Störiga saker vi stör oss på, del 12

Status
Stängd för vidare inlägg.
@mandalaki

Nu finns det tre (!) artiklar om asap Rocky på svtnyheter. Han vill tydligen designa kläder till Kronobergshäktet. :cautious:
Stör mig fortfarande på att det skrivs så mycket om honom, det är kanske ett pr-trick från hans sida att synas i media.

Eftersom häktade generellt sett har möjlighet att bära privata kläder så är det inte så svårt :cautious:
 
Det är roligt nästan jämt. För fjärde gången sedan 1/8 har jag låst ut mig och hunden och det är andra gången jag har alla extranycklar hemma. Tog hem extranyckeln idag för att lägga på bättre ställe...

Hoppas det bara kostar 600 kr idag med. För 1200 kronor slängda i sjön på knappt 4 månader är ju inte så fasligt :arghh:.
 
Jag var och handlade ikväll före jobbet och där sålde de ut allt fika- och matbröd som fanns kvar efter 20:00 för halva priset. Butiken stänger 22:00 och jag var där ca 21:25 men redan då var det en anställd som började rafsa ner allt som fanns kvar i sopsäckar, trots att vi var flera som ville köpa. En bit bort stod en vagn full med bröd, både i en sopsäck och olika sorters matbröd lagda lösa så jag frågade om man fick ta av dem och visst fick jag det.

21:30 var allt bortplockat. Tur jag han köpa något alls. :cautious:
 
I en Facebook grupp: Är det många här som bor i Göteborg?
Svar: Nej, men min dotter bor där så jag är där några gånger per år.
Eller: Nej, men min fasters systers son bor där och ibland träffas vi i XX stad (inte Gbg).
Eller: Nej, men jag var där för tre år sedan, spårvagnen var fullsatt.

Mer än 50% av svaren var från folk som skulle påpeka att någon de känner/halvt känner bor där. Men frågan var ju för tusan om någon BOR där, inte om någon känner någon/har någon ytlig bekant som bor där :arghh:

Dagens i-landsproblem :angel:...
 
När vår lägenhet besiktades inför inflytt så noterades två saker som skulle åtgärdas; en överliggare på balkongräcket ska bytas och ett fönster då fönsterkassetten var tilltryckt. Inget som påverkar funktion och användning men det ska ändå bytas. Vi hade kontakt med glasfirman som ville ha lite stämplar och nummer på fönstret men sen tyst. Vi har legat på och tjatat med jämna mellanrum och till slut fick vi svar från glasfirman som sa ojdå, är det inte bytt än? Vi kommer!
Veckorna gick och inget hände. Kontaktade igen och då säger de att fönstret är bytt. Eh, nej? Jo -är ni säkra på att det inte är bytt? JA vi är rätt jäkla säkra på att ni inte bytt ett fönster som är "inne" på balkongen och bara nås inifrån lägenheten. Sambon jobbar dessutom hemifrån - nej, ingen har bytt fönstret.
Till slut i oktober kommer en gubbe ut, kliver fram till fönstret och ser att nämen, jag har fel fönster med mig 🤷‍♂️
Fönstret är fortfarande inte bytt.

Överliggaren till balkonräcket är inte bytt, det var nån specialbräda (:cautious:) som behövde beställas. Men tiden har gått och inget hänt. Vi tjatar med jämna mellanrum och trycker på att vi behöver veta när ni kommer, vi har kattnät på balkongen som vi måste ta ner för att de ska kunna byta brädan. Inget händer.
För ett par veckor sedan stod vi och tittade över gården på en grannes balkong och såg att hmm, deras överliggare ser nya ut ju. Nu kanske det händer något!
Inget händer.
Nu har sambon mailat igen och får till svar att överliggaren är bytt. Återigen - NEJ.
Haha, vi misstänker att de gått till fel lägenhet och bytt hos grannen :rofl: ska gå över till dem och fråga om de skulle byta brädor eller om de fått en överraskning...

Vi flyttade in första veckan i juni....
 
Det stör mig att det ska vara så krångligt att gå ur facket... telefontid till kl 15, jag har inte en chans att hinna kontakta dem före 15 som dagarna ser ut just nu
Ska du bara gå ur så kan du väl skicka ett brev med begäran om utträde. Eller måste man ringa så de skickar en speciell blankett?
 
Väldigt litet störningsmoment. Att man måste knappa in sitt personnummer på telefonen när man ringer vårdcentralen "för bättre och snabbare hjälp" ja eller hur, är det därför den första frågan man får alltid är vilket personnummer man har?

Är sugen varje gång på att säga att det uppgav jag ju innan men vill inte verka dryg :p
 
Väldigt litet störningsmoment. Att man måste knappa in sitt personnummer på telefonen när man ringer vårdcentralen "för bättre och snabbare hjälp" ja eller hur, är det därför den första frågan man får alltid är vilket personnummer man har?

Är sugen varje gång på att säga att det uppgav jag ju innan men vill inte verka dryg :p

Troligtvis för att verifiera att du är rätt person?
 
Troligtvis för att verifiera att du är rätt person?
Men det är ju inte som att jag kan visa ID-kort i telefonen så jag kan ju ändå inte verifiera det?

Jag förstår till 100% varför de frågar egentligen men det känns totalt överflödigt att jag ska knappa in det i telefonen också då de uppenbarligen inte använder den "informationen" på något sätt.

Så ja det är väl knappandet jag tycker borde tas bort egentligen.
 
Men det är ju inte som att jag kan visa ID-kort i telefonen så jag kan ju ändå inte verifiera det?

Jag förstår till 100% varför de frågar egentligen men det känns totalt överflödigt att jag ska knappa in det i telefonen också då de uppenbarligen inte använder den "informationen" på något sätt.

Så ja det är väl knappandet jag tycker borde tas bort egentligen.
Antagligen går de in i journalen/systemet innan de ringer upp.
Jag gjorde ett sånt samtal idag och blev uppringd. Den som ringde upp sa ”…och du är NN?”
Man behövde inte ange personnummer och telnr men handläggningen går snabbare om man gjorde det. Knappar man inte in så kopplas man till kön och får vänta i luren på sin tur. Tror jag.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Låst
Tjatter Gamla full. Här är en ny! Jag stör mig på att helgen gick i raketfart.
99 100 101
Svar
2 005
· Visningar
108 401
Senast: Lingon
·
  • Låst
Tjatter Stör mig på att jag blev akut hungrig. Kommer ta en timme till maten är klar.
99 100 101
Svar
2 003
· Visningar
101 916
Senast: pepp
·
  • Låst
Tjatter Ny tråd! Vi fortsätter störa oss på störiga saker!
99 100 101
Svar
2 010
· Visningar
118 316
Senast: Lilla
·
Samhälle Såg ett klipp på Facebook om hemmafruar tydligen är en ny trend bland unga kvinnor. Mådde lite illa av det. Visst, alla gör som de vill...
16 17 18
Svar
340
· Visningar
13 780
Senast: Ramona
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

  • Vad gör vi? Del CXCIV
  • Hat
  • Byta jobb. Men vad göra?

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp