Störiga saker vi stör oss på, del 13

Status
Stängd för vidare inlägg.
Jag gör definitivt så! Saknas det plats efter jag har köpt fika så vill jag ju inte fika där.. :D
Jo... iofs. Men som nu idag, det var gott om folk där vi fikade, en person paxar det enda lediga 4-bordet och går sedan och tar kölapp och väntar på att få handla. Under tiden kommer flera personer som redan handlat och letar efter plats, medan någon som de facto inte handlat har paxat ett tomt bord...
 
Jo... iofs. Men som nu idag, det var gott om folk där vi fikade, en person paxar det enda lediga 4-bordet och går sedan och tar kölapp och väntar på att få handla. Under tiden kommer flera personer som redan handlat och letar efter plats, medan någon som de facto inte handlat har paxat ett tomt bord...
Jag tycker nästan att dom som inte har paxat får skylla sig själv :laugh:
 
Skit dag, börjar med mens humör, leder till gråt. Fortsätter med inbrott hos en killens föräldrar så vi fick åka ditt då dom inte är hemma när larmet gick å sen invänta polis å så vidare.
Mensvärk oxå skall ej förbises i alltihopa.
 
Dagens störning är de fika- och kondisgäster som börjar sitt besök med att paxa plats och sedan tar kölapp för att handla. Förmodligen samma människor som ställer bilen i biltvättkön och sedan går in för att köpa tvättkupong - medan kön växer bakom, med tvättkunder som redan köpt kupong. Eller skickar ut [valfri familjemedlem] att ställa sig och med sin kropp paxa parkeringsplats i Ullared. Eller toksprintar och lägger en paxnings-scarf på en stol på [valfri färjelinje med dagskryss] för att säkra sittplats medan de flanerar runt båten eller handlar taxfree eller softar i restaurang.
Det finns en särskild plats i helvetet för paxare.:meh:
 
Att det aldrig är travhästar i ATG:s reklam :( Det är som om man skulle göra reklam för spel på fotboll med balett.

Jag funderade på om tanken hörde hemma här eller i reklam-tråden. Eftersom det som är störningen är den totala bristen på respekt för dem som ändå i slutändan står för kalaset, hamnade den här.
 
Vädret. Regnigt och blåsigt hela tiden och en massa plusgrader. Jag är trött på lera och vatten och blåst.

Jag vill att stallkompisens häst ska bli frisk. Min häst sörjer min andra häst som dog och den andra hästen är fortfarande "sjuk" och kan inte gå ute i alla väder. Hoppas dom kan gå ihop sen i sommar i alla fall. Maten är ett stort problem
 
Respektlösa människor. Har man för vana att bara dyka upp utan förvarning får man också vara beredd på att det inte passar, ha sociala skills nog att märka att man stör och ha vett att åka utan att bli handgripligen utkastad. Har man inte det är tipset att kolla med den man tänkt åka till om det passar istället för att komma och störa i timtal.
 
Respektlösa människor. Har man för vana att bara dyka upp utan förvarning får man också vara beredd på att det inte passar, ha sociala skills nog att märka att man stör och ha vett att åka utan att bli handgripligen utkastad. Har man inte det är tipset att kolla med den man tänkt åka till om det passar istället för att komma och störa i timtal.
Oh no!!! :nailbiting: Det borde vara olagligt att bar dyka upp!
 
På att inte ens de mest seriösa (för att inte tala om dyra) sportklädesföretagen (ja, jag tittar på er Nike och Reebok) har vett att göra träningstights som inte blir genomskinliga så fort man utövar någon slags knäböj/marklyft/utfallssteg eller böjer sig fram på annat vis. Seriöst, hur svårt kan det vara att använda tillräckligt mycket/tjockt tyg?!

Det är ett mycket välkänt problem för kvinnor som styrketränar, det här att inte kunna hitta tights som är "squat proof", men trots det var 4 av de 5 par jag provade idag helt värdelösa.

HMs sömlösa träningsbyxor fungerar!
 
Stör mig på att jag förgäves ränt runt i ett helt gäng butiker för att försöka få tag i eldfast gjutmassa till min vedpanna. Ingenstans finns det.

Måste troligen beställa på nätet. AVSKYR att beställa på nätet. :arghh: :rage:
 
På att inte ens de mest seriösa (för att inte tala om dyra) sportklädesföretagen (ja, jag tittar på er Nike och Reebok) har vett att göra träningstights som inte blir genomskinliga så fort man utövar någon slags knäböj/marklyft/utfallssteg eller böjer sig fram på annat vis. Seriöst, hur svårt kan det vara att använda tillräckligt mycket/tjockt tyg?!

Det är ett mycket välkänt problem för kvinnor som styrketränar, det här att inte kunna hitta tights som är "squat proof", men trots det var 4 av de 5 par jag provade idag helt värdelösa.
Kör bara Stronger nu för tiden, både squat proof och höga i midjan så de sitter på plats :love:
 
Örebro 😖
Det är ju fasiken jämnare att åka i en puckelpist än vägarna i den stan. Gropar, vägbulor och fan och hans gamla moster överallt. Så obekvämt trots lugn och försiktig körning.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Låst
Tjatter Gamla full. Här är en ny! Jag stör mig på att helgen gick i raketfart.
99 100 101
Svar
2 005
· Visningar
111 153
Senast: Lingon
·
  • Låst
Tjatter Ny tråd! Vi fortsätter störa oss på störiga saker!
99 100 101
Svar
2 010
· Visningar
119 764
Senast: Lilla
·
  • Låst
Tjatter Stör mig på att ingen startade en ny tråd.😉
99 100 101
Svar
2 002
· Visningar
107 724
Senast: Marita73
·
Samhälle Såg ett klipp på Facebook om hemmafruar tydligen är en ny trend bland unga kvinnor. Mådde lite illa av det. Visst, alla gör som de vill...
20 21 22
Svar
433
· Visningar
19 722
Senast: Mkb
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp