Störiga saker vi stör oss på, del 13

Status
Stängd för vidare inlägg.
Jag tror också det är så de tänker "om vi gör det jobbigt att gå ur stannar fler :devil:". Det funkade på mig i ett par månader :angel:
Det skulle definitivt fungera på min mamma. Någon gång var det reklam för Viaplay gratis i 1 månad och hon var inte sen på att registrera sig. Sedan betalade hon för viaplay i ca 2 år innan hon sa upp abonnemanget, dessutom utan att någon använde det :angel: Och dit var det inte ens någon papperslapp som skulle in.
 
På linjen jag pendlar med är bussarna dubbeldäckare (dvs relativt stora bussar). Idag var det för ovanlighetens skull en kvinnan som körde. Helt ärligt var hon en av de bästa och 'lugnaste' chaufförer jag åkt med! När vi gick på säger en man "är du säker på att du som KVINNA verkligen kan framföra den här STOOOORA bussen ALLDELES SJÄLV?!" Jag höll på att tappa det totalt och ställa mig upp och säga ngt i stil med "men vad säger du? Bara för att vi har en vagina betyder det inte automatiskt att vi är dåliga på allt!" men han såg ut som en typ som lätt hade gått fram och slått till mig så jag höll tyst.

Men vad får egentligen folk (män) att tro att de har rätt att säga så?! Hon har genomgått samma utbildning som alla män, och är det någon som fått körkortet i ett flingpaket är det då inte hon!


Lagom till att jag skulle gå av hade jag i alla fall kommit på något att säga, sa "tack för skjutsen, och bra kört!" och hon verkade bli glad då hon glatt svarade "tack så mycket, ha en bra kväll!" Men jag stör mig på att hon ska behöva ta sånna kommentarer bara för att hon är en kvinna, har aldrig hört att en man fått höra något ens i närheten av det! :mad:
 
Jag stör mig på att jag åt alldeles för mycket morotskaka...Och när jag väl bäddade ner mig och magknipet i soffan så kände jag doften av den lilla biten som blev kvar, så jag blev illamående. Nu ligger jag och funderar på om jag ska resa mig upp för att ta ut det där sötslisket så jag slipper känna doften, men jag hade ju äntligen fått till kuddar, filt, och hund alldeles perfekt här i soffan, vilket kommer förstöras helt om jag kliver upp... :meh:

Stör mig också på folk som skriver ”urs” istället för ”usch”. Fick just en ”urs” på snap över att det blir extrajobb för mig i morgon.. Tänker bara Ursula i Aladdin, sen på Aladdin chokladask, sen mår jag bara ännu mer illa.

Kort och gott så kan vi väll säga att jag stör mig ofantligt mycket på min hjärna som spinner iväg åt alla håll och kanter!:cautious::meh:
 
Jahopp såhär i juletider börjar det poppa upp statusar från pretentiösa barnfamiljer i stil med:
"Julen är barnens högtid. Ge ditt barn en vit jul, avstå alkohol". Och sen långa utlägg kring detta där folk är skenheligt goda nykterister.
På riktigt. Klart man som vuxen inte ska supa skallen av sig framför barnen (och vet man att man inte kan hantera alkohol så bör man kanske inte dricka). Men har svårt för den så extremt svartvita inställningen. alkohol = fylla verkar det som?
Klart som fan en vuxen person trots att hen är förälder borde kunna unna sig ett glas vin eller två till maten utan att framstå som en ond människa/alkoholist som förstör barnens jul? Är ju knappast så att barnen blir skadade för livet om föräldrarna inte dricker läsk på julafton??
 
Julpynt på jobbet. Jag tyckte att den här tomten var så söt tills en kollega utbrast:
"-Men kolla! Det ser ju ut som att tomten har skitit ut en rejäl hög diarré som han nu står i!"

Nu kan jag inte titta på den här på samma sätt längre :cautious:

IMG_20191203_204311.jpg
 
Jahopp såhär i juletider börjar det poppa upp statusar från pretentiösa barnfamiljer i stil med:
"Julen är barnens högtid. Ge ditt barn en vit jul, avstå alkohol". Och sen långa utlägg kring detta där folk är skenheligt goda nykterister.
På riktigt. Klart man som vuxen inte ska supa skallen av sig framför barnen (och vet man att man inte kan hantera alkohol så bör man kanske inte dricka). Men har svårt för den så extremt svartvita inställningen. alkohol = fylla verkar det som?
Klart som fan en vuxen person trots att hen är förälder borde kunna unna sig ett glas vin eller två till maten utan att framstå som en ond människa/alkoholist som förstör barnens jul? Är ju knappast så att barnen blir skadade för livet om föräldrarna inte dricker läsk på julafton??
Alkohol är okej, i mängden några glas (med barn i närheten). Litervis är inte okej. Men på något sätt är vit jul = inte en droppe vad som krävs för att man inte ska vara en hemsk människa. Märkligt.
 
Idag hade jag tandläkare, kommer hem till ett brev från gynekologen dax för cellprov nästa vecka. Allt på en gång när man redan har mycket.
Vette sjutton om jag orkar hänga upp julbelysningen i år.

Tillägg: får se om jag iaf lyckas se hotell transylvanien i fred denna gång försökt sisådär 3 ggr förra veckan men alla ska störa hela tiden. Värst var idioten som hörde av sig på lördag kväll precis när jag skulle äta om saker jag skickade på fredag runt lunch. Sen hörde av sig igen på söndag återigen när jag precis skulle äta och ville att jag skulle ta tag i det sista för nu hade han fixat allt. Jag bara nej jag tänker inte göra det just nu å jag tänker inte kolla på det just nu heller. Allting hade kunnat varit fixat under fredagen om personen velat då det är i personens intresse och inte mitt å lärare vara klart till måndagen.
 
Alkohol är okej, i mängden några glas (med barn i närheten). Litervis är inte okej. Men på något sätt är vit jul = inte en droppe vad som krävs för att man inte ska vara en hemsk människa. Märkligt.
Jag är en av dessa som delar då jag upplevt jular med hela släkten som obehagliga då jag inte känt igen de vuxna efter några glas, och då har de absolut inte varit fulla (även om jag upplevt sådana jular också) Jag förstår inte varför en känner att ens rättighet att dricka alkohol är viktigare än att låta barnen få en högtid som känns helt trygg?
 
Jag är en av dessa som delar då jag upplevt jular med hela släkten som obehagliga då jag inte känt igen de vuxna efter några glas, och då har de absolut inte varit fulla (även om jag upplevt sådana jular också) Jag förstår inte varför en känner att ens rättighet att dricka alkohol är viktigare än att låta barnen få en högtid som känns helt trygg?
Tillägg: jag firar aldrig jul med barn. Så jag har nog inte rätt till en åsikt. Men har som barn själv inte upplevt något glas dom obehagligt heller. Dyngfull, ja. Men jag tycker att skillnaden är stor.
 
Jahopp såhär i juletider börjar det poppa upp statusar från pretentiösa barnfamiljer i stil med:
"Julen är barnens högtid. Ge ditt barn en vit jul, avstå alkohol". Och sen långa utlägg kring detta där folk är skenheligt goda nykterister.
På riktigt. Klart man som vuxen inte ska supa skallen av sig framför barnen (och vet man att man inte kan hantera alkohol så bör man kanske inte dricka). Men har svårt för den så extremt svartvita inställningen. alkohol = fylla verkar det som?
Klart som fan en vuxen person trots att hen är förälder borde kunna unna sig ett glas vin eller två till maten utan att framstå som en ond människa/alkoholist som förstör barnens jul? Är ju knappast så att barnen blir skadade för livet om föräldrarna inte dricker läsk på julafton??

Instämmer, vatten eller läsk till julmaten är inte kul. Det serverades alltid alkohol på jul när jag var liten (pappa var bonde och då är det snaps när det är kalas). Inga problem med det, mina föräldrar blev ju inte aspackade. Det som gjorde att jag inte har några fantastiska minnen av jul är mammas stress och det inte helt imponerande passiv-aggressiva käbblandet mellan en nära släkting och hens partner (de borde aldrig ha gift sig). Det hade inget med alkohol att göra (snarast tvärtom, mamma lugnade ner sig efter en snaps :angel:).

Däremot började pappa snåla på snapsen de sista åren vi firade jul hemma (även om det nog gjorde ont) eftersom jag har släktingar som INTE kan hantera alkohol... inte ens min översnälla pappa stod ut med dem när de blev fulla.
 
Renar och lastbilsförare :meh:

Renar för att de är enormt störiga när de står mitt på vägen :mad:

Lastbilsförare som inte lärt sig blända av och det var f-n majoriteten igår. Det är illa nog med personbilsförare som inte kan det men en lastbil kan liksom trycka upp några miljoner lumen i ansiktet på en vilket är vansinnigt störigt. De borde pryglas offentligt med en neonslinga :devil:

Lastbilsförarna får gärna hålla sig på sin j-la sida av vägen också. Ja, 45:an är inte kul på vintern... men det betyder ändå inte att de får köra på min sida! Klarar man inte det ska man inte köra lastbil.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Låst
Tjatter Gamla full. Här är en ny! Jag stör mig på att helgen gick i raketfart.
99 100 101
Svar
2 005
· Visningar
108 586
Senast: Lingon
·
  • Låst
Tjatter Ny tråd! Vi fortsätter störa oss på störiga saker!
99 100 101
Svar
2 010
· Visningar
118 367
Senast: Lilla
·
  • Låst
Tjatter Stör mig på att ingen startade en ny tråd.😉
99 100 101
Svar
2 002
· Visningar
106 478
Senast: Marita73
·
Samhälle Såg ett klipp på Facebook om hemmafruar tydligen är en ny trend bland unga kvinnor. Mådde lite illa av det. Visst, alla gör som de vill...
16 17 18
Svar
355
· Visningar
14 720
Senast: golit
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp