Störiga saker vi stör oss på, del 13

Status
Stängd för vidare inlägg.
Jag har fått kallelse till geriatriken. IGEN. Kan de inte ge sig. Grrrr.

Nu är tiden avbokad flera gånger. Bland annat av min ordinarie läkare. Akutmottagningen bokade ett återbesök där när jag åkt in och de inte hade nån klar diagnos.
Sedan fick jag diagnosen (kristallsjuka, helt ofarligt) men den mottagningen vägrar acceptera att jag inte ska träffa dem för att följa upp.

Varken jag eller min läkare fattar varför de envisas att kalla mig fast besöket avbokats.

Det är ju helt rubbat med tanke på hur svårt det kan vara att få en tid när man vill till en läkare... :cautious:
 
Drack för varmt te i förmiddags. Känns som sprucken brännblåsa och en massa svid runt som som bara blir mer och mer. Längst fram i gomen där tungspetsen inte kan låta bli att känna runt hela tiden heller. STÖRIGT.

Det är alltså inte ens våldsamt varmt te det handlar om, bara jag som är orimligt känslig med vad jag tål.
Känner igen det där :( och så finns det dom där omänskliga (Min far) som kan äta och dricka skållhett och dom undrar vad det är för fel på en som knappt klarar ljummet
 
Jag åkte och slängde en massa plast, metall, glas, kartong, brännbart och pantade returflaskor. Tappade naturligtvis en glasflaska när jag bar till bilen och den slogs sönder mot en sten så jag fick plocka glassplitter så gott det gick och försöka täcka så det jag inte kunde plocka upp inte ska kunna skada några tassar.

Väl på återvinningen var folk helt tokiga och parkerade så de som skulle åka knappt kunde göra det, själv parkerade jag utanför grindarna och bar bort det som skulle kastas så var jag varken i vägen eller blev inparkerad.

Väl hemma och senare nu i kväll så hittar jag mer pantflaskor men framförallt ett stort åbäke till kartong som jag glömde bära ut till bilen när jag skulle åka. Jag hade för stressigt för att hinna fixa alla ärenden innan det helt körde ihop sig och folk slutade jobbet så den åker ut i bilen i morgon istället, om jag kommer ihåg. :banghead: :meh:
 
Stör mig något oerhört på att Spotify säger att jag inte har något internet och inte låter mig lyssna på något annat än nedladdade låtar. Jag vill inte lyssna på just den musiken nu!
 
Känslan när man vet att en närstående får ett besked som bokstavligttalat kan ta livet av hen. Eller universum. Ja universum stör mig
 
Folk som stannar PRECIS innanför de automatiska "grindarna" i mataffären så att man själv fastnar mitt i dem..... :meh: Spännande att man inte kan föreställa sig att det kanske kommer fler människor bakom som också är på väg in i affären......???
 
Folk som stannar PRECIS innanför de automatiska "grindarna" i mataffären så att man själv fastnar mitt i dem..... :meh: Spännande att man inte kan föreställa sig att det kanske kommer fler människor bakom som också är på väg in i affären......???

... eller när man tvärnitar precis utanför dörren till affären och börjar ha en konferens med en bekant man råkade på :meh:
 
Jag blev av med 7an och 12an men 4an har jag kvar. Varför plockade dom inte med den åxå? Trodde den åxå gick genom boxer. Gladde mej så, men va besviken jag blev när den var kvar :(
 
... eller när man tvärnitar precis utanför dörren till affären och börjar ha en konferens med en bekant man råkade på :meh:
Skrattar av igenkänning... av att vara personen (ish) ivägen :nailbiting:

Jag brukar få säga till pappa "vi är inte ensamma i affären, det kommer folk bakom oss" för att han ska inse att han är ivägen. Ibland känns det som att pappa känner hela stan (dock är det inte riktigt så...), tex har det tagit 1 timme att gå in och ut ur affären för att handla ett paket mjölk :cautious: :D Och när man äntligen är på väg ut ur affären och tänker "puh, äntligen är småpratandet över" så råkar han på någon som han bara måste prata med... och så är man fast 15min till :meh:
 
Jag åkte till Stora Stockholm igår med en kompis som vill köpa hund så vi kollade inte så mycket utställning utan gick istället och tittade bland montrarna och pratade hund med de som var där. Vi fick bra platser till rasparaden men jag blir sur när folk ställer sig upp framför mig. En karl ställer sig mitt framför mig på raden nedanför och börjar diskutera med sitt sällskap om de ska gå. När jag säger till svarar han att de måste ju stå för att de ska gå och jag kan titta på hundar hela dan men han blir tyst och de pallrar sig iväg när jag säger åt honom att det var därför jag var där, att se hundarna och inte honom. :turd:

Sitt ner medan ni diskuterar, lämna sen era platser och så man kan se och höra om de raser som visas. :banghead:
 
Jag blev av med 7an och 12an men 4an har jag kvar. Varför plockade dom inte med den åxå? Trodde den åxå gick genom boxer. Gladde mej så, men va besviken jag blev när den var kvar :(
4an hör till de fria kanalerna så är nog därför den är kvar.
För mig är den borta men tror jag kan se den om jag tar ut programkortet ur digitalboxen.
 
Trött!
Sov knappt någonting i natt pga vaken bebis med risig mage och tjafs med sambon. Suck! Är hos mamma nu och ska hämta ett kvitto på en tröja de köpte till sonen, visade sig att dragkedjan var trasig så måste in och byta den
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Låst
Tjatter Gamla full. Här är en ny! Jag stör mig på att helgen gick i raketfart.
99 100 101
Svar
2 005
· Visningar
110 898
Senast: Lingon
·
Tjatter Eftersom jag inte hittar någon, så skapar jag en ny Stör mig idag på att uråldriga lagningar inte håller tills man kilar vidare =...
Svar
1
· Visningar
204
Senast: manda
·
  • Låst
Tjatter Ny tråd! Vi fortsätter störa oss på störiga saker!
99 100 101
Svar
2 010
· Visningar
119 558
Senast: Lilla
·
  • Låst
Tjatter Stör mig på att ingen startade en ny tråd.😉
99 100 101
Svar
2 002
· Visningar
107 491
Senast: Marita73
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Göra inlägg med mobilen
Tillbaka
Upp