Störiga saker vi stör oss på, del 13

Status
Stängd för vidare inlägg.
På produkter som har prislappar/andra klisterlappar på sig som bara inte går att få av! Det är andra gången på två dagar jag får stå och pilla och pilla och pilla - först på en kopp och sedan en kruka. På den sistnämnda hjälpte det inte ens att skrubba under hett vatten utan klistret sitter där än och hånskrattar åt mig varje gång jag tittar på krukjäkeln :rage:

Förstörde naglarna gjorde det också :mad:
 
Ja alltså nu är ju jag inte en jättetillförlitlig källa här, men enligt min sambo säger man typ "lowellin" med betoning på e:et. Inte "lewellyn". :o

Men alltså varför gör de det så himla krångligt med stavning vs uttal... Jag har en fd kollega på vårt irländska kontor som heter Caoimhe - det tog mig lång tid att förstå att det var samma person de menade när de uttalade namnet som när jag såg det nedskrivet.
 
Läkemedelsutlöst nästäppa. :banghead:
Kan inte vara utan nässpray men den orsakar nästäppa.
Nej, det funkar inte med saltvatten, använder det också plus rhinocort - som också gör mig svullen i näsan.
Därför undviker jag så gott jag kan nässpray när jag är förkyld, det är ett jäkla aber att vänja av sig med det sen! :crazy: Det kommer liksom alltid ikapp en :cautious:
 
Men alltså varför gör de det så himla krångligt med stavning vs uttal... Jag har en fd kollega på vårt irländska kontor som heter Caoimhe - det tog mig lång tid att förstå att det var samma person de menade när de uttalade namnet som när jag såg det nedskrivet.
Just det, fick googla för att komma ihåg hur man ska säga det där! Min svägerska funderar på att döpa sitt kommande barn till Niamh (=Nieve) och jag har försökt att hinta om att det kan bli lite jobbigt för barnet...
 
Folk som knör sig in i en full spårvagn med uppfällt paraply som de "trycket" mot de som står i vagnen. Varför inte gå på sist och stå i vagnen och fälla ihop paraplyet utanför vagnen, om en absolut inte tål en enda droppe vatten? Det är liksom inte så att vi andra inte blir blöta av att få ett blött paraply tryckt mot oss! :meh:
 
Stör mig på att bäddmadrasserna, madrasskyddet och lakanet inte kan ligga stilla. Har såna där resårband med clips som ska hålla lakanet på plats men ändå flyttar bäddmadrasserna på sig, så den ena hasar ut åt ett håll. Madrasskyddet åker åt ett annat håll, lakanet lossnar i nåt hörn trots hörnresår.

:arghh:
 
Den gången då jag för en gångs skull skippade att ta med mig bankkortet till affären och tänkte att jag kunde betala med de kontanter jag fick när jag sålde en grej i morse, handlar jag naturligtvis så att det blir preciiis lite dyrare än jag har med mig. 14 kronor saknades och jag fick gå hem utan clementiner 🙄
 
En kompis hörde av sig och undrade hur det är. Berättade att jag var tvungen att avliva min siames i onsdags och han beklagade sorgen och undrade hur gammal han blev. :cry:

Sen talar han om för mig att de har två robusta bondkatter på tre år och de mår hur bra som helst. Min katt mådde också jättebra när han var tre år, vad fan hjälper det mig nu? :banghead: Jävla tur han inte var i närheten, risken finns att han själv mått mindre bra annars då jag fick god lust att strypa honom. Idiot! :rage::rage::rage:
 
Bankens jävla frågor som dyker upp med jämna mellanrum när jag loggar in :rage:
Vad kommer pengarna som du sparar hos oss huvudsakligen ifrån?
Arv eller gåva
Spel- eller lotterivinst
:banghead:
hur i hela h-vete ska jag veta om jag kommer att vinna på spel eller få ett arv :crazy: :mad:

Pappa fick en gång frågan när han skulle sätta in en större summa kontanter (för länge sen). Han bara ”knarkförsäljning” 😅
 
Stär mig på att det då och då dyker upp annonser i mitt flöde i stil med:
”Är det verkligen ingen som vill köpa min katt/kanin (insert valfritt smådjur) annars måste jag tyvärr avliva henom nästa vecka/detta datum”

Man bara idiotjävla inlägg :rage::rage:

Dels:
1. Skaffa inte djur om du inte tänkt igenom det och har en plan b
2. Hota/spela inte på folks känslor och lägg skulden på dom. ”Är det verkligen ingen som vill rädda mitt djur... ja då måste jag ju tyvärr avliva det. Det vore ju tråkigt...” (insert valfri ledsen smiley).
 
På h*lvetesstörda idiotj*vlar vad gäller säljare inom hästannonser som undanhåller information om hästens välbefinnande.
Och på mig själv som är naiv och blåögd och går på vad som helst när jag faller handlöst pladask för en häst och nu är en större summa fattigare pga handpenning i förskott.
 
Och nu när jag ändå stör mig så är ju också detta jävligt störigt:

6158A4D1-C7AA-4453-99B5-F734C261EC8F.jpeg


Hoppas idioten tar min uppmaning och traskar iväg :angel:
 
Att flyttstädet har krajjat en låda i badrummet på min gamla lägenhet. Shit happens men man har stoppat delarna som lossnat i lådan och ställt in den på sin plats, och typ, hoppats att ingen nånsin ska använda den och märka nåt? :confused::banghead:
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Låst
Tjatter Gamla full. Här är en ny! Jag stör mig på att helgen gick i raketfart.
99 100 101
Svar
2 005
· Visningar
108 515
Senast: Lingon
·
  • Låst
Tjatter Ny tråd! Vi fortsätter störa oss på störiga saker!
99 100 101
Svar
2 010
· Visningar
118 360
Senast: Lilla
·
  • Låst
Tjatter Stör mig på att ingen startade en ny tråd.😉
99 100 101
Svar
2 002
· Visningar
106 477
Senast: Marita73
·
Samhälle Såg ett klipp på Facebook om hemmafruar tydligen är en ny trend bland unga kvinnor. Mådde lite illa av det. Visst, alla gör som de vill...
16 17 18
Svar
350
· Visningar
14 455

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp