Störiga saker vi stör oss på, del 13

Status
Stängd för vidare inlägg.
Stör mig på att så fort jag går in på en sida på FB, så ploppar det upp ett messenger fönster, nej jag vill inte messa bara för att jag går in på sidan och kollar efter en sak.
Idag skulle jag svara på en kompis i ett annat messenger fönster, började skriva å när väl sidan hade laddat å de nya O-önskade messenger fönster poppade upp flyttades de sista ja skrev över dit (skriver fort)... va bara rena rama turen att jag var uppmärksam då jag i samma veva var på väg att trycka på enter....
inte första gången jag stör mig på det... säkert inte sista heller, letat efter att stänga av...
:confused: Jag får aldrig upp chattfönster på Facebook. Facebookar i webbläsaren och har messenger som app.
 
:confused: Jag får aldrig upp chattfönster på Facebook. Facebookar i webbläsaren och har messenger som app.

Så här ser det ut i webbläsaren för mig, det händer bara på datorn ej i mobilen. Ser likadant ut oavsett vilken sida jag besöker.
chatt.jpg
 
Jag stör mig på att en av mina kollegor är så fruktansvärt ..... fyrkantig.
Han verkar tro att kunderna finns för oss och inte att vi finns för kunderna. Suck
 
Ok. Tror det går att stänga av chatten men vet inte om man kan ha messengerappen på dator. Jag har inte använt dator på över ett år så minns inte hur det ser ut där.
Hoppas du hittar nån lösning.
Just nu har jag inte orkat bry mig. Va för trött igår för att titta närmare på det. 😅
Å nu e ja på jobbet å har mobilen så då kan ja ej fixa det. Störigt värre nu va de ja. 😂😂
 
SR rapporterar att det kommit nya nationella rekommendationer för specialkost i skorna.
Då tänker man kanske Skolverket, Livsmedelsverket etc. Lite googlande ger att det är fackföreningen för chefer inom området Kost och näring, en del av Ledarna. Det kan säkert göra en del bra arbete, men det är ändå en partsinlaga.
Jag blir så less när media inte kan fixa en så enkel sak som att tala om vem som står bakom rekommendationerna när de gör en nyhet av att de kommit. (och dessutom citerar folk som säger att det är så bra att de kommit eftersom det fungerar som grund för kommunen att motivera sig i att de gör som de gör)
Elementa i journalistisk trovärdighet.
 
Varför är alla ”norrlänningar” på Blocket? Norrland är ju för fan halva Sverige. Misstänker även att det finns en jävla massa fejk-norrlänningar därute som försöker åka räkmacka på riktiga norrlänningars goda rykte. Sen vill jag också tillägga att det är orimligt att leva hur länge som helst på gamla meriter. Hur definierar folk egentligen en Norrlänning? Var familjen först på plats när inlandsisen drog undan eller har ens morfar en gång varit i Gävle?
 
Stör mej på att all skit verkar drabba mej just vid den här årstiden. December, Januari och Februari. Jag mår verkligen skit nu och jag har anledning till det och det stör mej som satan. Och har jag inte anledning så mår jag skit ändå. Jag vill må bra nu :arghh: jag orkar inte med det här.
 
Jag fortsätter att störa mig.
Kollegan som har en tjänst som är uttalat från första stund att den innebär resor, en del av själva resandet kommer vara utanför ordinarie arbetstid och det är reglerat både med mer semester, mer bonus och att man kan kompa ut. Anser att det inte går att göra ett uppdrag 1/2 + 1/2 dag på en ort det tar ungefär 4 ltimmar att åka till. Dvs första dagen ägnas förmiddagen åt att resa, uppdrag utfärs på em, sen andra dagen ägnas förmiddagen åt resten av uppdraget och sen hemresa på eftermiddagen. För hen vill minsann inte komma hem mitt i natten och det tar MINST 6 timmar till den där orten. (jag har kollat på eniro och det är drygt 4 h dit) och man måste räkna in lunchen i resan och yadafuckingyada. ALLA hen har pratat med inklusive facket säger att arbetsgivaren kan INTE göra så och GÅ bara GÅ. Jag har kollat på mitt facks sida och det går alldeles utmärkt. Vårt företag har inget kollektivavtal så därför är det upp till företaget att kompensera och det görs. Personen vill kvitta att man kommer hem tex 18:30 (vi slutar 17 och hen har minst 45 minuter resväg hem normalt) med en förmiddag ledig nästa dag. Alltså såna tar sjukt mycket energi och sabbar planering och även för de kollegor som fattat vilket jobb de har. Jamen grina då oh säg upp dig om det är så jävla dåligt. Detta är vår absolut svåraste medarbetare som kräver massor med extra anpassningar och allmänt daltande och bara gnäller och är inte precis nån stjärna ens på det hen gör. Idag ville hen alltså avbryta det uppdraget hen var på och lämna över (vilket alltid är uselt) för att sätta sig i bilen åka till kunden 4 h bort efter lunch. Göra det uppdraget imorgon och sen ta bilen hem dagen efter på morgonen.
 
Stör mig på att Pip är en så förbaskad slöfock som inte hoppar över mitt ansikte utan att knäa mig nästan varenda gång, eller så gör han det med flit. Nyss hoppade han över och tjongade till näsan ordentligt så det rent av gjorde ont. :cautious:
 
Normalt sett gör de inget annat än försöker sälja mat o dryck på flygen, men när man var sen och inte hann handla vatten innan ombordstignigen så händer ingenting! Sitter ju här o törstar ihjäl 😁
 
Varför är alla ”norrlänningar” på Blocket? Norrland är ju för fan halva Sverige. Misstänker även att det finns en jävla massa fejk-norrlänningar därute som försöker åka räkmacka på riktiga norrlänningars goda rykte. Sen vill jag också tillägga att det är orimligt att leva hur länge som helst på gamla meriter. Hur definierar folk egentligen en Norrlänning? Var familjen först på plats när inlandsisen drog undan eller har ens morfar en gång varit i Gävle?

Särbons definition är att man är från inlandet... så länge det inte gäller Jämtland, Hälsingland och Gästrikland. Kustbor är inga riktiga norrlänningar, de är som stockholmare ;) :D

Ja, han är från Dorotea :rofl: :rofl: :rofl: :rofl:
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Låst
Tjatter Gamla full. Här är en ny! Jag stör mig på att helgen gick i raketfart.
99 100 101
Svar
2 005
· Visningar
111 213
Senast: Lingon
·
  • Låst
Tjatter Ny tråd! Vi fortsätter störa oss på störiga saker!
99 100 101
Svar
2 010
· Visningar
119 939
Senast: Lilla
·
  • Låst
Tjatter Stör mig på att ingen startade en ny tråd.😉
99 100 101
Svar
2 002
· Visningar
107 800
Senast: Marita73
·
Samhälle Såg ett klipp på Facebook om hemmafruar tydligen är en ny trend bland unga kvinnor. Mådde lite illa av det. Visst, alla gör som de vill...
20 21 22
Svar
433
· Visningar
19 833
Senast: Mkb
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Akvarietråden IV
  • Kaninskrik
  • Senast tagna bilden XV

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp