Störiga saker vi stör oss på, del 13

Status
Stängd för vidare inlägg.
Helvetes skitfan.

Min markis har länge suttit fast halvvägs, men det har inte gjort något. Men inatt blåser det storm och låter som tusan om den 😫😫. Har inte blivit att jag ringt vaktis, då det tog flera månader och typ 5 återbesök att få fönstret fixat när det krånglade.

Suck. Hoppas verkligen att den inte blåser sönder eller nån granne klagar på ljudet nu. Peppar peppar.

Blir höra av sig till vaktis asap imorrn bitti!
 
Folk som är sega i huvudet.
En bekant vill lämna ett kuvert till mig innehållande ett presentkort som jag ska hjälpa henne att lösa in. Hon frågar om jag är hemma en viss tid. Jag svarar att det är inte säkert men lägg det i ett kuvert och kasta det i brevinkastet. Människan svarar då: ”oj det vågar jag nog inte... tänk om ngn tar det”?
Jag bara ”öhm alltså i MITT brevinkast”.
Hon bara: ”jaha trodde du menade i porten”.
Jag bara: ”nej... 😑
 
Folk som är sega i huvudet.
En bekant vill lämna ett kuvert till mig innehållande ett presentkort som jag ska hjälpa henne att lösa in. Hon frågar om jag är hemma en viss tid. Jag svarar att det är inte säkert men lägg det i ett kuvert och kasta det i brevinkastet. Människan svarar då: ”oj det vågar jag nog inte... tänk om ngn tar det”?
Jag bara ”öhm alltså i MITT brevinkast”.
Hon bara: ”jaha trodde du menade i porten”.
Jag bara: ”nej... 😑
En släkting till mig fattade inte varför busslinjerna i Stockholm ibland går delvis samma väg. Jag orkade inte förklara. :banghead:
 
En släkting till mig fattade inte varför busslinjerna i Stockholm ibland går delvis samma väg. Jag orkade inte förklara. :banghead:

:rofl:

Samma person skulle mötas upp en gång. Jag bara vi ses utanför Restaurang Xxx. (Även den enda restaurangen på norra halvklotet med detta namn).
Hon bara: ”okej... vart ligger det?”
Hade lust att skrika: ”DU HÅLLER JU DIN SMARTPHONE I HANDEN 24/7 GOOGLA!!!!”
 
Att android inte längre stödjer inspelning av tvåpartssamtal via den snajsiga appen. Så himla smidigt vid telefonintervjuer, så kan jag transkribera i efterhand. Men nej, nu måste jag tydligen fundera ut något nytt. Suck.
 
Asap Rocky-artiklar igen :banghead:

32A9AE88-D6F0-4DE3-AD41-67ACCA93B864.jpeg
 
Bittra LHS-utbildade rasister i stora fb-grupper för precis vad som helst. Det finns inte ett ämne, inte ett inlägg, inte en bild som inte går att kommentera utifrån en mer eller mindre främlingsfientlig eller uttalat rasistisk synvinkel. Mindre och mindre inlindat, mer och mer direkt och högljutt och ogenerat, en långsam men säker normalisering av idioti.
DET stör jag mig på idag.
 
Bittra LHS-utbildade rasister i stora fb-grupper för precis vad som helst. Det finns inte ett ämne, inte ett inlägg, inte en bild som inte går att kommentera utifrån en mer eller mindre främlingsfientlig eller uttalat rasistisk synvinkel. Mindre och mindre inlindat, mer och mer direkt och högljutt och ogenerat, en långsam men säker normalisering av idioti.
DET stör jag mig på idag.
Ungefär som de ,politiker (inte mitt parti) som jag delade lunchbord med idag.

En av dem hävdade att 8 av 10 invandrade skrattar åt oss svenskar och skier i våra sedvänjor. Hon hade et från en i "ederas kretsar". Jag som jobbat med invandrare sedan 2011 hävdade motsatsen men avfärdades med att de minsann visade upp en annan sida för svenskarna. Bakom min rygg skrattade de åt mig.
jaahaa.... så hennes hörsägen är sannare än alla de vänner jag skaffat under de här åren.
Den andra hävdade att busskorten bör bli dyrare för alla har råd med en höjning.

Suck.
 
Att jag av någon anledning har mer politisk propaganda på mitt FB flöde nu, än i september förra året.
 
Facebook... I princip samma inlägg kommer upp varje gång jag loggar in och de är från folk jag nästan aldrig integrerar med. Borde stänga ner skiften :cautious:
 
  • Gilla
Reactions: MCP
Stör mig på att jag är nervös över en sån där "hämta på butiken" beställning.
I förrgår beställde jag smycken i julklapp. Valde att hämta i butik. Några timmar efter säger postnord appen att paketet är på väg till mig. Antog då att jag hade klickat i fel och valt att det skulle skickas till mig.
I går fick jag meddelande från postnord appen som säger att paketet hämtats ut!?! PANIK! Ringer postnord som säger att någon helt annan tagit emot paketet?
Mer panik. Ringer de jag beställde hos och snubben där säger att nä men det här ska du hämta i butik det är butiken som har tagit emot. Ska få sms om att jag kan hämta typ idag.
Men jag är nervös, tänk om det är fel ändå :nailbiting:

Sjukt störigt ochså att man ens får besked om ett paket på det sättet när man ska hämta i butik? Det måste ju bädda för nervösa personer.
 
Facebook... I princip samma inlägg kommer upp varje gång jag loggar in och de är från folk jag nästan aldrig integrerar med. Borde stänga ner skiften :cautious:

Samma för mig, facebook har nog bestämt sig för att jag har en helt annan umgängeskrets där än i verkliga livet.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Låst
Tjatter Gamla full. Här är en ny! Jag stör mig på att helgen gick i raketfart.
99 100 101
Svar
2 005
· Visningar
110 843
Senast: Lingon
·
Tjatter Eftersom jag inte hittar någon, så skapar jag en ny Stör mig idag på att uråldriga lagningar inte håller tills man kilar vidare =...
Svar
1
· Visningar
199
Senast: manda
·
  • Låst
Tjatter Ny tråd! Vi fortsätter störa oss på störiga saker!
99 100 101
Svar
2 010
· Visningar
119 539
Senast: Lilla
·
  • Låst
Tjatter Stör mig på att ingen startade en ny tråd.😉
99 100 101
Svar
2 002
· Visningar
107 464
Senast: Marita73
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

  • Att rensa i kalendern
  • Vad gör vi? Del CXCV
  • Arbetsintervju

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Göra inlägg med mobilen
Tillbaka
Upp