Störiga saker vi stör oss på, del 14

Status
Stängd för vidare inlägg.
Det gör ont i mitt vänstra knä och blir inte bättre hur jag än byter läge på det. Inte farligt plågsamt, men en otroligt irriterande känsla som är precis tillräckligt stark för att vara helt omöjlig att koppla bort fokus ifrån. Typiskt störigt.
Jag brukar få liknande och för mig brukar det hjälpa att antingen gå runt med jämna mellanrum så att det får röra på mig, eller att lägga mig på sängen och typ lägga en liten kudde under knäet så brukar det bli bättre efter ett tag.

Men ja lider med dig, det är hemskt när det blir så på jobbet. Blir allmänt svårt att koncentrera sig och inte speciellt roligt att jobba :(
 
Jag brukar få liknande och för mig brukar det hjälpa att antingen gå runt med jämna mellanrum så att det får röra på mig, eller att lägga mig på sängen och typ lägga en liten kudde under knäet så brukar det bli bättre efter ett tag.

Men ja lider med dig, det är hemskt när det blir så på jobbet. Blir allmänt svårt att koncentrera sig och inte speciellt roligt att jobba :(
Känns inte alls om jag går men kommer direkt tillbaka när jag sätter mig oavsett böjt eller sträckt. Ska plocka fram glass att äta, det kommer det säkert bli bra av. ;)
 
Stör mig på att varken Willys, lokala ICA eller det ICA maxi jag brukar handla på har min favoritvegokorv, den vegetariska (veganska?) från Fry.. Eller något från märket överhuvudtaget... Men quorn, detta oätliga, det kan man ha tusen olika varianter av...
 
Har en kollega som vääääldigt gärna står och pratar på arbetstid Häromdagen pratade vi om ett vägarbete som pågår och kollegan sa
Man ser alltid minst tre stycken stå och prata utan att göra något tänk om vi skulle göra så O_o
Ja jo fast hen gör ju det stup i kvarten :meh:
 
Jag avskyr att handla mat, och idag var det värre än vanligt. Självskanningssystemet låg nere så jag var tvungen att stå i lång kassakö :mad:
 
Min datormus har förlorat scollfunktionen.
Jag har en annan mus men då måste jag lägga mig på rygg under hörnskrivbordet och byta. Kan inte dra fram datorlådan för en sladd till högtalarna är så kort att den åker ur då och den är ännu svårare att få dit.

Plus att jag är gammal och skröplig och detinte är helt enkelt att hasa in bakom, på rygg......
 
Min datormus har förlorat scollfunktionen.
Jag har en annan mus men då måste jag lägga mig på rygg under hörnskrivbordet och byta. Kan inte dra fram datorlådan för en sladd till högtalarna är så kort att den åker ur då och den är ännu svårare att få dit.

Plus att jag är gammal och skröplig och detinte är helt enkelt att hasa in bakom, på rygg......
:banghead:

Nu minns jag varför jag inte använde den gamla musen när jag köpte den är datorn. De är inte en USB-kontakt utan en stickontakt.
 
På att vi fortfarande inte fått ut hovslagare, så ena hästen (helskodd) har tappat en framsko och andra har väldigt långa framfötter. För att det skulle bli lite bättre raspade jag till skodda hästens hov, för att den inte ska flisa sig. Hon är snäll att hålla på med och det går att ta fram hoven utan större problem, men den andra...

Jag ville runda av hoven lite, och då ta fram den. Jag har ingen såndär pinne att sätta hoven på, så jag måste hålla i den. Det förstod inte ponnyn. Hon tog motvilligt fram hoven, och tog den sakta längre och längre fram-ner, med all tyngd hos mig :banghead: Nu är hon visserligen bara en ponny, men några hundra kilo väger hon allt. Därav tappar jag hoven och hon håller på att trilla. Efter några försök gav jag upp att ha hoven framme, och stod som vanligt. Jag fick heller inte ha hoven fastklämd mellan knäna, då skulle det stegras :meh:

Och bara för att göra det ännu roligare kände jag att det stack till i fingret när jag filade hoven, och när jag lite senare tittar på det är det alldeles blodigt :cautious:
Liksom, hur lyckades jag med det? O_o

Så nu har jag rivsår (lite som att man rivit sig på ett grovt rivgärn) på lillfingret, ett lite mindre rivsår mellan pekfingret och tummen och hästarna något bättre fötter :p
 
På att vi fortfarande inte fått ut hovslagare, så ena hästen (helskodd) har tappat en framsko och andra har väldigt långa framfötter. För att det skulle bli lite bättre raspade jag till skodda hästens hov, för att den inte ska flisa sig. Hon är snäll att hålla på med och det går att ta fram hoven utan större problem, men den andra...

Jag ville runda av hoven lite, och då ta fram den. Jag har ingen såndär pinne att sätta hoven på, så jag måste hålla i den. Det förstod inte ponnyn. Hon tog motvilligt fram hoven, och tog den sakta längre och längre fram-ner, med all tyngd hos mig :banghead: Nu är hon visserligen bara en ponny, men några hundra kilo väger hon allt. Därav tappar jag hoven och hon håller på att trilla. Efter några försök gav jag upp att ha hoven framme, och stod som vanligt. Jag fick heller inte ha hoven fastklämd mellan knäna, då skulle det stegras :meh:

Och bara för att göra det ännu roligare kände jag att det stack till i fingret när jag filade hoven, och när jag lite senare tittar på det är det alldeles blodigt :cautious:
Liksom, hur lyckades jag med det? O_o

Så nu har jag rivsår (lite som att man rivit sig på ett grovt rivgärn) på lillfingret, ett lite mindre rivsår mellan pekfingret och tummen och hästarna något bättre fötter :p
Du får använda en nagelfil utan vassa kanter nästa gång. De är inte så vassa ;)

Skämt åsido, skittråkigt att ni inte fått ut någon hovslagare än! Hoppas hen kommer asap! Annars låter det ju som att du fick till en helt ok lösning, i alla fall på ena hästen, med tanke på omständogheterna och alternativet :up: Dock o-bra att du skadade dig själv :down:
 
Du får använda en nagelfil utan vassa kanter nästa gång. De är inte så vassa ;)

Skämt åsido, skittråkigt att ni inte fått ut någon hovslagare än! Hoppas hen kommer asap! Annars låter det ju som att du fick till en helt ok lösning, i alla fall på ena hästen, med tanke på omständogheterna och alternativet :up: Dock o-bra att du skadade dig själv :down:
Då blir det ett väldigt filande :p

Tog på en handske jag kunde offra på den handen (jag är högerhänt), då blev handsken blodig. Får se om jag tar av skodda hästens skor och rundar till fötterna, hon plockar av de själv när det gått för mycket över tiden. Hennes hovar flisar sig lätt, men kan nog vara bättre än att hon löser det själv :)

Men så onödigt att ingen hovslagare kan ta dem. Jag kan visserligen fila hovarna men även om jag är relativt påläst kan en hovslagare mycket mer. Nu har vi (främst min mamma men även jag) frågat sex stycken, fem har inte ens svarat. Vi har inga speciellt komplicerade hästar och de får alltid betalt i tid/ så som de vill, så förstår faktiskt inte problemet :rage:
 
Stör mig på de låga lönerna inom vården. Min kompis är snart färdig sjuksköterska efter 3 års studier. Hennes ingångslön om hon väljer att jobba på sjukhus är flera tusen mindre än vad jag har i lön och då är mitt jobb inte alls viktigt på samma sätt som hennes... Sjukt egentligen!
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Låst
Tjatter Gamla full. Här är en ny! Jag stör mig på att helgen gick i raketfart.
99 100 101
Svar
2 005
· Visningar
108 413
Senast: Lingon
·
  • Låst
Tjatter Ny tråd! Vi fortsätter störa oss på störiga saker!
99 100 101
Svar
2 010
· Visningar
118 324
Senast: Lilla
·
  • Låst
Tjatter Stör mig på att ingen startade en ny tråd.😉
99 100 101
Svar
2 002
· Visningar
106 456
Senast: Marita73
·
Samhälle Såg ett klipp på Facebook om hemmafruar tydligen är en ny trend bland unga kvinnor. Mådde lite illa av det. Visst, alla gör som de vill...
16 17 18
Svar
342
· Visningar
13 882

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Uppdateringstråd 29
  • Ännu en tråd om hundfoder
  • Kattsnack 10

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp