Störiga saker vi stör oss på, del 13

Status
Stängd för vidare inlägg.
Inväntar den ännu intressantare uppdateringen om hans parkeringsbeteende förändras...
Kan konstatera att grannen inte har lärt sig ett dugg. Ikväll har jag återigen ställt mig i mitten av min ruta och blockat hans förardörr :devil:

Det blir att komma lite senare in till jobbet imorgon också så att han kommer ut före mig till parkeringen. Det är det värt för att få lite skadeglädje på morgonkvisten :angel:
 
Fick info från Postnord idag. Pga stora mängder paket så får mitt postnummerområde ett tillfälligt utlämningsställe längre bort. :arghh:
Kommer inte kunna hämta paket på det närmaste. Bara posta paket och brev och hämta ut paket med postförskott (hur många väljer postförskott numera?)
Hoppas att det bara är fram till jul/nyår.
Hade tänkt nätshoppa men har ingen lust att traska längre än nödvändigt så får väl avvakta.
 
hur många väljer postförskott numera?
eh.. jag :angel:

Nu när jag beställde ny mobil, fanns inget annat betalsätt som inte krävde bankid.

Stör mig för övrigt på att jag inte fått paketet idag, fick sms i söndags om att det skulle komma om 1-2 arbetsdagar, det var idag :(
 
Folk som tar frivilliga pass i stallet och sedan inte utför dem.

Tex utsläpp i lördags så fick stallägarna komma och hjälpa till eftersom personen som erbjudit sig (inga krav på att man skall ta stallpass) inte hade förstått att ALLA hästarna skulle släppas ut och personen ville/vågade inte ta ut ca hälften av dem.
 
Haha, jag har uppenbarligen bott under den där stenen 😂
Du å ja 🤣

Jag läser SvD, DN, Dagens Samhålle, regionala tidningar, lokaltidningen och jag har radion på dygnet runt.
ASAP Rocky har flimrat förbi nån enstaka gång efter att han släpptes ur häktet. I nån liten sidonotis.

Tror det kan beropå vilka medier man hänger i. Jag lyssnar inte på reklamradio eller läser kvällstidningar..
 
Stör mig på den lokala fb-gruppen där kommunfullmäktiges budgetsmöte diskuteras.

En flitig debattör skriver att "Budget är bara en prognos och inget annat, finns inget i en budget som är fast ställt " :banghead: :banghead: :banghead:

Jösses. Är det vad folk inbillar sig? Att kommunerna har egna sedeltryckerier? Att de pengar man tilldelar verksamheterna är en "prognos".
 
Stör mig på den lokala fb-gruppen där kommunfullmäktiges budgetsmöte diskuteras.

En flitig debattör skriver att "Budget är bara en prognos och inget annat, finns inget i en budget som är fast ställt " :banghead: :banghead: :banghead:

Jösses. Är det vad folk inbillar sig? Att kommunerna har egna sedeltryckerier? Att de pengar man tilldelar verksamheterna är en "prognos".

Oj.

Personen kanske tänkte på sin egen budget. Typ.
 
Rrrrrrrrr rrrrrrrrrrrr rrrrrrrrrrrr rrrrrr rrrrrrrrrrrr rrrrrrrrrr rrrrrrrrrrrr…

:arghh:

De renoverar eller bygger om en lokal på våningen under. Jag blir knäpp. Innan dess rev de i en annan lokal bredvid. Just nu är det tre lokaler som de jobbar med.
Måste de renovera så jäkla mycket?
:banghead:
 
Alla dessa budfirmor med bud som ljuger hela jäkla tiden. Vi beställer mycket grejer till oss. 90% av tiden sitter jag i servicecenter och kan ta emot grejer. Annars finns telefonnummer till samtliga som arbetar här på dörren till servicecenter.
80% av gångerna får vi avisering om att paket inte kunde levereras. Det är helt omöjligt att alla dessa bud kommer när jag är på en halvtimmes möte eller liknande. Ännu mer omöjligt att de inte kan läsa och ringa ett telefonnummer.
När man ringer och frågar vid vilken tidpunkt de försökt leverera, är det alltid vid tidpunkter då jag VET att jag satt redo i servicecenter. Så himla korkat! Tänker lite på miljön också för då måste ju paketet åka iväg igen och sen åka tillbaka? Eller kan de bara säga att de försökte utan att faktiskt åka hit öht?:meh:

Sen är jag irriterad över mig själv. Skrev just "tidpungt"... var tog min hjärna vägen? :cautious:
 
Du å ja 🤣

Jag läser SvD, DN, Dagens Samhålle, regionala tidningar, lokaltidningen och jag har radion på dygnet runt.
ASAP Rocky har flimrat förbi nån enstaka gång efter att han släpptes ur häktet. I nån liten sidonotis.

Tror det kan beropå vilka medier man hänger i. Jag lyssnar inte på reklamradio eller läser kvällstidningar..

Jag lyssnar aldrig på något. Jag ju ha med saken att göra kanske 😁
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Låst
Tjatter Gamla full. Här är en ny! Jag stör mig på att helgen gick i raketfart.
99 100 101
Svar
2 005
· Visningar
108 641
Senast: Lingon
·
  • Låst
Tjatter Ny tråd! Vi fortsätter störa oss på störiga saker!
99 100 101
Svar
2 010
· Visningar
118 377
Senast: Lilla
·
  • Låst
Tjatter Stör mig på att ingen startade en ny tråd.😉
99 100 101
Svar
2 002
· Visningar
106 479
Senast: Marita73
·
Samhälle Såg ett klipp på Facebook om hemmafruar tydligen är en ny trend bland unga kvinnor. Mådde lite illa av det. Visst, alla gör som de vill...
17 18 19
Svar
360
· Visningar
15 050
Senast: Hedinn
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp