Störiga saker vi stör oss på, del 14

Status
Stängd för vidare inlägg.
Det här :yuck:

De flesta här är trevliga, men varför så många sverigedemokrater? Jag tycker generellt illa om folk, men förstår inte varför man dömmer någon för ursprungsland? Dumma folk finns ju överallt?
 

Bifogade filer

  • Screenshot_20200525-183909_Samsung Internet.jpg
    Screenshot_20200525-183909_Samsung Internet.jpg
    104 KB · Visningar: 129
Att jag inte kollade genom fönstret innan jag gick ut och därför gick mer eller mindre rakt in i en stor rådjursflock. Där stod vi och hade stirrtävling i säkert en minut innan de rusade iväg. Jag hade hellre suttit och kollat på dem genom fönstret tills de var klara. Nu vet jag inte om de kommer våga sig tillbaka på ett tag:(
 
Stör mig på att allt jag stör mig på när jag är på jobbet kan jag inte skriva här för jag jobba är och när jag kommer hem så har jag glömt de mesta som störde mig på morgonen.
 
Alltså det tar ta mej fan aldrig slut 😔 först virus och fick ta bort gamla hästen på grund av det. Svindyra veterinärräkningar som följd. Sen måste jag ta bort hunden pga ålder. Nu står vi med stora blodmasken och endast en ren hage som ligger långt ifrån stallet. Ska även in i höst och kolla min hästs struppipning då jag tycker hon låter mer efter viruset men är inte påverkad i övrigt. Måste skaffa ny sadel för den andra passar inte längre. Seriöst jag känner bara för å lägga ner och skita i allt nu, jag orkar inte 😢 kan jag inte få ha lite flyt nån gång? Förbannade Murphy säger jag 🤬
 
Ikväll stör jag mig på dåliga streamade konserter på nätet.
Utbudet av streamade konserter är ju stort just nu av förklarliga skäl, men produktionskvaliteten varierar stort. Och det må vara hänt när det är ickekommersiella opretentiösa produktioner, gjorda av arbetslösa men engagerade kulturarbetare. Men det får inte vara hur dåligt som helst. Ikväll tittar jag på en konsert för 150 spänn, som streamas till 70+ länder, där bandet är grymt bra men produktionen (ljus, ljud, kamera) är på... gymnasienivå. Frustrerande.
 
Men vad fan, då får de fan skylla sig själva också :cautious: Ska nog vara tacksam för min mormor, hon är sådär med vissa produkter som riskakor, men hon gillar allt och gillar att prova nytt. Sålänge det är billigt så är hon nöjd.


Men eller hur! Mamma skulle ha matgrädde idag, men vilken jävla matgrädde?! Eller som när hon ska ha choklad, "ta en Fazer" men det finns för fan 5463483 olika smaker på skiten :arghh:
IDag sa jag åt henne att preciserar hon inte så köper jag det dyraste de har. Slå de där det gör ont, så att säga. Får väl se om hon lär sig :cautious: Borde fan få riktigt betalt samt ob-tillägg dygnet runt för ALLA tider är obekväma med det här upplägget.


Ja, sådär är min mormor, hon vet ofta inte vad hon köper förrän hon ser det och saknar att bara gå runt och titta. Men det är lugnt handlingsmässigt iaf, vi löser det, vet ju hur det ligger till och går igenom listan innan handling.
Mamma däremot förväntar sig att en ska vara tankeläsare :meh: Det är ingen nytt, har varit så sen lååångt innan corona, men det är mer frustrerande nu när vi ska sköta allt handlande åt henne och inte bara då och då när en ändå är på affären.

Delvis KL
Fast att handla åt mina svärföräldrar är tvärtom;”8 röda äpplen från Chile, riktigt röda inte halvröda, 7 gröna bananer i påse, inte med tejp runt, plommontomater i hink inte i fyrkantig förpackning, osv osv. Hur specifik kan man vara?!? O_o
 
Jag stör mig på en av mina grannar som försökte prata med mig när jag inte alls var intresserad, å jag fick flyktigt säga att jag hade något på spisen jag måste passa (vilket inte var sant). Var bara ute en snabb sväng i bilen för att hämta en sak jag glömde.
Det som störde mig mest var att grannen inte tog hinten och fortsätter prata, så troligen räknas jag väl som oartig som gick, men hade verkligen ingen lust att stå och kallprata.
 
Delvis KL
Fast att handla åt mina svärföräldrar är tvärtom;”8 röda äpplen från Chile, riktigt röda inte halvröda, 7 gröna bananer i påse, inte med tejp runt, plommontomater i hink inte i fyrkantig förpackning, osv osv. Hur specifik kan man vara?!? O_o
Är man så specifik får man förhoppningsvis vad man vill ha! Jag hade varit lika detaljrik om någon som inte vet vad jag brukar handla skulle handlat åt mig och jag hade uppskattat att personen jag skulle handla åt var lika detaljrik. Avskyr det där att stå i affären och behöva ödsla energi på att fundera över vad någon egentligen vill ha och, jag avskyr när jag får hem i mitt tycke fel grejer.
 
Folk som "ska bara"

Som parkerar på handikappsparkeringen (utan skylt) för de ska bara springa in och köpa något

Som stannar mitt på övergångsstället (och blockerar alla bilar) för de ska bara svara i telefonen

Som blockerar 8 parkeringsplatser (för in och uttrafik) för de ska bara vänta på någon
 
Folk som parkerar sina bilar på vägen för att släppa av/hämta sina ungar från skolan fastän det kommit upp tydliga skyltar om parkeringsförbud och det finns en bra av/på-stigningszon på parkeringen. Men ungarna orkar väl inte gå 50m över skolgården :banghead: ja, jag hoppas nästan att nån unge blir påkörd .

Sen stör jag mej på att jordgubbarna är så dyra och goda just nu. Det är inte bra för mej som blir manisk på frukt periodvis
 
Stör mig på att jag stör mig.
Fick idag veta vem som fick ett jobb jag inte fick, jobbet är kopplat till studierna och går i samma klass/utbildning som personen som fått jobbet, personen i fråga har knappt sagt ett ord på hela första läsordet/inte visat intresse för studierna och därtill suttit med sin telefon till den grad att hen blivit tillsagd på föreläsningar vid ett flertal tillfällen ( universitet, inte högstadiet/gymnasiet).
Nu stör jag mig alltså, då jag förstod det som jag föll på mållinjen på väldigt små marginaler, och min bild av personen är inte allt för seriös. ( Detta trots att jag är fullt medveten om att jag varken känner personen eller vet något om dennes bakgrund🙃 ) Har inga belägg för att jag skulle vara en bättre kandidat egentligen, men stör mig ändå.
 
Någon har kastat ägg i trapphuset. Både i trappan, på räcket och på väggarna. Tack och lov "bara" halva trappan så man kan ändå gå förbi jämte utan att behöva trampa i äggen.

Vi kan inte torka upp det då det redan torkat fast. Plus att vi inte är jätteglada i att städa upp mosade ägg efter någon annan.

Man får absolut vara förbannad/arg/besviken/busig/whatever. Men att kasta ägg i trapphuset är liksom inte tillåtet oavsett.
 
Är man så specifik får man förhoppningsvis vad man vill ha! Jag hade varit lika detaljrik om någon som inte vet vad jag brukar handla skulle handlat åt mig och jag hade uppskattat att personen jag skulle handla åt var lika detaljrik. Avskyr det där att stå i affären och behöva ödsla energi på att fundera över vad någon egentligen vill ha och, jag avskyr när jag får hem i mitt tycke fel grejer.
Jag vet! Men i min värld kanske det räcker med ”7 röda äpplen, 8 bananer och plommontomater”. Men bättre för specifik än för ospecifik, särskilt om en får skit för att en köpt fel. 🙈
 
Just nu stör det mig att instagram och facebook svämmar över av inlägg där det är folk som firar sin mamma pga mors dag. Det som stör mig är, varför fira sin mamma en specifik dag när det finns 364 andra dagar att visa sin uppskattning på också, som minst är lika viktig. Tycker det känns bättre än en dag om året.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Låst
Tjatter Gamla full. Här är en ny! Jag stör mig på att helgen gick i raketfart.
99 100 101
Svar
2 005
· Visningar
110 881
Senast: Lingon
·
Tjatter Eftersom jag inte hittar någon, så skapar jag en ny Stör mig idag på att uråldriga lagningar inte håller tills man kilar vidare =...
Svar
1
· Visningar
202
Senast: manda
·
  • Låst
Tjatter Ny tråd! Vi fortsätter störa oss på störiga saker!
99 100 101
Svar
2 010
· Visningar
119 556
Senast: Lilla
·
  • Låst
Tjatter Stör mig på att ingen startade en ny tråd.😉
99 100 101
Svar
2 002
· Visningar
107 488
Senast: Marita73
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Göra inlägg med mobilen
Tillbaka
Upp