Störiga saker vi stör oss på, del 13

Status
Stängd för vidare inlägg.
Vädret :meh: regnar det inte så blåser det. Och blåser det inte så regnar det. Ibland så är det till och med kombinerat regn och blåst som lite variation. Är så trött på skiten. Fast igår höll det faktiskt upp och solen tittade fram för första gången på länge
 
Läste reglerna för sjukreseersättning på 1177. Tyckte det verkade så konstigt ändrat och letade på landstingets hemsida efter fullständiga reglerna och hittar dels ett gammalt reglemente, dels beslutet om ändrade ersättningsbelopp från årsskiftet.
Det stämmer ta mig fan inte.
Antingen säger 1177 annat än vad som står i reglementet, eller så följer man inte formuleringen i fullmäktigebeslutet, eller så har man en tillämpning av reglementet som är annorlunda än vad det faktiskt står skrivet, eller så är skrivningar i reglemente resp. bilaga oförenliga med varandra.
Jag TROR att de tänkt sig att man ska ge för hela resan med egen bil efter man nått högkostnadsbelopp - trots att det står i direkt motsättningar till två formuleringar i reglementet (avdraget för första X milen är inte en egenavgift, utan en icke-ersättningsbar kostnad, och högkostnadsskyddet befriar bara från egenavgift)
För det är så jag VET att de gjort innan, trots att det inte är vad som stod (då) att man skulle göra - men troligen var det ändå vad de som beslutade tänkte att de menade (både då och nu), trots att de skrev något annat. Och för att om man läser så som det verkligen står så uppstår andra ologiska motsättningar mellan olika formuleringar.
Och nu är det helg så jag kan inte ta reda på vad som pågår och vad som egentligen gäller.

Varför ska jag för det första upptäcka sådant här, och för det andra vara tvungen att gräva i det... :banghead::banghead::banghead:
 
Idag stör jag mig på:

- Hemtjänsten som "glömde" köpa mat till mormor och morfar igen
så att jag
- Var tvungen att ta på mig kläder (på min lediga dag)
- Att det bara var en personal på apoteket så att jag fick köa i nästan 1 timme
- Människor som trycker på knappen för kölapp och sedan inte flyttar på sig
- Medelålders män som tycker att det är helt ok att inte bara köra på gångbanan utan även parkera där, för att det är närmare
 
En vän på FB delade en länk till en artikel med rubriken "Vem kan drabbas av autism". På den artikeln låter det som att autism är en sjukdom som går över efter någon vecka :banghead:

I min hjärna slår det helt fel, för mig drabbas man av en förkylning eller magsjuka men som går över efter en vecka eller två. Autism går inte över och är inget man drabbas av, det är något man föds med :arghh:
 
Jag stör mig på att det äntligen är soligt ute utan att det blåser halv storm, men jag är fast inomhus med en krasslig unge...

(Det är förstås mest synd om ungen, men lite synd om mig med...)
Nu vet jag inte hur du bor och vad det är med barnet, men jag har mer än en gång packat ner krasslig unge i sovsäck och burit ut hen till en solsäng, så kan jag vara ute lite åtminstone. Det brukar de gilla (brukar få göra samma med ev friskt syskon).
 
Nu vet jag inte hur du bor och vad det är med barnet, men jag har mer än en gång packat ner krasslig unge i sovsäck och burit ut hen till en solsäng, så kan jag vara ute lite åtminstone. Det brukar de gilla (brukar få göra samma med ev friskt syskon).

Bra tips för framtiden om hon nån gång blir lite mer sjuk. :p För närvarande är hon jätteförkyld så huvudet är piggare än kroppen, så hon hade inte gått med på att ligga still ute. Idag slutade det med att vi gick ut och hon fick knata runt lite. Hon ville springa, jag sa nej, hon sprang och började tokhosta. :meh: Men lite luft fick vi iallafall.
 
Att jag inte kan äta blodpudding... Lider av järnanemi och tycker att blodpudding typ är det godaste som finns. Provade igår men fick samma resultat som för ett par år sedan då jag provade sist. Magen svullnade upp så att jag knappt kunde ha byxorna stängda, ömmade fruktansvärt och jag blev riktigt illamående. :arghh:
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Låst
Tjatter Gamla full. Här är en ny! Jag stör mig på att helgen gick i raketfart.
99 100 101
Svar
2 005
· Visningar
108 669
Senast: Lingon
·
  • Låst
Tjatter Ny tråd! Vi fortsätter störa oss på störiga saker!
99 100 101
Svar
2 010
· Visningar
118 382
Senast: Lilla
·
  • Låst
Tjatter Stör mig på att ingen startade en ny tråd.😉
99 100 101
Svar
2 002
· Visningar
106 486
Senast: Marita73
·
Samhälle Såg ett klipp på Facebook om hemmafruar tydligen är en ny trend bland unga kvinnor. Mådde lite illa av det. Visst, alla gör som de vill...
17 18 19
Svar
367
· Visningar
15 078
Senast: sthu
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp