Störiga saker vi stör oss på, del 13

Status
Stängd för vidare inlägg.
Jag försöker få igång en skärm där jag ska lägga ut info.
Gjorde ett bildspel som ska ligga och loopa, (gör det i min ordinarie dator då "skärm-datorn" inte ens hade powerpoint utan jag får spara filen i OneDrive och öppna den på nätet).
Då följer inte tidsinställningarna med mellan datorerna och på datorn kopplad till skärmen finns inte ens tidsinställningar :arghh: Vafan?!
 
Ska linda in mig själv i bubbelplast å vägra gå utanför dörren. Igår sprang in i en stol=gigantiskt blåmärke. Idag lyckades nocka in armen i dörrknoppen (av metall) med armen=gigantiskt blåmärke.
 
Vidöppen? En liten springa öppen gör ju inget, så lämnar jag den också. Men tycker det är störigt när toadörren står på vid gavel. Ser det överallt: hemma hos folk, i stallet, på restauranger... Hur jobbigt är det att putta igen dörren efter sig liksom? :p
Alltid vidöppen, varför inte? Det är typ det finaste rummet i min lägenhet förutom sovrummet, och den dörren är alltid stängd. (privat.) :D

Dessutom vädras det ur fortare om dörren är öppen. Bland det värsta som finns är att gå in och städa ett hotellrum där de "stängt in" skitlukten efter sig. Bluäh!
 
Här brukar toadörren också stå öppen. På grund av minihus och väldigt konstig design på tillbygget som gjordes på 1960-talet (uppenbarligen ville de snåla in på yta eftersom de byggde ett sovrum som är 2 meter brett...... :crazy: ) så överlappar dörren till köket och toalettdörren varandra. Man måste alltså flytta lite på dörren till köket för att kunna stänga/öppna toadörren.... Så den står helt enkelt öppen för det mesta pga bökigt ;) .
 
Toadörren till badrummet där det finns kattlåda står alltid öppet, antingen helt eller på glänt. Den andra toa dörren ska vara igenputtad åtminstone. Men jag tycker inte det stör lika mycket hemma, hos mig eller hos andra om toadörrar är öppna. Men på arbetsplatser, restauranger osv tycker jag det är vidrigt att toadörrarna står vidöppna :wtf:
 
Alltid vidöppen, varför inte? Det är typ det finaste rummet i min lägenhet förutom sovrummet, och den dörren är alltid stängd. (privat.) :D

Dessutom vädras det ur fortare om dörren är öppen. Bland det värsta som finns är att gå in och städa ett hotellrum där de "stängt in" skitlukten efter sig. Bluäh!

Fast det beror ju på hur huset ser ut. Har man min toadörr vidöppen (den ska vara stängd!) kommer man inte förbi den, den är i som en "korridor" när man kommer in genom ytterdörren. Skulle den vara öppen är en toadörr det första man ser när man kommer in och det är inte så trevligt... Plus att står den öppen på vintern går elementet på högvarv (kallt hus) och det har jag inte riktigt råd med.

Är man borta tycker jag man lämnar toadörren som den var innan man besökte toaletten.
 
När man kommer till jobbet och planen man hade igår föll. Dåligt med vikarier denna veckan (EN tillgänglig) och hade igår bokat upp hen för idag och täckt upp den största delen av frånvaron. Då är hen sjuk :arghh: fasen också!

Puh, det ordnar sig trots allt, folk rycker in och täcker för varandra. Tror jag bara behöver ställa in en lektion så helt ok utfall ändå.
 
Åh nää 😖 Det där hände min bästa vän mamma när vi var yngre också, tror hon skulle göra typ grönkålssoppa eller nåt... Vi pratar om det än ibland 😆.
Hoppas nacken blir fort bra!
Ja, det känns som ett så pass klassiskt misstag att jag bara väntade på att det skulle hända mig. 🙄

Nacken är tyvärr fortfarande väldigt ledsen men jag äter gröt till frukost idag i alla fall :p
 
Samlar ihop alla viktiga papper som ska iväg för omreg av katten. Lägger i kuvert, klistrar igen. Väger kuvertet - 109 gram, alltså fyra frimärken istf 2 (konstigt nog finns inte alternativet 3) gränsen går vid 100 gr. Kommer på att jag inte kopierat stamtavlan, öppnar kuvertet försiktigt. Kopierar stamtavlan. Klistrar igen. Går ut till lådan. Slänger i kuvertet i postlådan och inser att de hämtade för 40 minuter sen. Då hade jag lika gärna kunnat skicka spårbart med jobbposten som går klockan 16. VAFAN
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Låst
Tjatter Gamla full. Här är en ny! Jag stör mig på att helgen gick i raketfart.
99 100 101
Svar
2 005
· Visningar
111 209
Senast: Lingon
·
  • Låst
Tjatter Ny tråd! Vi fortsätter störa oss på störiga saker!
99 100 101
Svar
2 010
· Visningar
119 932
Senast: Lilla
·
  • Låst
Tjatter Stör mig på att ingen startade en ny tråd.😉
99 100 101
Svar
2 002
· Visningar
107 794
Senast: Marita73
·
Samhälle Såg ett klipp på Facebook om hemmafruar tydligen är en ny trend bland unga kvinnor. Mådde lite illa av det. Visst, alla gör som de vill...
20 21 22
Svar
433
· Visningar
19 779
Senast: Mkb
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp