Störiga saker vi stör oss på, del 12

Status
Stängd för vidare inlägg.
Kattungar!

De är små och hjärteknipande söta.
Sedan växer de upp till störiga vuxna typer som förstör möbler, kissar och skiter där de inte ska (i rabatterna där jag är och gräver, och i mina nysådda land) Och så hårar de ner huset fullständigt :banghead:
Och kommer och lägger sig nära när de vill ha sällskap, spinner högt, vill gärna vara med och se vad man gör, stryker sig tillgivet mot en, sover bredvid i sängen och visar en sån oerhörd kärlek till oss människor 😍
 
Kattungar!

De är små och hjärteknipande söta.
Sedan växer de upp till störiga vuxna typer som förstör möbler, kissar och skiter där de inte ska (i rabatterna där jag är och gräver, och i mina nysådda land) Och så hårar de ner huset fullständigt :banghead:
Den förstår jag (även om jag gillar katter)
 
Irriterade, svidande, torra, vätskande, grusiga ögon. :arghh:

Det hade jag jätteproblem med! Gå till ögonläkaren!

För mig var det inflammerat i ögonlocken som gjorde det. Fick kortison/antibiotika salva att använda i tio dagar och nån våtservett att torka med, plus droppar då förstås. Nu är jag nästan symtomfri! Det var ett himla härjande ett tag med allt som skulle kladdas i ögonen men i slutänden var det värt det.
 
Jag stör mig på sidor/program/manicker som inte har en spara-knapp att trycka på efter att man ändrat något i inställningarna. Kontrollfreaken i mig vill ha något att klicka på för att bekräfta att det man ändrat verkligen blir ändrat, inte bara stänga ner sidan! :cautious:
 
Det hade jag jätteproblem med! Gå till ögonläkaren!

För mig var det inflammerat i ögonlocken som gjorde det. Fick kortison/antibiotika salva att använda i tio dagar och nån våtservett att torka med, plus droppar då förstås. Nu är jag nästan symtomfri! Det var ett himla härjande ett tag med allt som skulle kladdas i ögonen men i slutänden var det värt det.
Jo, jag ska … men tror det beror på mediciner som jag tar. När jag tar mindre av en viss medicin blir ögonen bättre och när jag måste öka dosen blir ögonen sämre :(
 
Det här..

https://sverigesradio.se/sida/artikel.aspx?programid=97&artikel=7344532

Videofilmar sig själv när han utför grova sexuella handlingar på en tik och skickar filmen till vänner som reagerar. Mannen erkänner för polis och påföljden... Mannen och hunden får inte vistas i lägenheten själva.
Han lär utan tvekan få en påföljd, men den ska ju komma från rättsväsendet.

Att ägaren får ett djurskyddsföreläggande som preciserar dennes ansvar för att ge hunden extra skydd mot att liknande upprepas har liksom ingenting att göra med frågan om hur samhället bemöter mannens agerande.
 
Det här..

https://sverigesradio.se/sida/artikel.aspx?programid=97&artikel=7344532

Videofilmar sig själv när han utför grova sexuella handlingar på en tik och skickar filmen till vänner som reagerar. Mannen erkänner för polis och påföljden... Mannen och hunden får inte vistas i lägenheten själva.
Men himla gott ändå att hans vänner reagerade (man tror ju liksom inte att en människa kapabel till sådant ska ha en normal umgängeskrets)
 
Att två kollegors kalendrar på nåt vis har kopplat ihop sig med min/in i min telefon (har alltså inte varit så hela tiden och jag har inte gjort några ändringar i inställningar) så jag får alla påminnelser om deras möten i min telefon - men inte datorn.
Så det plingar och har sig i telefonen och jag blir överraskad varje gång och tror att jag glömt av något möte. Förvirrande!
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Låst
Tjatter Gamla full. Här är en ny! Jag stör mig på att helgen gick i raketfart.
99 100 101
Svar
2 005
· Visningar
111 267
Senast: Lingon
·
  • Låst
Tjatter Stör mig på att jag blev akut hungrig. Kommer ta en timme till maten är klar.
99 100 101
Svar
2 003
· Visningar
103 397
Senast: pepp
·
  • Låst
Tjatter Ny tråd! Vi fortsätter störa oss på störiga saker!
99 100 101
Svar
2 010
· Visningar
119 982
Senast: Lilla
·
Samhälle Såg ett klipp på Facebook om hemmafruar tydligen är en ny trend bland unga kvinnor. Mådde lite illa av det. Visst, alla gör som de vill...
20 21 22
Svar
433
· Visningar
19 863
Senast: Mkb
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Hundrädda
  • Hjälp mig utvärdera rasförslag?
  • Uppdateringstråd 29

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp