Störiga saker vi stör oss på, del 12

Status
Stängd för vidare inlägg.
Ni vet de där påsarna i papper med en plastremsa som man plockar färskt bröd i? Varför i *** är de konstruerade på det viset? Varför plockar man inte sitt färska bröd i påsar som det färska brödet kan ligga i över natten utan att bli stenhårt? Så sjukt störigt, och inte särskilt miljövänligt med en påse med plast i som bara duger för att transportera i 😠

Mvh, hon som glömde sin lussebulle i just den där påsen igår och nu får äta stenhård lussebulle till kaffet...
 
Tråd på Facebook där TS efterfrågar bilder på hästar som är av ovanlig ras.

Kommentarsfältet svämmar över av bilder på korsningar 🤦‍♀️

Sånt där är ett i-landsproblem som kan störa ihjäl mig! Folk som lägger ut bildtrådar och frågar om en specifik sak, och folk är så hysteriska på att få lägga ut just SIN bild att de skiter i om den alls platsar!

”Jag vill se bilder på era svarta xxx med lite vitt i”
”HÄR ÄR MIN RÖDA XXX!!!!111”

Ibland undrar jag om folk är läskunniga alls 🤪! Och ÄNNU bättre är det om folk säger att ”nu var ju den här tråden för svarta xxx med lite vitt” och personen somlagt ut den röda får Rage och tycker att alla andra är så TASKIGA för ALLA måste ju få vara med 😂
 
Sånt där är ett i-landsproblem som kan störa ihjäl mig! Folk som lägger ut bildtrådar och frågar om en specifik sak, och folk är så hysteriska på att få lägga ut just SIN bild att de skiter i om den alls platsar!

”Jag vill se bilder på era svarta xxx med lite vitt i”
”HÄR ÄR MIN RÖDA XXX!!!!111”

Ibland undrar jag om folk är läskunniga alls 🤪! Och ÄNNU bättre är det om folk säger att ”nu var ju den här tråden för svarta xxx med lite vitt” och personen somlagt ut den röda får Rage och tycker att alla andra är så TASKIGA för ALLA måste ju få vara med 😂

Haha! Precis så 😂🤦‍♀️
 
Sånt där är ett i-landsproblem som kan störa ihjäl mig! Folk som lägger ut bildtrådar och frågar om en specifik sak, och folk är så hysteriska på att få lägga ut just SIN bild att de skiter i om den alls platsar!

”Jag vill se bilder på era svarta xxx med lite vitt i”
”HÄR ÄR MIN RÖDA XXX!!!!111”

Ibland undrar jag om folk är läskunniga alls 🤪! Och ÄNNU bättre är det om folk säger att ”nu var ju den här tråden för svarta xxx med lite vitt” och personen somlagt ut den röda får Rage och tycker att alla andra är så TASKIGA för ALLA måste ju få vara med 😂
Men eller hur! Och jag tycker man ser det jämt också, typ i varenda bildtråd!
Jag ska också börja lägga ut bilder på min röda katt när TS efterfrågar bilder på skäckar, "Jamen han har ju lite vitt på hakan" liksom 🤦‍♀️😂
 
Och en nordsvensk och en ardenner 🤦‍♀️🤦‍♀️🤦‍♀️
Ska man vara petig så är nordsvensken utrotningshotad.
Skaraborgs läns tidning: ”Det är den nordsvenska hästen som riskerar att utrotas eftersom det bara föds 200 föl per år, varnar hästrasens riksförening enligt SVT Nyheter.
– 200 föl kan aldrig hålla en sådan här population vid liv. Om det föds så få föl kommer stammen inte att överleva, säger Stefan Bleckert på föreningen Nordsvenska hästen”
https://www.skaraborgslanstidning.se/article/hotad-hastras-fick-nytt-hopp/
 
När serier läggs ner utan ett vettigt slut. Säsong tre av Santa Clarita Diet hade en väldigt spännande cliffhanger som nu aldrig kommer få en fortsättning. :banghead:
 
På att folk ska börja ”fira” jul långt innan det är dags. Samma människor avslutar den dessutom i förtid.
 
Att avbetalningen på min telefon för någon anledning hamnar på en separat faktura istället för på min månadsräkning, något det alltid gjort förr.. Blir till att försöka läsa pappren (bättre ^^) eller bege mig till en Telia-butik för att få hjälp, om det går, att föra ihop de båda!
 
Jag bakade sockerkaka ikväll, den blev för god tillsammans med rårörda lingon och grädde. Nu mår jag illa.

Vann ingenting på bingolotto ikväll heller... Som vanligt.

Och min telefon är för seg för att hänga med när jag skriver.
Om jag inte rättat den skulle ovanstående mening blivit:
Och min telefon. Är för awr flr att hpnfe med när jag ske vet.
 
Att avbetalningen på min telefon för någon anledning hamnar på en separat faktura istället för på min månadsräkning, något det alltid gjort förr.. Blir till att försöka läsa pappren (bättre ^^) eller bege mig till en Telia-butik för att få hjälp, om det går, att föra ihop de båda!
Samma för mig.
 
Dottern har blivit kallad till tandläkaren men tiden passar inte riktigt. Jag ringer upp för att boka om och hamnar på plats 1. Så skönt, tänkte jag.
Tyvärr är jag kvar på plats 1 drygt tio minuter senare. Det känns helt jäkla orimligt att ett enda telefonsamtal till tandläkaren ska pågå så länge :mad:
 
Stör mig på att det alltid är så vansinnigt kallt på jobbet. Funderar på att sätta på mig dunjackan trots att jag sitter precis brevid ett element :arghh:
 
Jag stör mig på att jag glor på Hästnet och hittar jättefina hästar som jag jättegärna vill köpa, bara det att jag absolut inte har tid med ytterligare en häst i dagsläget😫
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter Eftersom jag inte hittar någon, så skapar jag en ny Stör mig idag på att uråldriga lagningar inte håller tills man kilar vidare =...
Svar
1
· Visningar
201
Senast: manda
·
  • Låst
Tjatter Gamla full. Här är en ny! Jag stör mig på att helgen gick i raketfart.
99 100 101
Svar
2 005
· Visningar
110 847
Senast: Lingon
·
  • Låst
Tjatter Stör mig på att jag blev akut hungrig. Kommer ta en timme till maten är klar.
99 100 101
Svar
2 003
· Visningar
103 170
Senast: pepp
·
  • Låst
Tjatter Ny tråd! Vi fortsätter störa oss på störiga saker!
99 100 101
Svar
2 010
· Visningar
119 542
Senast: Lilla
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Göra inlägg med mobilen
Tillbaka
Upp