Störiga saker vi stör oss på, del 13

Status
Stängd för vidare inlägg.
Stör mig på min fobi.
En helt underbart vänlig person sände mig bilder från gårdagens vernissage. Bilder på mig. Jag fick upp dem på skärmen och började störtböla och fick panik.
Alltså jag orkar inte. Varför kan jag inte vara som andra och klara av bilder på mig själv. Ta det med en klackspark.
Vet ju varifrån det kommer men det är väl själva faaan att jag inte kan komma över det.

Vi brukar själmta om att även helt unerbara personer har ett hål i sin personlighet. En fläck där det är ett avgrundshål. En del när det gäller pengar. Andra har annat. Jag har mitt självhat.
Jag klarar sällan av bilder på mig själv heller. Jag reagerar inte alls lika starkt som du gör, men jag överanalyserar minsta detalj och är i stort sett aldrig nöjd med hur jag ser ut. Trist.
Jag avskyr att vara med på bild, har gjort det ända sedan jag är liten, men jag hatar verkligen när det inte kan respekteras av kollegor och "alla ska vara med" trots att jag sagt nej. Då smygfotar de istället, eller försöker smygfota och jag tycker det är så förbannat respektlöst när jag sagt nej redan. :mad: :banghead:
 
Tittar på Tunn is på TV4play. Som av någon anledning saknar textning.
Störigt, men går väl hyfsat när de pratar danska och engelska med rysk brytning. Det mesta är ändå på svenska så sammanhanget runt stöttar upp.
Grönländskan däremot är bortanför min kapacitet...
 
Tittar på Tunn is på TV4play. Som av någon anledning saknar textning.
Störigt, men går väl hyfsat när de pratar danska och engelska med rysk brytning. Det mesta är ändå på svenska så sammanhanget runt stöttar upp.
Grönländskan däremot är bortanför min kapacitet...
Har du slagit på textningen? Jag kunde göra det, det är en pratbubblesymbol som syns när man klickar på bilden.
 
Har du slagit på textningen? Jag kunde göra det, det är en pratbubblesymbol som syns när man klickar på bilden.
Fanns ingen. Men sen upptäckte jag att nästa program inte hade text heller och började labba med att logga ut, stänga program osv. Med annan webbläsare fick jag pratbubblan. Orkar inte fundera på varför, hoppas någon kommande uppdatering löser det...
 
Fanns ingen. Men sen upptäckte jag att nästa program inte hade text heller och började labba med att logga ut, stänga program osv. Med annan webbläsare fick jag pratbubblan. Orkar inte fundera på varför, hoppas någon kommande uppdatering löser det...
Aha! Jag använder appen.
 
Stör mig på att så många trådar flyttats in på Hem och hobby, det känns så tomt här på Allmänt och man missar mycket.
 
Använd knappen "Nytt" så slipper du problemet o allt nytt kommer upp i alla forumdelar.
Jag gör det men får bara upp bevakade trådar med olästa inlägg. Ställer jag in filtreringen på alla trådar så blandas väl bevakade olästa bland alla andra inlägg.
:(
Hmm … kan prova iallafall.
Tack för tipset!
 
Stör mig på att så fort jag går in på en sida på FB, så ploppar det upp ett messenger fönster, nej jag vill inte messa bara för att jag går in på sidan och kollar efter en sak.
Idag skulle jag svara på en kompis i ett annat messenger fönster, började skriva å när väl sidan hade laddat å de nya O-önskade messenger fönster poppade upp flyttades de sista ja skrev över dit (skriver fort)... va bara rena rama turen att jag var uppmärksam då jag i samma veva var på väg att trycka på enter....
inte första gången jag stör mig på det... säkert inte sista heller, letat efter att stänga av...
 
Stör mig på att så fort jag går in på en sida på FB, så ploppar det upp ett messenger fönster, nej jag vill inte messa bara för att jag går in på sidan och kollar efter en sak.
Idag skulle jag svara på en kompis i ett annat messenger fönster, började skriva å när väl sidan hade laddat å de nya O-önskade messenger fönster poppade upp flyttades de sista ja skrev över dit (skriver fort)... va bara rena rama turen att jag var uppmärksam då jag i samma veva var på väg att trycka på enter....
inte första gången jag stör mig på det... säkert inte sista heller, letat efter att stänga av...

Det går att ändra i inställningarna så att du alltid syns som offline i messenger, kanske det kan hjälpa? Här är en guide jag hittade efter en snabb googling: https://www.businessinsider.com/how-to-appear-offline-on-facebook
Jag har haft messenger avstängt i typ en evighet eftersom jag vill kunna gå in på FB utan att någon gammal bekant ska försöka småprata.
 
  • Gilla
Reactions: Sel
Det går att ändra i inställningarna så att du alltid syns som offline i messenger, kanske det kan hjälpa? Här är en guide jag hittade efter en snabb googling: https://www.businessinsider.com/how-to-appear-offline-on-facebook
Jag har haft messenger avstängt i typ en evighet eftersom jag vill kunna gå in på FB utan att någon gammal bekant ska försöka småprata.
Fast det vill ja inte göra heller, då är ja ju offline för mina vänner... behöver ha det aktivt för jag chattar med några, vill bara inte att den ska poppa upp ett nytt chattfönster bara för att jag får in på t ex. ett företags fb sida bara för att kolla en sak.
 
Stör mig så in i :rage: på mig själv just nu. Den vänliga polisen som stoppade mig på väg hem från jobbet berättade att bilen har körförbud då den inte besiktigats i tid.
Säljaren sa nån gång i vår, så vi litade på det och kollade aldrig. Men det var ju över en månad sen det skulle gjorts :banghead:. Hejdå pengar.
 
Stör mig så in i :rage: på mig själv just nu. Den vänliga polisen som stoppade mig på väg hem från jobbet berättade att bilen har körförbud då den inte besiktigats i tid.
Säljaren sa nån gång i vår, så vi litade på det och kollade aldrig. Men det var ju över en månad sen det skulle gjorts :banghead:. Hejdå pengar.
Tack, det påminner mig om jag behöver boka in min bil på besiktning. :angel:
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Låst
Tjatter Gamla full. Här är en ny! Jag stör mig på att helgen gick i raketfart.
99 100 101
Svar
2 005
· Visningar
110 848
Senast: Lingon
·
Tjatter Eftersom jag inte hittar någon, så skapar jag en ny Stör mig idag på att uråldriga lagningar inte håller tills man kilar vidare =...
Svar
1
· Visningar
201
Senast: manda
·
  • Låst
Tjatter Ny tråd! Vi fortsätter störa oss på störiga saker!
99 100 101
Svar
2 010
· Visningar
119 544
Senast: Lilla
·
  • Låst
Tjatter Stör mig på att ingen startade en ny tråd.😉
99 100 101
Svar
2 002
· Visningar
107 466
Senast: Marita73
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Akvarietråden IV
  • Senast tagna bilden XV
  • Uppdateringstråd 29

Hästrelaterat

  • Löss
  • Fjordingtråden
  • Stora shoppingtråden II

Omröstningar

  • Göra inlägg med mobilen
Tillbaka
Upp