Störiga saker vi stör oss på, del 13

Status
Stängd för vidare inlägg.
På min tandläkares efternamn. Llewellyn. Varje gång jag ringer för att boka tid tror jag att det här är gången då jag lyckas med uttalet, men icke! Jag har i alla fall slutat uttala det som det stavas, och kvinnan i receptionen tröstade mig med att hon hört mycket värre uttal än mitt :D
Hur ska det uttalas då? ;)
 
Såg en reklambild tidigare och tänkte direkt på @tornblomma, tog ingen bild/skärmdump och nu stör jag mig på att jag inte minns var jag såg den eller vad det handlade om :cautious:
 
Stör mig ofantligt på att jag tydligen fick "skulden" för att en kollega räknat fel på mängd idag :meh: och det missnöjet lär jag lufta på morgondagens möte :devil:
 
Reklamen för Apotekets apodospåsar. Som riktar sig till kreti och pleti. Dospåsarna är jättebra för vissa patientgrupper, men hur kan det vara okej ur miljöaspekt att var och varannan människa ska ta sin medicin ur små plastpåsar? Det övergår mitt förstånd :cautious: :confused:
 
Facebook har tagit bort mina vänlistor, så nu kan bara jag se fotoalbumen jag delat med olika vänlistor.
Är det ”smarta listorna” som är borta? De som man fick skapa själv? De har skrivit för några månader sen att de ska tas bort. Du borde ändå ha vanliga vänlistan kvar. 🤔
 
Morgonens störning rör de föräldrar som skickar ut sina barn i tioårsåldern att cykla till skolan i beckmörker, iförda helmörka kläder och utan lyse, reflexer och hjälm. Skymtade en flock här helt nära jobbet.
Det låter hårt, men förmodligen är det Darwin in action.
 
Bankens jävla frågor som dyker upp med jämna mellanrum när jag loggar in :rage:
Vad kommer pengarna som du sparar hos oss huvudsakligen ifrån?
Arv eller gåva
Spel- eller lotterivinst
:banghead:
hur i hela h-vete ska jag veta om jag kommer att vinna på spel eller få ett arv :crazy: :mad:
Om du vinner på lotteri/spel eller får ett arv så går du in och ändrar svaret.

Jag blev lite undrande över frågan hur stor summa jag kommer göra i utlandsbetalningar. Har aldrig gjort utlandsbetalningar men fyllde i 1500 kr. :confused:
 
Jag väntar på ett viktigt mail och kollar telefonen typ var tionde minut. Men jag får bara skräppost hela tiden. Och hinner få upp hoppet om att jag fått mitt viktiga mail hela tiden :meh:
 
All jäkla julmusik som spelas ständigt överallt. Jag vill bara kräkas 🤮

När ens föräldrar tjatar om att man måste äta. Allvarligt, jag är 36 år jag avgör själv när och om jag ska äta 😒
 
På att en anhörig gör livet så förbaskat svårt för sig själv, utan att inse det själv, och så är det jag som sitter här och har ångest över den negativa effekt hens beslut kommer att ha för hen. Jag har försökt att resonera med hen på massor av olika sätt, men jag når liksom inte fram och det känns skitjobbigt. :(
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Låst
Tjatter Gamla full. Här är en ny! Jag stör mig på att helgen gick i raketfart.
99 100 101
Svar
2 005
· Visningar
110 904
Senast: Lingon
·
Tjatter Eftersom jag inte hittar någon, så skapar jag en ny Stör mig idag på att uråldriga lagningar inte håller tills man kilar vidare =...
Svar
1
· Visningar
204
Senast: manda
·
  • Låst
Tjatter Ny tråd! Vi fortsätter störa oss på störiga saker!
99 100 101
Svar
2 010
· Visningar
119 563
Senast: Lilla
·
  • Låst
Tjatter Stör mig på att ingen startade en ny tråd.😉
99 100 101
Svar
2 002
· Visningar
107 495
Senast: Marita73
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Göra inlägg med mobilen
Tillbaka
Upp