Störiga saker vi stör oss på, del 13

Status
Stängd för vidare inlägg.
I min familj får alla tårta på sängen oavsett ålder, så länge avståndet inte är för långt! Tror inte det finns något direkt rätt eller fel men jag hade nog tyckt det var lite kallt med bara ett sms, men det handlar väl om vad en är van vid helt enkelt ☺

Olika som du säger. Jag hade tyckt att det var jobbigt runt fjorton/femton och onödigt som äldre. :D En del artonåringar jag kände då firade nog, men knappast med mor och far. :angel:
 
Stör mig på att de kallade Fellingsbro för Örebro i programmet Vem bor här, flera gånger dessutom. Mycket irriterande.

Var någonting mer som jag störde mig på, men har glömt bort vad det var :D
 
Stör mig på att jag har ett missat samtal på min privata mobilen med ”okänt uppringnings ID” å inte kan ringa upp då ja inte vet vem som ringt.
Har mina misstankar om att det är vården, men ej säker. 🤔
 
Översättning till engelska som görs helt utan funktion.
Titel på dansk tvserie: Når støvet har lagt sig
Titel när SVT visar den: When the dust settles

VARFÖR kan den inte heta "När dammet lagt sig" då den visas i Sverige? :confused:
:mad:
Det är antagligen så att seriens upphovspersoner eller rättighetsinnehavare måste godkänna översättningen av titeln. Kanske de inte gillade den svenska översättningen av titeln.
 
@Unafraid: Jag riskerar tyvärr att förlora min legitimation om jag blir påkommen med att bryta sekretess när det inte är befogat enligt lag. Oavsett om jag uppger mitt namn eller är anonym, så kvarstår faktum att jag lämnat ut personuppgifter som jag erhållit via arbetet. Det är svårt det här :(
 
Såg massor med lösgodis igår när jag handlade men inga som köpte. Tror den här påsken drabbade godistillverkarna hårt, mycket rea på påskägg och påsar med påskgodis.
Själv fick jag bevittna en hel hög med människor som flockades runt lösgodiset :( Kan tänka mig att det är sämre än vanligt för påskägg och liknande. Inga besök av släktingar som ska ge barnen påskägg och liknande.
 
Ring in en anonym anmälan :angel: det är inte ovanligt att länsstyrelsen får in typ "personen uppger att anhörig sagt detta".
Ofint att uppmana till sådant sekretessbrott.
Ett så starkt sekretesskydd som det inom vården och socialtjänsten är det sista man ska börja agera med civil olydnad emot, bara för att man inte är enig med lagstiftaren om vad reglerna borde vara.
 
Ofint att uppmana till sådant sekretessbrott.
Ett så starkt sekretesskydd som det inom vården och socialtjänsten är det sista man ska börja agera med civil olydnad emot, bara för att man inte är enig med lagstiftaren om vad reglerna borde vara.
Jag skulle då personligen göra det om det innebar lidande för ett djur. 🤷
 
Jag skulle då personligen göra det om det innebar lidande för ett djur. 🤷
Jag kan visst sympatisera med civil olydnad i vissa sammanhang. Men verkligen inte mot sekretesslagen, eftersom det har en underminerande verkan på själva samhällssystemet.

Handlar om grundläggande pålitlighet i kontakten med en myndighet att den själv följer de mest basala lagar som finns kring dess verksamhet. Leder till käpprätt katastrof om man börjar gå på det sluttande planet där det handlar om att personalens personliga tyckande ska ersätta det.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Låst
Tjatter Gamla full. Här är en ny! Jag stör mig på att helgen gick i raketfart.
99 100 101
Svar
2 005
· Visningar
111 150
Senast: Lingon
·
  • Låst
Tjatter Ny tråd! Vi fortsätter störa oss på störiga saker!
99 100 101
Svar
2 010
· Visningar
119 764
Senast: Lilla
·
  • Låst
Tjatter Stör mig på att ingen startade en ny tråd.😉
99 100 101
Svar
2 002
· Visningar
107 723
Senast: Marita73
·
Samhälle Såg ett klipp på Facebook om hemmafruar tydligen är en ny trend bland unga kvinnor. Mådde lite illa av det. Visst, alla gör som de vill...
20 21 22
Svar
433
· Visningar
19 722
Senast: Mkb
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp