Störiga saker vi stör oss på, del 13

Status
Stängd för vidare inlägg.
Stär mig på att det då och då dyker upp annonser i mitt flöde i stil med:
”Är det verkligen ingen som vill köpa min katt/kanin (insert valfritt smådjur) annars måste jag tyvärr avliva henom nästa vecka/detta datum”

Man bara idiotjävla inlägg :rage::rage:

Dels:
1. Skaffa inte djur om du inte tänkt igenom det och har en plan b
2. Hota/spela inte på folks känslor och lägg skulden på dom. ”Är det verkligen ingen som vill rädda mitt djur... ja då måste jag ju tyvärr avliva det. Det vore ju tråkigt...” (insert valfri ledsen smiley).
Jag kanske är hemsk nu men jag tänker mest att jaha, avliva då, vem bryr sig 🤷‍♀️:angel:
 
Såg nyss en video på FB med s.k "lifehacks" för kvinnor. Bland annat att om man tyckte att ens mage var för "tjock/bubblig" så skulle man linda in sig själv i plastfolie för att typ hålla ihop det. En annan grej var att bära något hemmagjort band mellan benen och några sönderklippta byxor för att få rumpan att se ut på ett visst sätt, men ändå inte få det att synas att det inte är så naturligt. I slutet av varje "lifehack" var det en utan- vs med-bild, för att man skulle få se skillnaden. Det må vara skillnad, men för fan, låt våra kroppar vara som de är och se ut som de är skapta!

Stör mig, stör mig, stör mig på synen på den "perfekta" kvinnokroppen! Varför kan vi inte bara få ha våra kroppar ifred, oavsett hur våra magar, rumpor, ansikten, sminkrutiner, ben, armar etc är?
 
leta förvaring. Jag har en minimum bred och en maximum bred och vissa sidor vissar inte måtten så man måste öppna för att se :arghh:
 
Såg nyss en video på FB med s.k "lifehacks" för kvinnor. Bland annat att om man tyckte att ens mage var för "tjock/bubblig" så skulle man linda in sig själv i plastfolie för att typ hålla ihop det. En annan grej var att bära något hemmagjort band mellan benen och några sönderklippta byxor för att få rumpan att se ut på ett visst sätt, men ändå inte få det att synas att det inte är så naturligt. I slutet av varje "lifehack" var det en utan- vs med-bild, för att man skulle få se skillnaden. Det må vara skillnad, men för fan, låt våra kroppar vara som de är och se ut som de är skapta!

Stör mig, stör mig, stör mig på synen på den "perfekta" kvinnokroppen! Varför kan vi inte bara få ha våra kroppar ifred, oavsett hur våra magar, rumpor, ansikten, sminkrutiner, ben, armar etc är?

Jag stör mig på att oavsett om man är helt naturlig eller gör något med sin kropp så tycker folk att dom får ha åsikter om kvinnokroppar.
 
Handels...
När man ringer ska man identifiera sig med bank id. När man ska avsluta sitt medlemskap ska de skicka hem ett brev som man ska skriva under och sen skicka tillbaka. Hur svårt skulle det vara att lösa den delen också med bank id?!
Ofta gäller bara underskrift för hand. Det är väl kvar nån gammal regel om hur utträde ska gå till.
 
På att hyacinterna jag köpte förra helgen fortfarande inte slagit ut :rage: Jag som tyckte att jag planerade så bra för att få fina första advent-hyacinter...
 
Handels...
När man ringer ska man identifiera sig med bank id. När man ska avsluta sitt medlemskap ska de skicka hem ett brev som man ska skriva under och sen skicka tillbaka. Hur svårt skulle det vara att lösa den delen också med bank id?!

Har precis samma problem med ett annat fack :down: Själva skicka in pappret biten förstår jag, men att jag måste RINGA, på telefontiden, prata med någon osv för att få blanketten känns ju rätt B. Efftrkivt sätt att hindra folk från att gå ur :devil:

Hur svårt hade det varit att bara ha blanketten på hemsidan, eller i alla fall kunna skicka den på mailbegäran (fick den ändå på mailen sen) :meh:
 
Oklara besked på jobbet som gör mig nervös.
Stör mig också på att jag är nervös när jag rimligtvis inte borde vara nervös.
 
Gänget med a-traktorer här i byn :rage:Förbjud skiten säger jag. Dom visar klart och tydligt att man inte är mogen att sitta bakom en ratt innan man har åldern inne för körkort.
 
Gänget med a-traktorer här i byn :rage:Förbjud skiten säger jag. Dom visar klart och tydligt att man inte är mogen att sitta bakom en ratt innan man har åldern inne för körkort.
Förra vintern kom en epa i typ 140 på 70-vägen som går utanför oss. Jag blev sur och ringde polisen, som tur var sambon med och kunde beskriva epan, typ "en Volvo som är omgjord si och så med den här utrustningen". Våran stad är inte så stor, så av den informationen kunde nog polisen lista ut exakt vilken epa jag ringde om :angel:
 
Har precis samma problem med ett annat fack :down: Själva skicka in pappret biten förstår jag, men att jag måste RINGA, på telefontiden, prata med någon osv för att få blanketten känns ju rätt B. Efftrkivt sätt att hindra folk från att gå ur :devil:

Hur svårt hade det varit att bara ha blanketten på hemsidan, eller i alla fall kunna skicka den på mailbegäran (fick den ändå på mailen sen) :meh:
Jag tror också det är så de tänker "om vi gör det jobbigt att gå ur stannar fler :devil:". Det funkade på mig i ett par månader :angel:
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Låst
Tjatter Gamla full. Här är en ny! Jag stör mig på att helgen gick i raketfart.
99 100 101
Svar
2 005
· Visningar
108 515
Senast: Lingon
·
  • Låst
Tjatter Ny tråd! Vi fortsätter störa oss på störiga saker!
99 100 101
Svar
2 010
· Visningar
118 360
Senast: Lilla
·
  • Låst
Tjatter Stör mig på att ingen startade en ny tråd.😉
99 100 101
Svar
2 002
· Visningar
106 477
Senast: Marita73
·
Samhälle Såg ett klipp på Facebook om hemmafruar tydligen är en ny trend bland unga kvinnor. Mådde lite illa av det. Visst, alla gör som de vill...
16 17 18
Svar
352
· Visningar
14 455

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp