Störiga saker vi stör oss på, del 14

Status
Stängd för vidare inlägg.
En ugnslampa som VÄGRAR att lossna..... Nu är eländet dessutom trasigt, så att få ut resterna verkar stört omöjligt...... :rage: Det är en gammal spis, så det är fullt möjligt att denna glödlampa suttit inskruvad i många, många år och kanske fastnat pga det. Eller så har någon klant skruvat i den alldeles för hårt en gång i tiden. Tänk om jag kommer att behöva köpa en ny spis pga trasig ugnslampa? För vem vet om det någonsin kommer att funka att få dit en ny lampa i stället......
 
En ugnslampa som VÄGRAR att lossna..... Nu är eländet dessutom trasigt, så att få ut resterna verkar stört omöjligt...... :rage: Det är en gammal spis, så det är fullt möjligt att denna glödlampa suttit inskruvad i många, många år och kanske fastnat pga det. Eller så har någon klant skruvat i den alldeles för hårt en gång i tiden. Tänk om jag kommer att behöva köpa en ny spis pga trasig ugnslampa? För vem vet om det någonsin kommer att funka att få dit en ny lampa i stället......
ÄNTLIGEN!!! Precis när min man konstaterade "Jag GER upp" så *plopp* kom lamp-sockel-eländet ut :banana:! In med ny lampa, på med locket, och YES! allt funkar som det ska :) !
 
När folk talar om för mej att jag inte har migrän bara för att dom har en bild av hur det är och då är det så för alla. Alltså, hur svårt kan det vara att fatta att det är väldigt individuellt? Är det så svårt att förstå att allt är individuellt. Ingen är likadan liksom. Blir så trött :meh:
:heartSamma här. Fått höra av någon att vid migrän ligger man minsann på golvet och kräks. Jag har ”huvudvärk”.
 
:heartSamma här. Fått höra av någon att vid migrän ligger man minsann på golvet och kräks. Jag har ”huvudvärk”.
Japp och man kan inte röra sig och man klarar inte av ljus. Dessutom så hjälper alltid migräntabletter, annars är det vanlig huvudvärk. Konstigt att jag med flera som har konstaterad migrän inte blir hjälpta av migräntabletter. Jag funkar bara på treo. Har vänner som inget fungerar på.Jag klarar ljus men föredrar mörkt, däremot klarar jag inte ljud. Sen beror det ju åxå på om jag får ett lätt anfall eller ett riktigt ordentligt. Förstår inte att andra vet hur man mår och känner och fungerar
 
Japp och man kan inte röra sig och man klarar inte av ljus. Dessutom så hjälper alltid migräntabletter, annars är det vanlig huvudvärk. Konstigt att jag med flera som har konstaterad migrän inte blir hjälpta av migräntabletter. Jag funkar bara på treo. Har vänner som inget fungerar på.Jag klarar ljus men föredrar mörkt, däremot klarar jag inte ljud. Sen beror det ju åxå på om jag får ett lätt anfall eller ett riktigt ordentligt. Förstår inte att andra vet hur man mår och känner och fungerar
Sånt blir jag så sur av har oxå migrän och blir rörelsekänslig, dvs rör jag på mig gör det 80 ggr ondare än vad det redan gör å då ligger man redan döende på soffan. Spyr är något jag extremt sällan gör pågrund av migrän.
 
Bättre då att skrämma bort den än att vänta på att den slår fel hund. Jag ansvarar för mina hundar och jag skulle utan tvekan ryta ifrån åt någon, oavsett ålder, som försökte slå dem.
När jag var 20 och mest allmänt hatisk mot barn hade jag hållit med. Nu, not so much.
Kommer det någon äldre och försöker slå hundar så ryter jag ifrån jag också men det här är ett barn som inte förstår bättre. Jag är helt övertygad om att det finns bättre sätt att lösa problemet än att skrämma slag på ungen.
 
Sånt blir jag så sur av har oxå migrän och blir rörelsekänslig, dvs rör jag på mig gör det 80 ggr ondare än vad det redan gör å då ligger man redan döende på soffan. Spyr är något jag extremt sällan gör pågrund av migrän.
Spyr jag så svimmar jag nästan. Ser inget och måste ligga helt orörlig en bra stund. Händer sällan som tur är.
 
Att jag letar efter ett köksbord för två personer men tydligen betyder det per automatik att man vill ha barstilen där man sitter elva meter upp? Trodde inte på riktigt att det skulle vara så här drygt att hitta en litet, vanligt bord.
Har du prövat med att inte kalla det för ett köksbord, eller får du bara upp sådant som inte fungerar alls att sitta vid då?
 
Att jag letar efter ett köksbord för två personer men tydligen betyder det per automatik att man vill ha barstilen där man sitter elva meter upp? Trodde inte på riktigt att det skulle vara så här drygt att hitta en litet, vanligt bord.

Sök på matbord istället? Bara en snabb sökning på Ikea med den termen gjorde att jag fick fram ett gäng både stora och små modeller.
 
Har du prövat med att inte kalla det för ett köksbord, eller får du bara upp sådant som inte fungerar alls att sitta vid då?
Sök på matbord istället? Bara en snabb sökning på Ikea med den termen gjorde att jag fick fram ett gäng både stora och små modeller.
Ja alltså det är ju inte att de inte existerar. Men det finns liksom hundratals olika färger, modeller, material osv i barhöjd men vill man ha ett vanligt så är det otroligt skralt utbud överlag.

Tänker mest att är det verkligen så många som föredrar att sitta högre upp? Förstår liksom inte trenden eller vad man ska säga.
 
Jag stör mig varje gång jag ska köpa glass (vilket är ofta!) på att min lokala Ica-butik fortfarande har skyltar på frysdisken om en smak de inte haft i sortimentet sedan typ i höstas :( Blir lika besviken-irriterad varje gång jag ser den och bara "åhh vad gott" och så finns den inte den gången heller :arghh:
 
Ja alltså det är ju inte att de inte existerar. Men det finns liksom hundratals olika färger, modeller, material osv i barhöjd men vill man ha ett vanligt så är det otroligt skralt utbud överlag.

Tänker mest att är det verkligen så många som föredrar att sitta högre upp? Förstår liksom inte trenden eller vad man ska säga.

Vi har ett högre litet i köket, äter frukost vid det och brukar sitta där och hänga eller hacka grönsaker eller så när vi lagar middag. Som matbord i matrummet vill vi ha ett lite större där vi får plats med några gäster och har mer yta för något projekt. Tror kanske att det är det som är anledningen mer, att de flest inte använder ett litet bord istället för ett stort, utan som komplement till, och då får det gärna vara ståhöjd.

Kanske, bara spekulerar!
 
Ja alltså det är ju inte att de inte existerar. Men det finns liksom hundratals olika färger, modeller, material osv i barhöjd men vill man ha ett vanligt så är det otroligt skralt utbud överlag.

Tänker mest att är det verkligen så många som föredrar att sitta högre upp? Förstår liksom inte trenden eller vad man ska säga.
Nej, det håller jag verkligen med dig om att det är obegripligt.
Å andra sidan så begriper jag inte heller varför man vill ha vit, svart och högblankt på allt i ett hem heller. Eller varför man tar bort möjligheten att stänga till köket med en dörr...
Hur kan 95% av befolkningen får samma konstiga idéer? :confused:
 
Nej, det håller jag verkligen med dig om att det är obegripligt.
Å andra sidan så begriper jag inte heller varför man vill ha vit, svart och högblankt på allt i ett hem heller. Eller varför man tar bort möjligheten att stänga till köket med en dörr...
Hur kan 95% av befolkningen får samma konstiga idéer? :confused:
Jag har kommit fram till att jag överlag hatar allt som är blankt. Det ska vara så matt som möjligt oavsett om det gäller tapeter, golv, färg, möbler och vad som.. Och ja det där högblanka man kan spegla sig i ska vi inte ens prata om. En bekant har ett vitt sådant GOLV och jag får typ rysningar när jag är där. Ser konstant skitigt och ostädat ut också av uppenbara anledningar. Usch får stresspåslag nu :D
 
Det gör ont i mitt vänstra knä och blir inte bättre hur jag än byter läge på det. Inte farligt plågsamt, men en otroligt irriterande känsla som är precis tillräckligt stark för att vara helt omöjlig att koppla bort fokus ifrån. Typiskt störigt.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Låst
Tjatter Gamla full. Här är en ny! Jag stör mig på att helgen gick i raketfart.
99 100 101
Svar
2 005
· Visningar
110 609
Senast: Lingon
·
Tjatter Eftersom jag inte hittar någon, så skapar jag en ny Stör mig idag på att uråldriga lagningar inte håller tills man kilar vidare =...
Svar
1
· Visningar
195
Senast: manda
·
  • Låst
Tjatter Ny tråd! Vi fortsätter störa oss på störiga saker!
99 100 101
Svar
2 010
· Visningar
119 430
Senast: Lilla
·
  • Låst
Tjatter Stör mig på att ingen startade en ny tråd.😉
99 100 101
Svar
2 002
· Visningar
107 364
Senast: Marita73
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Göra inlägg med mobilen
Tillbaka
Upp