Störiga saker vi stör oss på, del 13

Status
Stängd för vidare inlägg.
Läkemedelsutlöst nästäppa. :banghead:
Kan inte vara utan nässpray men den orsakar nästäppa.
Nej, det funkar inte med saltvatten, använder det också plus rhinocort - som också gör mig svullen i näsan.
 
Jag har något som jag har stört mig på länge. En - tycker jag - märklig sak. Man köper en förpackning pulversåser. Inuti ligger x antal individuella påsar med såspulver. MEN instruktionerna, dvs hur mycket mjölk/vatten/smör man ska tillsätta, står BARA på ytterförpackningen. Jag kan inte för mitt liv förstå varför man inte trycker den informationen också på pulverpåsarna :confused:??? Det hade underlättat i mitt liv..... :D
 
Tittade nyligen på Kändissverige bakar, tyckte det var kul och började titta från start på Tårtslaget. Fantastiskt skickliga tårtkonstnärer, MEN... jag stör mig nåt grymt på deras hygien. Långa (lös?)naglar, nagellack, ringar, armband, klockor mm när de jobbar med mat... ofräscht, imho.
 
Bilister som ska tävla med tåget. Blir helt jävla vansinnig. Senast i natt, en suv på landsväg som körde om mitt 110-tåg samtidigt som smhi varnade om klass 1 blixthalka. Höll på att självantända där jag satt.
Förra veckan: rullar i 100 jämte 80-väg, ett geni kör ikapp mig på väg mot tätbebyggt område, där vägen smalnar av över en bro precis efter hastigheten sänkts till 60. Hen fick möte på bron och fick pallnita, givetvis. Ingen unik situation. Bara en tidsfråga innan nån gör bort sig ordentligt :arghh:
 
- Folk som inte kan fylla på en sal ordentligt (jag har satt mig högst upp längst ut till höger när dörren är längst ned till vänster, och ändå sitter typ ALLA längst ned till vänster istället för att fylla på längst bort ifrån..)

- Det är en tillfällig "läktare" som är så skakig så det känns som att den ska rasa ihop när som helst så snart någon andas.

Tillägg:

- Att man på en konferens måste ha "sätt mobilerna på ljudlöst" som första punkt.
 
Stör mej på att det bara är torsdag idag. Jag behöver helg och få vila och sova ut nu. Är så trött i både huvud och kropp att jag nästan kräks. Jag får dessutom ångest av att vara så trött
 
Köpte ett mobilskal för 500kr som är en kombinerad plånbok, och nu har ett kort repat telefonen... Så. Störigt! Antar att det är något jag helt enkelt får stå ut med, och köpa en plastfilm för att se till att det inte blir värre!
 
Beställt en sak på nätet, fick hem idag och det är fel innehåll. Står någon annans namn på följesedeln och mitt namn på utsidan. Så nu måste jag ringa företaget som jag beställt från och hoppas att de kan få ordning på det här. Har inte tid för sånt här trassel.
 
Krypkörning med motorbroms på 2:an på isig vägbana som det duggregnat på halva dagen.
(sista 1,5 km på den vägen ska ner 70 höjdmeter och den är inte direkt rak om en säger så... jippi för fokuseringsövning som avslut på dagen)
 
Min mobil tackade för sig igår så jag måste köpa en ny idag. Den har varit risig i över ett år så jag får se det som att jag åtminstone fått extra tid ut av den från när jag först började fundera på en ny.

Störet ligger då i att eftersom jag INTE skaffade en ny innan den här avgav sista sucken är att allt blir så fruktansvärt jobbigt nu. BankID, Swish, Autentikatorer till tjänster.. Jag måste nu förutom den jobbiga utgiften en ny mobil innebär sätta mig in i hur jag ska deala med allt det här eftersom jag inte kan avsluta tjänsterna. JOBBIGT.
 
Min mobil tackade för sig igår så jag måste köpa en ny idag. Den har varit risig i över ett år så jag får se det som att jag åtminstone fått extra tid ut av den från när jag först började fundera på en ny.

Störet ligger då i att eftersom jag INTE skaffade en ny innan den här avgav sista sucken är att allt blir så fruktansvärt jobbigt nu. BankID, Swish, Autentikatorer till tjänster.. Jag måste nu förutom den jobbiga utgiften en ny mobil innebär sätta mig in i hur jag ska deala med allt det här eftersom jag inte kan avsluta tjänsterna. JOBBIGT.
Kan du inte avvakta en vecka till black friday?
 
Kära älskade sambo.

Jag vet att du är deprimerad och ditt självförtroende är noll just nu. Jag vet att du försöker ditt bästa med det du orkar. Men städa diskbänken ordentligt nån jävla gång innan innan nån av oss blir sjuk! Du har bara ett ansvarsområde för fan.

Jag vill typ trycka ner näsan på honom i diskbänken, slå honom i bakhuvudet med en tidning och skrika FY! SKÄMS!

Tur jag har buke, så jag kan ta ut min hämmade frustration här istället för att skrika på honom.

(Firade 13 år här häromdagen! 13!)
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Låst
Tjatter Gamla full. Här är en ny! Jag stör mig på att helgen gick i raketfart.
99 100 101
Svar
2 005
· Visningar
108 487
Senast: Lingon
·
  • Låst
Tjatter Ny tråd! Vi fortsätter störa oss på störiga saker!
99 100 101
Svar
2 010
· Visningar
118 355
Senast: Lilla
·
  • Låst
Tjatter Stör mig på att ingen startade en ny tråd.😉
99 100 101
Svar
2 002
· Visningar
106 465
Senast: Marita73
·
  • Låst
Tjatter Stör mig på att jag blev akut hungrig. Kommer ta en timme till maten är klar.
99 100 101
Svar
2 003
· Visningar
101 973
Senast: pepp
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Dressyrsnack 16
  • Uppdateringstråd
  • Hingstval 2024

Omröstningar

Tillbaka
Upp