Störiga saker vi stör oss på, del 13

Status
Stängd för vidare inlägg.
Stör mig på dagens läkarbesök, jag har lite högt blodtryck, undertryck då, upptäcktes i höstas. Min teori om stress togs emot med en axelryckning av läkaren, som såklart genast tog upp min vikt istället... Jag var med i en bilolycka 2017, som medförde en massa ärr och glasögon, och gick in i väggen förra året och har dessutom fått en hörselnedsättning över en natt för ett år sedan... Men nej, det är säkert inte stressen...
 
Jag hjälper till att sätta upp en föreläsning med projektor i ett rum vi vanligtvis inte har föreläsning i. Där sitter ett gäng studenter, och den manliga influgne professorn från Amerika. Professorn sitter där med armarna i kors och pekar och domderar att jag ska ställa projektorn där, han vill ha en stol där, kan jag hämta ett block och en penna... Jag kokar inombords, för sättet han domderar på är inte ok någonstans. Förväntar mig att höra ett "men lilla gumman" när som helst.

Är äntligen klar, och tänker att jag ska få slippa honom. Men ser att det ligger sladdar vid ett ställe där många kommer gå så jag talar om att jag är klar och bara ska hämta en tejprulle och tejpa sladdarna.
Han: "oh dear you don´t need to do that"
jag: "I need to do it so that nobody trips on the wires, plus the equipment is expensive."
han: *skrattar* "you really think someone is going to fall?"
jag: "There could also be a fire and if people panic and trip over the wires its not going to be pretty" *ler diplomatiskt, ignorerar skrattet och hånleendet som kommer efter. Är på väg bort för att hämta tejprulle*
han: "Do not. Tape the wires." *tittar på mig med sträng blick*
jag: "I am going to tape the wires." *går och hämtar tejprulle, går tillbaka och börjar tejpa*
han: *lutar sig över och sneglar på min rumpa* "Ill let you do it since you want to tape the wires so much. But I want you to know its unnecessary. Really, all you are doing is delaying me"
jag: *tejpar klart och går*

Får jag nobelpris i diplomatism nu? Letar just nu febrilt efter en stekpanna jag kan banka mig i skallen med för jag är så vansinnigt irriterad. :rage:
 
Det här otyget med att aldrig använda skiljetecken det tycks bli bara vanligare och vanligare verkar heller inte vara någon skillnad på ålder gammal som ung gör det det ser ut som om folk diarreat ut sina tankar direkt i text och förutom att det blir svårt att läsa så känns det som om allt måste läsas på samma andetag

Huh, det där gjorde nästan ont att skriva :D
 
Det här otyget med att aldrig använda skiljetecken det tycks bli bara vanligare och vanligare verkar heller inte vara någon skillnad på ålder gammal som ung gör det det ser ut som om folk diarreat ut sina tankar direkt i text och förutom att det blir svårt att läsa så känns det som om allt måste läsas på samma andetag

Huh, det där gjorde nästan ont att skriva :D
Jag har nyss gjort en rapport i grupp med en sån person.... :meh:
 
Det värsta är att jag sett fenomenet dyka upp hos folk som tidigare skrivit bra, verkar vara en smittsam åkomma :cautious:
Jaha, då vet jag redan nu hur min nästa rapport kommer se ut helt utan skiljetecken och meningar som är minst fem rader långa helt utan anledning och innehållande en massa onödiga ord tex specifikt och så


(Detta gör ont i själen att skriva)
 
Det här otyget med att aldrig använda skiljetecken det tycks bli bara vanligare och vanligare verkar heller inte vara någon skillnad på ålder gammal som ung gör det det ser ut som om folk diarreat ut sina tankar direkt i text och förutom att det blir svårt att läsa så känns det som om allt måste läsas på samma andetag

Huh, det där gjorde nästan ont att skriva :D
Är det en ny företeelse då? Skrev inte Marcel Proust på det viset också, och det var väl för sisådär 100 år sedan..... ;) ?
 
Stör mig som fan på att jag inte får ha mina saker ifred i stallet. Har lärt mig lägga undan allt eftersom störig tonåring liksom inte fattar att allt som ligger framme inte automatiskt är hennes bara för att hon råkar bo där, men nu inser jag att hon helt ogenerat går och plockar saker ur mitt skåp :rage:

Alltså, jag orkar inte!
 
Lyssnde som vanligt på radion när jag körde hem igår och det var folk som ringde in till programmet. En av de som ringde var så väldigt glad och kände en stor eloge. Hur gör man när man känner en stor eloge? Att vilja ge någon en stor eloge kan jag förstå, eller att man får en, men hur känner man en stor eloge?

Varför använder folk ord de inte vet vad de betyder? :confused:
 
Lyssnde som vanligt på radion när jag körde hem igår och det var folk som ringde in till programmet. En av de som ringde var så väldigt glad och kände en stor eloge. Hur gör man när man känner en stor eloge? Att vilja ge någon en stor eloge kan jag förstå, eller att man får en, men hur känner man en stor eloge?

Varför använder folk ord de inte vet vad de betyder? :confused:
En person som jag känner säger "åååh, jag får hybris!" när hen blir frustrerad/irriterad på något.
 
Jag hjälper till att sätta upp en föreläsning med projektor i ett rum vi vanligtvis inte har föreläsning i. Där sitter ett gäng studenter, och den manliga influgne professorn från Amerika. Professorn sitter där med armarna i kors och pekar och domderar att jag ska ställa projektorn där, han vill ha en stol där, kan jag hämta ett block och en penna... Jag kokar inombords, för sättet han domderar på är inte ok någonstans. Förväntar mig att höra ett "men lilla gumman" när som helst.

Är äntligen klar, och tänker att jag ska få slippa honom. Men ser att det ligger sladdar vid ett ställe där många kommer gå så jag talar om att jag är klar och bara ska hämta en tejprulle och tejpa sladdarna.
Han: "oh dear you don´t need to do that"
jag: "I need to do it so that nobody trips on the wires, plus the equipment is expensive."
han: *skrattar* "you really think someone is going to fall?"
jag: "There could also be a fire and if people panic and trip over the wires its not going to be pretty" *ler diplomatiskt, ignorerar skrattet och hånleendet som kommer efter. Är på väg bort för att hämta tejprulle*
han: "Do not. Tape the wires." *tittar på mig med sträng blick*
jag: "I am going to tape the wires." *går och hämtar tejprulle, går tillbaka och börjar tejpa*
han: *lutar sig över och sneglar på min rumpa* "Ill let you do it since you want to tape the wires so much. But I want you to know its unnecessary. Really, all you are doing is delaying me"
jag: *tejpar klart och går*

Får jag nobelpris i diplomatism nu? Letar just nu febrilt efter en stekpanna jag kan banka mig i skallen med för jag är så vansinnigt irriterad. :rage:
Jag blir förbannad bara av att läsa om det...! 🤬
 
Tack! Jag kände när jag kom hem att jag kanske överreagerat.
Inte alls, imho.

Jag har befunnit mig i liknande situation många gånger, inte minst i början av yrkeslivet, med en arrogant eller direkt otrevlig artist, föreläsare eller motsvarande - förvisso med undantaget att jag inte är kvinna. Och i praktiken skall det ju tyvärr väldigt mycket till för att man inte skall svälja skiten just i stunden, eftersom alternativet att göra artisten/föreläsaren/whatever förbannad just innan sin insats är kontraproduktivt på precis alla sätt.

Någon gång har jag pratat med personen efter framträdandet, och vid några tillfällen har [arrogant huvudperson] faktiskt kommit till insikt på egen hand och bett om ursäkt i ett senare skede. Men lika ofta har det helt enkelt visat sig att ett arsle är ett arsle, och man får vila i förhoppningen att karma så småningom biter dem...
 
Det beror inte på att det är lucia? Eller är det så varje gång den trettonde infaller på en fredag?
Alltså det var så förra året också, kanske inte lika många. Vi pratade på frukosten i tisdags och det var många som uttryckligen sa "nej men, jag jobbar aldrig fredag den 13e!" Men i år kanske det märks extra eftersom det även är lucia som @Teilani sade.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Låst
Tjatter Gamla full. Här är en ny! Jag stör mig på att helgen gick i raketfart.
99 100 101
Svar
2 005
· Visningar
108 639
Senast: Lingon
·
  • Låst
Tjatter Ny tråd! Vi fortsätter störa oss på störiga saker!
99 100 101
Svar
2 010
· Visningar
118 376
Senast: Lilla
·
  • Låst
Tjatter Stör mig på att ingen startade en ny tråd.😉
99 100 101
Svar
2 002
· Visningar
106 479
Senast: Marita73
·
Samhälle Såg ett klipp på Facebook om hemmafruar tydligen är en ny trend bland unga kvinnor. Mådde lite illa av det. Visst, alla gör som de vill...
17 18 19
Svar
360
· Visningar
15 024
Senast: Hedinn
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

  • Vad gör vi? Del CXCIV
  • Gårdar förr
  • Sommarföräldrar 2024

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp