Störiga saker vi stör oss på, del 13

Status
Stängd för vidare inlägg.
Folk som inte ens försöker trycka in förpackningar i containern för återvinning utan lämnar allt på marken.
Jag var var till återvinningsstationen med två fulla kassar och kunde trycka in allt i containern. Det drällde av kartonger på marken.

Folk som inte plattar ihop kartonger innan de slänger dem i containern.

Folk som lämnar sånt som inte ska lämnas på återvinningsstationen, t.ex. kläder, skor, elektronik.

:banghead:
 
Fotgängare utan reflex eller ännu värre mammor med barnvagn/kärra. Mörka kläder, mörk barnvagn, NOLL reflexer, tittar ner i mobilen och går rakt över övergångsstället utan att släppa mobilen med blicken. Det var helt mörkt och regnade vilket gör sikten ännu sämre.

Det händer alldeles för ofta och vad i h-vete tänker dom på när dom skjuter ut ungen framför sig på övergångsstället i det läget!? Ren tur att man hinner stanna i tid :down:
 
Det här otyget med att aldrig använda skiljetecken det tycks bli bara vanligare och vanligare verkar heller inte vara någon skillnad på ålder gammal som ung gör det det ser ut som om folk diarreat ut sina tankar direkt i text och förutom att det blir svårt att läsa så känns det som om allt måste läsas på samma andetag

Huh, det där gjorde nästan ont att skriva :D
Jag blev andfådd bara av att läsa!
 
Folk som stannar PRECIS innanför de automatiska "grindarna" i mataffären så att man själv fastnar mitt i dem..... :meh: Spännande att man inte kan föreställa sig att det kanske kommer fler människor bakom som också är på väg in i affären......???
Eller de som stannar precis nedanför rulltrappan så man tvingas hoppa över deras fötter för att inte stoppa hela flödet och få resten av butiken ovanpå sig :cautious:
 
Min dator startade om och nu kan jag knappt öppna någonting alls i Firefox, allt blockeras och är osäkert! :rage:
Jag har varit inne och pillat hur många gånger som helst i inställningarna, installerat om och skiten anser fortfarande att allt är osäkert! :banghead::banghead::banghead:
 
Min dator startade om och nu kan jag knappt öppna någonting alls i Firefox, allt blockeras och är osäkert! :rage:
Jag har varit inne och pillat hur många gånger som helst i inställningarna, installerat om och skiten anser fortfarande att allt är osäkert! :banghead::banghead::banghead:
kör virusprogrammet?
 
Folk som inte ens försöker trycka in förpackningar i containern för återvinning utan lämnar allt på marken.
Jag var var till återvinningsstationen med två fulla kassar och kunde trycka in allt i containern. Det drällde av kartonger på marken.

Folk som inte plattar ihop kartonger innan de slänger dem i containern.

Folk som lämnar sånt som inte ska lämnas på återvinningsstationen, t.ex. kläder, skor, elektronik.

:banghead:
Men verkligen! Vi har en återvinningsstation i närheten där man kan slänga typ basic hushållssopor som inte går i svart/vit påse. Alltså glas, kartong, plast, metall etc. Ca 3km därifrån finns en "riktig" sopstation som tar allt man kan tänka sig (typ) med bra öppetider.

Idag låg det en soffa, en säng, en kaffebryggare och mängder av frigolit dumpat bakom en av containrarna.

De som lämnat sängen, soffan och all frigolit kan inte ha gått med sakerna dit. Varför inte bara åka 3km till och faktiskt lämna möblerna där de hör hemma? Istället för att ge andra onödigt merjobb :banghead:
Jag fattar att sopstationen inte är öppen 27/7 och att återvinningsstationen är det, men sopstationen är öppen 7 dagar i veckan och majoriteten av alla människor är lediga minst en dag i veckan och kan således gott åka och lämna sitt skräp där det faktiskt hör hemma!

Jag kan slå vad om att det är samma människor som dumpar sina möbler på återvinningsstationen, som skriker högst när det blir tal om att den ska stängas/tas bort :grin:
 
Men verkligen! Vi har en återvinningsstation i närheten där man kan slänga typ basic hushållssopor som inte går i svart/vit påse. Alltså glas, kartong, plast, metall etc. Ca 3km därifrån finns en "riktig" sopstation som tar allt man kan tänka sig (typ) med bra öppetider.

Idag låg det en soffa, en säng, en kaffebryggare och mängder av frigolit dumpat bakom en av containrarna.

De som lämnat sängen, soffan och all frigolit kan inte ha gått med sakerna dit. Varför inte bara åka 3km till och faktiskt lämna möblerna där de hör hemma? Istället för att ge andra onödigt merjobb :banghead:
Jag fattar att sopstationen inte är öppen 27/7 och att återvinningsstationen är det, men sopstationen är öppen 7 dagar i veckan och majoriteten av alla människor är lediga minst en dag i veckan och kan således gott åka och lämna sitt skräp där det faktiskt hör hemma!

Jag kan slå vad om att det är samma människor som dumpar sina möbler på återvinningsstationen, som skriker högst när det blir tal om att den ska stängas/tas bort :grin:
För några år sedan borde jag i en liten kommun, där var återvinningsstationen öppen några timmar en vardag i veckan plus en lördag i månaden. Plus att det kostade mig 20 kronor att få slänga ett soffbord :banghead:
 
Cyklister som cyklar på vägen fastän det finns anlagd cykelbana bredvid
Cyklister som kommer i hög fart och kör över övergångsställen utan att se sig för
Cyklister som cyklar i bredd på landsväg
Cyklister som cyklar på anlagda ridvägar

Jag hatar cyklister! :arghh:
 
Men verkligen! Vi har en återvinningsstation i närheten där man kan slänga typ basic hushållssopor som inte går i svart/vit påse. Alltså glas, kartong, plast, metall etc. Ca 3km därifrån finns en "riktig" sopstation som tar allt man kan tänka sig (typ) med bra öppetider.

Idag låg det en soffa, en säng, en kaffebryggare och mängder av frigolit dumpat bakom en av containrarna.

De som lämnat sängen, soffan och all frigolit kan inte ha gått med sakerna dit. Varför inte bara åka 3km till och faktiskt lämna möblerna där de hör hemma? Istället för att ge andra onödigt merjobb :banghead:
Jag fattar att sopstationen inte är öppen 27/7 och att återvinningsstationen är det, men sopstationen är öppen 7 dagar i veckan och majoriteten av alla människor är lediga minst en dag i veckan och kan således gott åka och lämna sitt skräp där det faktiskt hör hemma!

Jag kan slå vad om att det är samma människor som dumpar sina möbler på återvinningsstationen, som skriker högst när det blir tal om att den ska stängas/tas bort :grin:
Jag tror att det ibland är sådana som tar betalt att köra iväg folks skräp och som då inte får använda återvinningscentralerna/sopstationerna gratis. Senast jag lämnade plast, kartong och glas kom en van och de bara hivade ur ett berg av skräp typ gamla möbler. De dumpar i grönområdena också :rage:
 
LOU (Lagen om Offentlig Upphandling).
Igen.

Det är för lätt för bittra anbudsgivare att överpröva tilldelningsbeslut - det kostar ingenting och man riskerar ingenting, medan upphandlande part behöver fortsätta skyffla skattepengar rakt ner i toaletten.
 
kommunala förvaltningar....

En närstående har en jobbil som hen delar med en annan. Den står på den andres jobb. 20 minuters promenad för att komma till bilen. Nu ska hen få en ny arbetsplats och det blir ännu längre. Dvs 30 minuters promenad för att komma till stället där bilen ska vara parkerad. Det blir välbetalda promenander men knappast speciellt effektivt. :meh:
 
Stör mig på att jag är så jävla trött och sliten... Sov till 13 men vaknade ändå som ett vrak typ.
Har även ont överallt och går runt och kisar med ögonen för att jag är så jävla trött.
Vad pågår? :meh:
Kan det ha ngt med att göra att det är typ bäcksvart ute och pissregn varje dag? Eller är jag typ döende i ngn mystisk sjukdom?
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Låst
Tjatter Gamla full. Här är en ny! Jag stör mig på att helgen gick i raketfart.
99 100 101
Svar
2 005
· Visningar
110 843
Senast: Lingon
·
Tjatter Eftersom jag inte hittar någon, så skapar jag en ny Stör mig idag på att uråldriga lagningar inte håller tills man kilar vidare =...
Svar
1
· Visningar
199
Senast: manda
·
  • Låst
Tjatter Ny tråd! Vi fortsätter störa oss på störiga saker!
99 100 101
Svar
2 010
· Visningar
119 539
Senast: Lilla
·
  • Låst
Tjatter Stör mig på att ingen startade en ny tråd.😉
99 100 101
Svar
2 002
· Visningar
107 464
Senast: Marita73
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Göra inlägg med mobilen
Tillbaka
Upp