Störiga saker vi stör oss på, del 13

Status
Stängd för vidare inlägg.
Den här morgonen. Vaknar och har jätteont i mitt finger. Känns som om jag har stukat det men jag kan inte komma på att jag har gjort det. Sen kör jag över en hammare som flyger upp och slår sönder under bilen. Vet inte hur illa det är än. Dessutom har jag fått punka på ett däck. Skulle gärna dra täcket över huvet och sova vidare nu :meh:
 
Att programmet heter "Trolljägarna" när det inte är nättroll man jagar, utan personer som utsätter andra för allvarliga trakasserier, kränkningar och hot. Tycker namnet fullkomligt underminerar allvaret i de brott som de drabbade blir utsatta för.
 
Köksleverans från skitföretaget IKEA uppskjuten igen.. Tanken var ju att det skulle sättas upp nu under påsken men som det ser ut nu med fördröjningen plus min pappas schema så finns det en risk av att det inte blir av förrän till höst/vinter.. Och under denna tiden ska jag ha ett knappt fungerande kök och stora förpackningar i lägenheter med det som levererades första gången.

Jag inser att det egentligen är fel fokus och att jag kanske framstår som självisk här men jag är på ett personligt plan så jävla trött på den här coronaskiten och tänker att det fan inte kan var så jävla farligt att landet ska behöva förlamas helt på det här sättet.

Hade verkligen sett fram emot att slippa bo i en jävla byggarbetsplats med halva bohaget i lådor. Jag mår sjukt dåligt av det och bara tanken på att det nu kan dröja närmare året innan det blir klart får mig att bara vilja bränna ner skiten och flytta.
 
Det som är mest irriterande är att alla sakerna finns på lager i varuhuset som ligger knappt en timme härifrån men vi får inte själva åka och hämta för de "har inte tid att plocka ihop det" jag har liksom betalat för detta och det skulle redan varit levererat förra månaden, dessutom har jag betalt dyrt för en inburen leverans som nu inte bli av alls oavsett när det sker så tycker fan de kunde bjudit på de 15 minuterna eller vad det nu kan ta för någon anställd att plocka ihop resten av ordern när vi liksom erbjuder oss att åka till dem och hämta så de inte behöver köra ut med något alls.

Verkligen helt bedrövlig kundservice. Har alltid tyckt bra om IKEA men det är jävligt svårt efter den här soppan..
 
Det som är mest irriterande är att alla sakerna finns på lager i varuhuset som ligger knappt en timme härifrån men vi får inte själva åka och hämta för de "har inte tid att plocka ihop det" jag har liksom betalat för detta och det skulle redan varit levererat förra månaden, dessutom har jag betalt dyrt för en inburen leverans som nu inte bli av alls oavsett när det sker så tycker fan de kunde bjudit på de 15 minuterna eller vad det nu kan ta för någon anställd att plocka ihop resten av ordern när vi liksom erbjuder oss att åka till dem och hämta så de inte behöver köra ut med något alls.

Verkligen helt bedrövlig kundservice. Har alltid tyckt bra om IKEA men det är jävligt svårt efter den här soppan..
Har ni varit i kontakt med någon chef? Känns som läge för det, såhär kan du ju inte ha det!
 
Har ni varit i kontakt med någon chef? Känns som läge för det, såhär kan du ju inte ha det!
Nej deras servicecenter är som en vägg. Vi ska prova att ringa igen nästa vecka. Det är faktiskt min mamma som ringer nu för jag fixar det inte. Skäms över hur jag blev förra gången. Jag sade inget dumt eller fult men hade en ruskigt otrevlig ton. Jobbar själv inom admin så jag vet hur det är med kunder som skriker åt men men alltså mitt tålamod med det här företaget är verkligen på noll. Tänder på alla cylindrar vid minsta motstånd just nu.
 
Nej deras servicecenter är som en vägg. Vi ska prova att ringa igen nästa vecka. Det är faktiskt min mamma som ringer nu för jag fixar det inte. Skäms över hur jag blev förra gången. Jag sade inget dumt eller fult men hade en ruskigt otrevlig ton. Jobbar själv inom admin så jag vet hur det är med kunder som skriker åt men men alltså mitt tålamod med det här företaget är verkligen på noll. Tänder på alla cylindrar vid minsta motstånd just nu.
Vi byggde kök i höstas, det tog ganska lång tid då det blev ett ganska omfattande golvbyte med installation av golvvärme. Jag förstår precis hur det känns att inte ha ett ordentligt kök, det ÄR vidrigt!
 
Folk.
Det ser ut som att mitt påskägg (och de 63561 andra svenska varorna jag beställde från samma affär) inte kommer att komma fram i tid :( Ett väldigt futtigt I-landsproblem egentligen, men just i sådana här tider är det precis en sådan liten sak som jag hade behövt för att pigga upp påskhelgen som annars är inställd på alla möjliga sätt och vis. Skit också. Får nöja mig med att köpa en massa god choklad när jag veckohandlar imorgon, och se fram emot att njuta av det svenska godiset vid senare tillfälle!
Det finns nog en gud trots allt. TITTA VAD SOM LEVERERADES HEM TILL MIG NYSS! :banana:

Scandikitchen.jpg
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Låst
Tjatter Gamla full. Här är en ny! Jag stör mig på att helgen gick i raketfart.
99 100 101
Svar
2 005
· Visningar
111 213
Senast: Lingon
·
  • Låst
Tjatter Ny tråd! Vi fortsätter störa oss på störiga saker!
99 100 101
Svar
2 010
· Visningar
119 939
Senast: Lilla
·
  • Låst
Tjatter Stör mig på att ingen startade en ny tråd.😉
99 100 101
Svar
2 002
· Visningar
107 800
Senast: Marita73
·
Samhälle Såg ett klipp på Facebook om hemmafruar tydligen är en ny trend bland unga kvinnor. Mådde lite illa av det. Visst, alla gör som de vill...
20 21 22
Svar
433
· Visningar
19 833
Senast: Mkb
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Akvarietråden IV
  • Kaninskrik
  • Senast tagna bilden XV

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp