Störiga saker vi stör oss på, del 13

Status
Stängd för vidare inlägg.
En person säger i nationell tv:
"Jag hatar judar".
Nu pudlar personen och bara "jag är ledsen, det var ett skämt som gick lite fel" samt tillägger med klassikern: "om ngn tog illa vid sig ber jag såklart så mkt om ursäkt för detta".

Vad i hela helvetet...?

Tänkvärt: https://www.aftonbladet.se/nyheter/kolumnister/a/GGbro6/judehatet-har-flyttat-in-i-underhallnings-tv
Vilket skämt :meh: förstår mig inte på judehat överhuvudtaget. Dom brukar ju vara fredliga (med undantag av Israel då :angel:). Men det är väl avundsjukan som gör hatet, att judarna har tradition med att utbilda sig m.m.
 
Stör mig på min fobi.
En helt underbart vänlig person sände mig bilder från gårdagens vernissage. Bilder på mig. Jag fick upp dem på skärmen och började störtböla och fick panik.
Alltså jag orkar inte. Varför kan jag inte vara som andra och klara av bilder på mig själv. Ta det med en klackspark.
Vet ju varifrån det kommer men det är väl själva faaan att jag inte kan komma över det.

Vi brukar själmta om att även helt unerbara personer har ett hål i sin personlighet. En fläck där det är ett avgrundshål. En del när det gäller pengar. Andra har annat. Jag har mitt självhat.
 
Personer som misslyckas fatalt på de mest enkla uppgifterna... Typ skickar ut en Doodle, men informerar inte om ett sista svarsdatum eller att vi önskar att man klickar i fler alternativ och inte bara önskar ett (vilket det kan tolkas som att folk ska göra nu)...
 
Stör mig på min fobi.
En helt underbart vänlig person sände mig bilder från gårdagens vernissage. Bilder på mig. Jag fick upp dem på skärmen och började störtböla och fick panik.
Alltså jag orkar inte. Varför kan jag inte vara som andra och klara av bilder på mig själv. Ta det med en klackspark.
Vet ju varifrån det kommer men det är väl själva faaan att jag inte kan komma över det.

Vi brukar själmta om att även helt unerbara personer har ett hål i sin personlighet. En fläck där det är ett avgrundshål. En del när det gäller pengar. Andra har annat. Jag har mitt självhat.
Jag klarar sällan av bilder på mig själv heller. Jag reagerar inte alls lika starkt som du gör, men jag överanalyserar minsta detalj och är i stort sett aldrig nöjd med hur jag ser ut. Trist.
 
Att katten inte skiljer på vad som är hennes leksaker och vad som är mina icke-leksaker.

För tillfället specifikt ViktigaPapper.
Å, jag har fångat ett byte!
Snurra runt och krafsa för glatta livet med tassarna så det knövlar sig.
Å, en boll att leka med!
Livsfara för den som tar dit handen och försöker rädda f.d. ViktigaPapperet.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Låst
Tjatter Gamla full. Här är en ny! Jag stör mig på att helgen gick i raketfart.
99 100 101
Svar
2 005
· Visningar
108 501
Senast: Lingon
·
  • Låst
Tjatter Ny tråd! Vi fortsätter störa oss på störiga saker!
99 100 101
Svar
2 010
· Visningar
118 360
Senast: Lilla
·
  • Låst
Tjatter Stör mig på att ingen startade en ny tråd.😉
99 100 101
Svar
2 002
· Visningar
106 472
Senast: Marita73
·
Samhälle Såg ett klipp på Facebook om hemmafruar tydligen är en ny trend bland unga kvinnor. Mådde lite illa av det. Visst, alla gör som de vill...
16 17 18
Svar
350
· Visningar
14 431

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp