannade lördagsmorgon. Dom gör middag kl 8 på morgonen och det luktar inne hos mej och typ hela huset. Och det luktar inte lite lätt utan det luktar verkligen som att du står i deras kök.

Åh jag hatar verkligen när det stinker i hela huset. När vi bodde i lägenhet så lagade grannen mat nästan VARJE DAG hela dagen, till släktingar osv. Jag blir mätt av matlukt, så jag var aldrig hungrig och alltid grining pga att jag inte kunde äta. :p
 
Mina j...a grannar som ställer sig och lagar mat varenda förbannade lördagsmorgon. Dom gör middag kl 8 på morgonen och det luktar inne hos mej och typ hela huset. Och det luktar inte lite lätt utan det luktar verkligen som att du står i deras kök.

Bodde i en lägenhet ovanpå en pizzeria ett tag. Oerhört kass ventilation och konstant pizzastank 😒Ta upp det med hyresvärden om du hyr!
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Låst
Tjatter Gamla full. Här är en ny! Jag stör mig på att helgen gick i raketfart.
99 100 101
Svar
2 005
· Visningar
108 501
Senast: Lingon
·
  • Låst
Tjatter Stör mig på att jag blev akut hungrig. Kommer ta en timme till maten är klar.
99 100 101
Svar
2 003
· Visningar
101 981
Senast: pepp
·
  • Låst
Tjatter Ny tråd! Vi fortsätter störa oss på störiga saker!
99 100 101
Svar
2 010
· Visningar
118 360
Senast: Lilla
·
Samhälle Såg ett klipp på Facebook om hemmafruar tydligen är en ny trend bland unga kvinnor. Mådde lite illa av det. Visst, alla gör som de vill...
16 17 18
Svar
350
· Visningar
14 431

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp