Störiga saker vi stör oss på, del 13

Status
Stängd för vidare inlägg.
Glor på en hästserie. Lagom lättsmält tänkte jag, bara glo på hästar som the good old days... Men nej. Varför är folk så jävla oansvariga? Barn som ska rädda stulna hästar, en förälder som ger bort sin 65463 år gamla begagnade ridhjälm till dottern, minderåriga nybörjare som på 2 sekunder går från att sitta upp för första gången till att träna en vild häst och ytterligare 2 sekunder senare ska tävla på samma häst utan att rida in den, osv osv osv osv osv.
Jag känner mig så... Vuxen :arghh:
 
När jag rekommenderar något och nån annan tvunget måste kommentera hur dålig de tycker att just den saken är. Alltså håll tyst om du inte har något trevligt eller konstruktivt att tillägga? :meh:
 
Glor på en hästserie. Lagom lättsmält tänkte jag, bara glo på hästar som the good old days... Men nej. Varför är folk så jävla oansvariga? Barn som ska rädda stulna hästar, en förälder som ger bort sin 65463 år gamla begagnade ridhjälm till dottern, minderåriga nybörjare som på 2 sekunder går från att sitta upp för första gången till att träna en vild häst och ytterligare 2 sekunder senare ska tävla på samma häst utan att rida in den, osv osv osv osv osv.
Jag känner mig så... Vuxen :arghh:
Jag fick en gammal ridhjälm en gång, en sån som inte hade något stötdämpande material, den var alltså ca 0,5 cm tjock. Det var väl mer som en grej att ha i bokhyllan, ungefär.

Minns inte vem jag fick den av och vad de tänkte att jag skulle ha den till.

De gav mig även en par ridbyxor med snörning i vaderna (?) De måste ha varit från 60-talet eller så. Använde dem aldrig. :angel:
 
Jag fick en gammal ridhjälm en gång, en sån som inte hade något stötdämpande material, den var alltså ca 0,5 cm tjock. Det var väl mer som en grej att ha i bokhyllan, ungefär.

Minns inte vem jag fick den av och vad de tänkte att jag skulle ha den till.

De gav mig även en par ridbyxor med snörning i vaderna (?) De måste ha varit från 60-talet eller så. Använde dem aldrig. :angel:
Var det störande? :confused:
 
Folk som inte vet att krokodiltårar betyder falska tårar och använder ordet felaktigt, som t ex "Jag gråter stora krokodiltårar över min bortsprungna hund"

Stör mig också på att jag inte kan rätta dom eftersom det vore hemskt av mig att lägga fokus på det när dom faktiskt är väldigt ledsna och oroliga över sin bortsprungna hund 🙄
 
Kollar på en YouTuber som lagar "freezer meals" till hennes stora familj (tror hon har någonstans mellan 6-10 barn) och hon använder så HYSTERISKT mycket engångsmaterial. I detta avsnitt slår hon in typ piroger i ett par lager aluminiumfolie och sen ovanpå det ett par lager plastfolie. När hon gör stora gratänger eller liknande blir det ibland i engångsformar som även de får ett par lager aluminium- och plastfolie över sig. Varför? Jo, för att undvika frysskador. Hon lagar alltså detta ungefär en gång i månaden, alltså ligger inte maten så hemskt länge i frysen. Vad har hon för mördarfrys som förstör maten så lätt?!
 
Långa hårstrån i maten som blandar sig med smält ost-trådarna så de inte syns och inte går att dra loss.

Jag är ganska okänslig för att behöva plocka bort något hårstrå ur maten då och då (mitt eller kattens :p). Men detta var över min nivå när det blev 6 i en tallrik och smetade ihop sig sådär äckligt.
Är slutsatsen att jag måste sluta med riven ost ovanpå pastasåsen? :cautious:
 
Eller göra en Britney?
Eller en Sarah Sjöström? :idea:

original.jpg
 
Jag stör mig inte på något speciellt ikväll men den som har parkeringen till höger om min bil lär störa sig som fan på att han inte kommer kunna öppna förardörren imorgon :angel:

Han är nämligen urusel på att parkera. Vi har små rutor och han får bara inte till centreringen av sin bil, den står alltid med hjulen så nära rutans vänstra streck det går. Ikväll var det värre än vanligt. Han stod klart och tydligt på linjen och tja, jag centrerade min stora bil i min ruta så att den stod perfekt i mitten. Jag kan ju inte hjälpa att han parkerar som om han vore blind och min stora bil kräver plats så det finns inte en chans i världen att han kan öppna förardörren och hoppa in den vägen. Han är dessutom rätt bastant.

Jag har utsikt över parkeringen så imorgon ska jag ta en lång frukost och skadeglatt se på när han får krångla sig in via passagerarsätet :devil:
 
Jag stör mig inte på något speciellt ikväll men den som har parkeringen till höger om min bil lär störa sig som fan på att han inte kommer kunna öppna förardörren imorgon :angel:

Han är nämligen urusel på att parkera. Vi har små rutor och han får bara inte till centreringen av sin bil, den står alltid med hjulen så nära rutans vänstra streck det går. Ikväll var det värre än vanligt. Han stod klart och tydligt på linjen och tja, jag centrerade min stora bil i min ruta så att den stod perfekt i mitten. Jag kan ju inte hjälpa att han parkerar som om han vore blind och min stora bil kräver plats så det finns inte en chans i världen att han kan öppna förardörren och hoppa in den vägen. Han är dessutom rätt bastant.

Jag har utsikt över parkeringen så imorgon ska jag ta en lång frukost och skadeglatt se på när han får krångla sig in via passagerarsätet :devil:
Uppdatera gärna med hur lång tid det tog för honom att komma in i sin bil :D
 
Jag stör mig på att jag fått så infernaliskt svårt att somna!
Nu har jag legat i sängen i 2½ timme utan att ens slumra lite. Vad gör man?

Tänker inte inte be om insomningstabletter. Jag äter redan typ ett dussin olika mediciner för mig skröpliga kropp och vill inte ha fler.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Låst
Tjatter Gamla full. Här är en ny! Jag stör mig på att helgen gick i raketfart.
99 100 101
Svar
2 005
· Visningar
110 857
Senast: Lingon
·
Tjatter Eftersom jag inte hittar någon, så skapar jag en ny Stör mig idag på att uråldriga lagningar inte håller tills man kilar vidare =...
Svar
1
· Visningar
201
Senast: manda
·
  • Låst
Tjatter Ny tråd! Vi fortsätter störa oss på störiga saker!
99 100 101
Svar
2 010
· Visningar
119 550
Senast: Lilla
·
  • Låst
Tjatter Stör mig på att ingen startade en ny tråd.😉
99 100 101
Svar
2 002
· Visningar
107 478
Senast: Marita73
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Göra inlägg med mobilen
Tillbaka
Upp