Störiga saker vi stör oss på, del 13

Status
Stängd för vidare inlägg.
Fläckar!
Fläckar på kläder/tyger som inte vill gå bort!!
Jag brukar ta på handdiskmedel och ”dutta” in i fläcken. Inte gnugga för då sprids fläcken ut. Låter det verka en stund och tvättar som vanligt. Funkar oftast bra.
Det är änglamark handdiskmedel jag använder men funkar nog med vilket som helst.
 
Windows 7 uppdateras inte längre. Microsoft har ”skrotat” den. Det är säkert därför det krävs Windows 10.
Det visste jag redan, men det har funkat ett bra tag efter att Microsoft slutade stödja win 7. Tur Premiere Pro CS5 funkar, får använda den tills jag köper den nya datorn, dock lite störigt.
 
Just nu stör jag mig på en kompis som trots ett sms kring allt jobb med den sjuka hunden ändå frågade om vi kunde ha dennes barn i natt så hen kunde festa.

För er som inte vet så har hunden en smittsam tarmsjukdom som kräver mycket jobb, utöver det kommer mina heltidsstudier på universitet, min mans heltidsjobb samt vård av sjukt barn de senaste tre veckorna. Så det är inte läge att fråga oss om barnvakt för att kunna festa.
 
Stör mig på att endel människor tycker att polisen nog kunde strunta i sådana saker som att övervaka hastigheten i trafiken, bälten och sånt, och lapplisor kunde strunta i felparkeringar, för det "rådande läget".

Ja, det är undantagsläge här i Finland just nu, det betyder ju inte att vi ska bli totalt laglösa.
 
På en vän som skriver ut allt, verkligen ALLT på facebook. Minsta gräl med hennes man (och det är ofta!) så skrivs det ut på nätet till allas beskådan. Begriper verkligen inte varför man grälar helt öppet på facebook. Kan någon förklara det för mig?
 
Stör mig på det här:

"Låt oss tänka på något annat än Corona och vara goa med varandra❤️

De första 4 kvinnorna som kommenterar detta inlägg, kommer få en överraskning av mej under 2020.
Kanske bjuds du på frukost, en gofika, ett kort, en bok, några ägg, en blomma. Något blir det, som jag hoppas du kan njuta av.

Bara en liten sak.. Du skall göra detsamma på din fb sida och ge lite vänlighet till fyra andra kvinnor.
Lycka till ❤️😘
"

Läste precis den på en bekants fb och såg att det inte var många som hade kommenterat, var på väg att kommentera, sen läste jag sista stycken i texten och kände mest tvärt "NEJ!" Jag stör mig på alla dessa kopiera och klistra in på din egen fb yada yada.... baaaaaah och dubbelt baaaah.
 
På en vän som skriver ut allt, verkligen ALLT på facebook. Minsta gräl med hennes man (och det är ofta!) så skrivs det ut på nätet till allas beskådan. Begriper verkligen inte varför man grälar helt öppet på facebook. Kan någon förklara det för mig?

Ett ord: uppmärksamhet!
Hade en sådan i bekantskapskretsen förut, så skönt att ha tagit avstånd från en sådan människa:up:
 
Stör mig på norskarna som kommenterar på affärerna i min närhet att ”nu när vi inte kan komma, då passar ni på att ha rea” och är allmänt otrevliga i kommentarerna.
Men butikerna häromkring har kris, total kris. Dom lever på att norskar handlar hos dom och nu är gränsen stängd. Dom måste sälja ut det dom har av färska varor för annars får dom kasta det mesta.
Flera butiker har stängt på söndagar nu för det är för dyrt att ha öppet. All personal är korttidspermitterad.
Och norskarna gnäller över att dom säljer ut varor billigt.
Jag blir så arg
 
Tittar på vädret och vill bara skrika och slå på nått/någon. Allvarligt, det är bara blåst :arghh: jag är så förbannat jävla le på skiten nu. Det har för helvete blåst i flera månader nu. Vill bara spy på skiten 🤮 man tappar ju all lust
 
Jag har fått ett antal phisingmail från Nordea.dk senaste veckan. Småstörigt.

Men när jag försöker kontakta dem om att kanske varna sina kunder så går det inte. Grrrr. Stor störning
 
Stör mig på att jag är på så dåligt humör idag for no reason. Blir bara så stööörd på minsta grej som inte flowar med mig.
 
Är medryttare på en häst där jag försökt smörja upp tränset då det är stelt som f*n! Fick beröm av ägaren att de var fint och att hen aldrig smörjer för att det är tråkigt....
Häromveckan gick stiglädret till sadeln av när hennes mamma red denna häst, i galopp dessutom.

Jag vet inte om jag smörjer för att jag tycker det är kul!? De är primärt för att grejerna INTE ska gå sönder..

Och vad kostar ett nytt träns på hööks?
Grävde fram ett jag kan skänka till hästen, får se om hon tycker det är bra.
 
Är medryttare på en häst där jag försökt smörja upp tränset då det är stelt som f*n! Fick beröm av ägaren att de var fint och att hen aldrig smörjer för att det är tråkigt....
Häromveckan gick stiglädret till sadeln av när hennes mamma red denna häst, i galopp dessutom.

Jag vet inte om jag smörjer för att jag tycker det är kul!? De är primärt för att grejerna INTE ska gå sönder..

Och vad kostar ett nytt träns på hööks?
Grävde fram ett jag kan skänka till hästen, får se om hon tycker det är bra.
Tipsa om alternativet biothane. Finns träns, stigläder, tyglar osv. i det materialet. Då slipper hon smörja (bara att skölja av eller slänga i tvättmaskinen) och hon slipper hårda stela grejer som går sönder.
 
Jag har fått ett antal phisingmail från Nordea.dk senaste veckan. Småstörigt.

Men när jag försöker kontakta dem om att kanske varna sina kunder så går det inte. Grrrr. Stor störning
Provat vidarebefordra?

Rapportera bedrägeriförsök

Om du vill rapportera falsk e-post som utger sig för att komma ifrån Nordea och inte vill ha svar, vidarebefordra e-postmeddelandet till rapportera@nordea.comÖppnas i nytt fönster.
Obs! Skicka inte personlig information till oss via e-post. Var också noga med att slänga det misstänkta meddelandet utan att klicka på länkar eller bifogade filer.
 
Jag stör mig också på nuvarande problem i världen vilket resulterat i att mitt boendestöd blivit indraget tillsvidare.

Eller. Indraget och indraget. Jag kan få ett telefonsamtal istället. Jag AVSKYR telefonsamtal.
 
Jag stör mig på att SvRF *nu* betalar tillbaka licensavgiften, så jag får inte tillbaka för min corona-inställda tävling eftersom den kom före "förbudet".
Petigt, det handlar inte om mycket pengar, men surt att det ska vara olika regler för olika personer.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Låst
Tjatter Gamla full. Här är en ny! Jag stör mig på att helgen gick i raketfart.
99 100 101
Svar
2 005
· Visningar
111 146
Senast: Lingon
·
  • Låst
Tjatter Ny tråd! Vi fortsätter störa oss på störiga saker!
99 100 101
Svar
2 010
· Visningar
119 755
Senast: Lilla
·
  • Låst
Tjatter Stör mig på att ingen startade en ny tråd.😉
99 100 101
Svar
2 002
· Visningar
107 718
Senast: Marita73
·
Samhälle Såg ett klipp på Facebook om hemmafruar tydligen är en ny trend bland unga kvinnor. Mådde lite illa av det. Visst, alla gör som de vill...
20 21 22
Svar
433
· Visningar
19 719
Senast: Mkb
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp