Störiga saker vi stör oss på, del 13

Status
Stängd för vidare inlägg.
Min man gjorde det, fast bara i form av en lapp på ett rörigt skrivbord. Det tog tre år innan den hittades :angel:
Vi var på utlandstjänst en gång och en chef förmanade oss att bete oss O_o Så fyra sura tjänstemän fnös att de skulle göra det till sitt mission och huvudsakliga mål att ta reda på vilken drink som serverades med en apa som drinkpinne.

Så gick vi ut på en bar med sjukt snygga drinkar. Berättade detta och fick in extra-glas absolut fulla med olika paraplyer, sugrör, plastdjur (många sjöjungfrur med bara bröst, inga drakar eller enhörningar). Ap-drinken existerade inte :( Det fanns små plastapor som hängde på kanten till deras Mai Thai und das was alles.

Vi manipulerade in oss på chefens kontor - förbi tre låsta dörrar i ett område där ingen av oss skulle vara - och täckte hela hans skrivbord med en armé av drinkpinnar. Han förstod inte.
 
Du är långt ifrån ensam. Jag tål inga plåster/tejper alls. Ett helvete efter varje operation då man måste ha bandage över såret under flera dagar. Irritationen från häftan är för mig ofta värre än själva operationssåret. Huden blir illröd och inflammerad, inte kul alls och det där med att tejpa ärr lång tid efter operationer har aldrig fungerat för mig.

Samma för mig. Såren som blir av plåstren är i många fall värre än själva såret man sätter plåster på... har hänt några gånger att jag fått hålla en kompress mot såret själv tills det slutat blöda eftersom det inte går att använda sjukvårdens plåster och tejp :(
 
Jag har alltid trott att jag är ensam om det här :) Jag tål inte heller vissa plåster, t ex de man får när man tagit blodprov. Jag brukar få barnversionen av plåster då och då funkar det :) Har aldrig hört om någon mer som har samma problem som jag.

Inte jag heller. Tydligen är det kolofonium jag inte tål, vilket är ett ämne som finns i textilplåster och postit-lappar, bland annat ;) Jag tål dock plastplåster och kirurgtejp.
 
Jag har alltid trott att jag är ensam om det här :) Jag tål inte heller vissa plåster, t ex de man får när man tagit blodprov. Jag brukar få barnversionen av plåster då och då funkar det :) Har aldrig hört om någon mer som har samma problem som jag.

Mitt immunförsvar är ju lite kasst pga mediciner plus att jag har diverse allergier/överkänslighet. När jag tar prover (vilket är rätt ofta pga sjukdom/medicin) får de aldrig använda tejp utan de får linda tussen med en klibblinda. Jag måste lindas rätt hårt eftersom jag är lättblödande också.. pga medicinerna (jag är ett måndagsexemplar som inte blev bättre av medicinerna).
 
På att ordet "lox" har börjat smyga sig in i framförallt den amerikanska engelskan. Alltså vad fan, antingen säger ni salmon eller så säger ni lax! Inget jäkla hittepåord som ni tycker låter lite coolt!

MVH Grinig
Men det är väl ett ord som har använts länge :confused:? När jag googlade hittade jag t.ex. detta från en artikel från 2013:

"Smoked salmon is a blanket term for any salmon: wild, farmed, fillet, steak, cured with hot or cold smoke.
Lox refers to salmon cured in a salt-sugar rub or brine (like gravlax). Nova is cured and then cold-smoked (unlike lox or gravlax). There’s also hot-smoked salmon, which is cured, then fully cooked with heated wood smoke."

https://www.foodrepublic.com/2013/0...d salmon is a blanket,(unlike lox or gravlax).

Och from Wikipedia:
"The American English word lox[3] is derived from the Yiddish word for salmon, לאַקס laks (cf. German Lachs, Swedish Lax), which ultimately derives from the Germanic word for salmon, *laks-.[4] The word lox has cognates in numerous Germanic languages."
 
Men det är väl ett ord som har använts länge :confused:? När jag googlade hittade jag t.ex. detta från en artikel från 2013:

"Smoked salmon is a blanket term for any salmon: wild, farmed, fillet, steak, cured with hot or cold smoke.
Lox refers to salmon cured in a salt-sugar rub or brine (like gravlax). Nova is cured and then cold-smoked (unlike lox or gravlax). There’s also hot-smoked salmon, which is cured, then fully cooked with heated wood smoke."

https://www.foodrepublic.com/2013/01/21/whats-the-difference-between-smoked-salmon-and-lox/#:~:targetText=Smoked salmon is a blanket,(unlike lox or gravlax).

Och from Wikipedia:
"The American English word lox[3] is derived from the Yiddish word for salmon, לאַקס laks (cf. German Lachs, Swedish Lax), which ultimately derives from the Germanic word for salmon, *laks-.[4] The word lox has cognates in numerous Germanic languages."
Det har det kanske, jag har inte sett det förrän nu de senaste veckorna. Intressant med de olika lingvistiska kopplingarna också! :)
 
Allvarligt....:rage::rage::rage:  
IMG_20191205_202226.jpg

HUR ÄR DET MÖJLIGT "tvättbart" skulle det vara :meh: det fattas ju en halvmeter?!?! :rage:
 
Det är det jag roar mig med nu när jag sitter fast hemma. :D
Är ju tyvärr inte kapabel till att köra med högerarmen i gips så Netflix är min vän i nöden.
Hur står du ut? De är ju så fruktansvärt, otroligt dåliga att min uppkoppling hotar med självmord bara jag klickar förbi dem.
 
Stör mej på att jag inte hittade den här tråden i går när jag skulle beklaga mej :mad:
I alla fall, jag stör mej som fan på att min påse med cheddarpopcorn var helt smaklös :( jag stoppade glatt in en näve i munnen och tyckte ju genast att det smakade mycket underligt. Tacka sjutton för det. Det fanns ju inte ett korn av krydda eller salt på dom. Helt naturella :yuck: blev att salta på egen hand och tugga i sig dom ändå. Jag fick låtsas att dom smakade cheddar :(
 
Stör mej på att jag inte hittade den här tråden i går när jag skulle beklaga mej :mad:
I alla fall, jag stör mej som fan på att min påse med cheddarpopcorn var helt smaklös :( jag stoppade glatt in en näve i munnen och tyckte ju genast att det smakade mycket underligt. Tacka sjutton för det. Det fanns ju inte ett korn av krydda eller salt på dom. Helt naturella :yuck: blev att salta på egen hand och tugga i sig dom ändå. Jag fick låtsas att dom smakade cheddar :(
Om du klagar till OLW?, Estrella? så kan du få kompensation, jag har fått okryddade chips någon gång, jag fick en ny påse, eller om det var flera?
 
Stör mej på att jag inte hittade den här tråden i går när jag skulle beklaga mej :mad:
I alla fall, jag stör mej som fan på att min påse med cheddarpopcorn var helt smaklös :( jag stoppade glatt in en näve i munnen och tyckte ju genast att det smakade mycket underligt. Tacka sjutton för det. Det fanns ju inte ett korn av krydda eller salt på dom. Helt naturella :yuck: blev att salta på egen hand och tugga i sig dom ändå. Jag fick låtsas att dom smakade cheddar :(
Ju, vilket lördagstrauma. Du har min sympati.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Låst
Tjatter Gamla full. Här är en ny! Jag stör mig på att helgen gick i raketfart.
99 100 101
Svar
2 005
· Visningar
111 192
Senast: Lingon
·
  • Låst
Tjatter Ny tråd! Vi fortsätter störa oss på störiga saker!
99 100 101
Svar
2 010
· Visningar
119 801
Senast: Lilla
·
  • Låst
Tjatter Stör mig på att ingen startade en ny tråd.😉
99 100 101
Svar
2 002
· Visningar
107 748
Senast: Marita73
·
Samhälle Såg ett klipp på Facebook om hemmafruar tydligen är en ny trend bland unga kvinnor. Mådde lite illa av det. Visst, alla gör som de vill...
20 21 22
Svar
433
· Visningar
19 732
Senast: Mkb
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp